Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

APUA! Jäähdyttäjän lämpöanturien sarjanumerot A4 V6 2.8 B5

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    APUA! Jäähdyttäjän lämpöanturien sarjanumerot A4 V6 2.8 B5

    Olisiko kenelläkään tietoa Audi A4 2.8 V6 -95 B5 AAH moottorin jäähdyttäjän lämpöanturien osien numeroista. Tarvitsisin tietää Coolant Temperature Sensor (CTS)(G62) sekä Electronic Thermoswitch for Temperature Gauge (tai Multi-Function Temperature Sensor (MFTS) (F76), oheisessa linkissä on molemmat kuvattu hyvin

    http://www.12v.org/engine/index.php?...n=cl&view=cool

    Tarvitsen vaihtaa ko osat ja maahantuojakaan ei osannut sanoa (yllätys, yllätys!) CTS:n numeroa, neuvoivat katsomaan itse. Kuitenkin osat ovat todella ahtaassa paikassa, ja vaihtaisin ne jo samalla kunhan saisin varmuudella tietää mitkä osat ostan ja mistä (en ainakaan maahantuojalta hintojen perusteella/ehkä Motonet). Tässä vuosimallissa kyse on nelinapaisista antureista (väri musta ?). Syy vaihtoon on palstoillakin esiin tullut lämpömittariston (moottori sekä jäähdyttäjä) lämpötilannousu vain n. 65-70 C sekä alhainen lämmöntulo kabiiniin.

    Olisiko kenelläkään kokemusta tai parempaa tietoa osien valmistunumeroista?

    Kiitos etukäteen.

    #2
    Onko nesteen oikea lämpötila mitattu ulkopuolisella mittarilla? Eli lämpeneekö oikeasti tuota 60-70 astetta lämpimämmäksi. Viallinen termostaatti jaksaa nostaa lämmöt juuri noille paikkelle...

    Comment


      #3
      Ei ole mitattu. Termari voi olla myös (ainakin osittain) rikki. Mutta eikös moottorin lämpötila nouse/pitäisi nousta jokatapauksessa 90 asteeseen?

      Autoni on ollut lähellä keittää kun pyöri pysähdyksissä tyhjäkäynnillä pitempään--> moottori ylikuumeni sammuttamisen jälkeen koska flekti ei lähtenyt pyörimään. Eikö tämä viittaisi että antureissa olisi vikaa (?) (viittaus:"Note: The 1992-95 Audi S4/S6 Engine Control Unit (ECU) does not use this over temp signal from the Multi-Function Temperature Sensor to lower boost when the engine overheats, it uses the signal from the ECU coolant temperature sensor mounted at the back of the cylinder head.").

      Comment


      • #4
        CTS on moottorinohjaukselle, MFTS on mittarille ja ylilämpötiedoille.

        Viittauksesi ei liity omaan autoosi mitenkään.. Joten miten liittyy aiheeseen?

        Jäähdyttimessä on vielä yksi lämpökytkin joka ohjaa flektiä ja siellä vika nyt. Ota johto irti ja käytä hyppyjohtoa liittimessä. Pyöriikö silloin? Jos ei pyöri - vika muualla kuin lämpökytkimessä.

        Jos lämmitä ei tule, turha hakea vikaa antureista vaan sieltä termarista.

        Comment


          #5
          Näin olinkin ymmärtänyt CTS:n ja MFTS:n osalta.

          Sen sijaan viitauksesta olen eri mieltä, vaikka kyseessä onkin eri mallit niin eikö nuo käytä samoja sensoreita? Mikäli sensori ei välitä tietoa ylikuumenemisesta eikö vika ole sensorissa?

          Kun nyt en ole insinööri enkä mekaanikko (siksi käytän myös tätä foorumia selvittääkseni asiaa) niin en tiedä termeistäsi enempää kuin pässi tähdistä...
          Jäähdyttimessä on vielä yksi lämpökytkin joka ohjaa flektiä ja siellä vika nyt. Ota johto irti ja käytä hyppyjohtoa liittimessä.
          Eli missä mahtaa olla tämä viittaamasi lämpökytkin? Hyppyjohto??

          Korjaankin hiukan aikaisemmin sanomaani, että lämmintä kyllä tulee kabiiniin, mutta (etenkin kovilla pakkasilla (yli 20C)) lämmöt ei nouse juurikaan mittareissa. Ja kun säätää lämpötilaa täysille niin luulisi (=en ole mitannut) että lämmintä tulisi kuitenkin enemmän.

          Comment


          • #6
            Termostaatti on rikki. Vaihtoon.

            Viittauksesi oli turbomalleista. Omassa autossani (S2 3B) tuo ylilämpötieto moottorinohjaukselle on käytössä ja ylikuumaa konetta ei ahdeta samaan tyyliin kuin normaalilämpöistä.

            Flektin lämpökytkin luultavasti jossain syylärin nurkassa. Ota siitä johto irti ja tee johdon pätkä jolla voit sillata liittimen kontakteja. Hiha pois puhaltimen välistä ensin, koska jos vika on ko. lämpökytkimessä, puhallin lähtee tuossa pyörimään. Jos 3 napaa, kokeilemalla selviää mitkä pinnit tulee yhdistää.

            Comment


              #7
              Jahas, noh tuon termostaatin vaihdatan vkolla 10. Pannaan sitten päitä vadille, jos vika ei siinä ;)

              Tuo lämpökytkimen tarkastaminen tapahtuu sit kun se sieltä löytyy. Eihän kellään sattus olemaan räjäytyskuvaa?

              Niin, ja kiitos neuvoista. Palaan asiaan jokatapauksessa (kävi miten kävi) viimeistään viikolla 11.

              Niin unohdin tossa sanoa, että VAGCOMilla ei ilmoita mistään vioista, jotka liittyis edellä mainittuun.

              Address 01 -------------------------------------------------------
              Controller: 8A0 906 266 H
              Component: 2,8l V6/2V MPI D01
              Coding: 04201
              Shop #: WSC 06335
              1 Fault Found:
              16716 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too Low
              P0332 - 35-10 - - - Intermittent

              Comment


                #8
                Ja sitten kun vaihdatat sen termarin niin muistuta että sen VOI vaihtaa irroittamatta jakoremmiä jolloin hintakin luultavasti on aika paljon pienempi. Se kyllä termari + kotelo mahtuu tulemaan sieltä hihnan välistä pois.

                Comment


                  #9
                  eli silloinhan ton voiskin tehdä (ainakin periaatteessa) itse :) kun ei tartte koko etumusta purkaa.

                  Löysinkin näköjään jonkun svedupetterin tekemät kuvalliset ohjeet V6 termarin vaihdosta, näyttäshän tuo irtoavan (ainakin hihnojen kiristäjä puolan? joutuu ottamaan irti.

                  Kiiitssssss, vinkistä.

                  Comment


                  • #10
                    Vai päitä vadille?
                    Hommahan on kai silviisii että jos on vastuuta niin saa lähettää laskunkin?

                    Ehkä kannattaa tuosta nakuanturikoodistakin pyrkiä eroon. Arvaan että kone säätää nyt sytytyksen myöhäiselle ja tehoja puuttuu.

                    Comment


                    • #11
                      Lämmöt pitää nousta -20C pakkasissakin alta 10min 90C tai termari on paskana.
                      Ohessa linkki allekirjoittaneen vastaavaan ongelmaan eli termarin vaihtoon edelliseen AAH- koneeseeni.
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ght=a4+2+8+12v

                      Comment


                        #12
                        Kiitokset vinkeistä kaikille keskusteluun osallistujille. Teen termarin vaihdon ja päitä ei mene vadille keneltäkään, se nyt on ihan sanomattakin kai selvä ;) --> Foorumeiden idea on loistava, koska apu löytyy yllättävänkin nopeasti, ja mikä parasta kustannustehokkaasti.

                        Tuohon sytytyksen säätöön vielä, niin olisiko porkkiksella tietoa paljonko toimenpide kustantaa, itse en sitä pysty tekemään? Tehoa tuntuu "nopeassa" lähdössä häviävän, osittain nykimisenä ja 3000-4000 r/min välissä.

                        Comment


                        • #13
                          Ei sitä voi säätää. Siis tuo nakutusanturivika pitää saada pois.

                          Lambda-anturit voi antaa nypytystä myös. Käytä hakua tähän niin löydät vanhaa lambda-juttua.

                          Comment


                            #14
                            No niin, termostaatin vaihto suoritettu. Lämmöt (jäähdyttäjä) nousevat n. 4 min melkein 90 asteeseen. Tämän seurauksena lämpöä tulee nopeammin ja tasaisemmin kabiiniin. Vika siis oli termarissa. Koneen lämpö kylläkin nousee (todella) hitaasti 80 asteeseen melko pitkällä ajamisella. Varmaankin normaalia?!?

                            Hinnaksi huollolle tuli:
                            Termari + tiiviste 16,90 e
                            Nesteet 19,90 (5 L)
                            Työ 60 e
                            Yhteensä 113,70 e

                            Eli se, että olisin itse tehnyt työn (arviolta n. 5-6 tuntia meikäläiseltä) ei todellakaan ole vaivan väärti korjaus hintaan nähden.

                            Comment

                            Working...
                            X