Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B8 TFSI mäntien vaihto? (öljynkulutus)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    No itselläni ole yhtäkään moitteen sanaa kummastakaan A4 2.0 TFSI:stä. On ollut -07 ja -09 mallit,eikä mitään ongelmia ole ollut...koputtaa puuta. Olen molemmat autot ostanut n.60tkm ajettuna ja saman tien vaihtanut long life öljyt pois,teettänyt öljyn vaihdot viimeistään 15tkm.välein ja säännöllisesti n.10tkm.välein lisännyt polttoaineen sekaan Red-Line ST1 lisäaineen. Hyvin on toiminut,ei liiallista öljyn syöntiä eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Voihan se tietysti olla sattunut vain hyvät yksilöt kohdalle mutta pitää muistaa että aina negatiivisia asioita levitetään enemmän kuin positiivisia.
    Viimeksi muokannut Audi T; 31.12.2014, 14:03.

    Comment


    • #62
      Autosi ei syö öljyä vaikka sitä joudutkin lisäämään reilun 9tkm ajon jälkeen? Ja Mobilin öljyllä vajaan 4tkm välein?

      Comment


      • #63
        Joo, tarkoitin liiallista öljyn syöntiä. Ja syöhän se öljyä mutta jos kulutus on n.1dl./1000km.niin en koe sitä vielä pahana. Jos 15000 km.ajon aikana 1.5 L. Öljyä joutuu lisäämään niin ei mun elämä siihen kaadu.
        Viimeksi muokannut Audi T; 31.12.2014, 14:06.

        Comment


        • #64
          Pitäisi varmaan itse kokeilla alkuun saisiko oman kärryn öljynkulutusta pienenemään siirtymällä pois Longlife -öljyistä. Jos vetäisi ensin koneeseen Forten Motor Flush -purkin ja perään vähän jäykemmät öljyt. Öljyksi jos kokeilisi tätä Valvolinen 10W-40:tä? Mitä luulette, voisiko olla apua?

          Mites "kalleh", käytitkö autosi rempassa? Missä, mitä sille tehtiin, paljonko oli loppuhintalappu ja onko kulutus vähentynyt?

          Comment


          • #65
            Tere. Pystytkö kertomaan mistä täältä löytyy B8 1.8 tfsi nokkaketjuongelmista. Näytti vain löytyvän ns. täystuhosta. Rautsi

            Comment


            • #66
              "Jakko" , Kallen auto oli vielä viime viikolla ainakin Laakkosella takuumaalauksissa, ollut jo toista kuukautta, niin ei ole vielä remontissa käynyt.

              Comment


              • #67
                1.8:n öljyseuranta saatiin maaliin viime viikolla, tulos oli 1,2 litraa / 1000km. Parin viikon päästä auto pajalle ja korjaukseen. Alle 5v vanhaan autoon Audi tuli vastaan "automaattisesti".

                Comment


                • #68
                  Anoppilan a6 -07 2.0tfsi syö öljyä noin 1d/1000km myös öljyinä catrol edge fst 5w 30 ja vaihtoväli 15tkm

                  Comment


                  • #69
                    Tämäkin asia on saatu osaltani päätökseen ja koneessa on nyt uudet männät+veivit ja nyt reilun 2000km rempan jälkeen ajanut eikä ainakaan mmi:n mukaan ole hävinnyt tippaakaan, mutta ollaan nyt vielä hetki skeptisiä ja seuraillaan tilannetta. Rempan annoin tehtäväksi lempäälän autopalvelulle ja kaikenkaikkiaan annan toiminnalle arvosanaksi 10+. Tarjouksen jokainen voi kysyä tuolta itse, mutta ihan varmasti tuntuvasti edullisempi mitä laakkosella ja minun tapauksessa remppaan meni 3 päivää.

                    Silmiinpistävää vanhoisa männissä oli tosiaan tuo öljyrenkaiden uriien tukkoisuus ja aikamoinen karstan määrä. Eli mites näissä ton egr:n kanssa, voiko tulpata ilman, että kojetaulu on kuin joulukuusi?

                    Comment


                      #70
                      Ei voi ilman softan muokkausta

                      Comment


                      • #71
                        Alkuperäinen kirjoittaja Dona Näytä viesti
                        Hyvä ettei oo menny sit rahat hukkaan. Mulle vieras tuo ketjukoneen lohko. Näytti vaan silmään tosi lasittuneelta pinta joiltain kohdin.
                        Oli sitten todella vikaa, jos sylinterin pinta oli vain osittain lasittunut.

                        Luin tuon linkitetyn artikkelin sylinterin laser-käsittelystä. Audi otti sen käyttöön vuoden 2004 tammikuussa alkaen 3.0 TDI moottoreilla. Käsittelyn piti vähentää öljyn kulutusta 75% ja sylinterin ja männänrenkaiden kulumista 90%.

                        http://www.audiworld.com/news/04/091504a/content.shtml

                        Comment


                        • #72
                          Moottorin huuhtelu öljynkulutus ongelmaan

                          Autossani siis öljynkulutus ongelma, Audin service sanoo että männät ja kiertokanget pitäisi vaihtaa ja myyjäliike taas tahtoisi kokeilla moottorin huuhtelua ko. ongelmaan ennen suurta moottorioperaatiota. (ymmärrän koska huuhtelu PALJON halvempi)

                          Onko kenelläkään siis kokemuksia tästä huuhtelusta? Auttaako oikeasti öljyn syöntiin vaiko siirtääkö ongelmaa vain myöhemmäksi?

                          Comment


                          • #73
                            Ei auta huuhtelu, vika on mekaaninen.

                            Comment


                            • #74
                              Kyllä kai myyntiliikkeellä on oikeus kokeilla mitä haluaa, mutta ei siitä tosiaan mitään apua tule olemaan.

                              Comment


                                #75
                                Alkuperäinen kirjoittaja HenRiik Näytä viesti
                                Autossani siis öljynkulutus ongelma, Audin service sanoo että männät ja kiertokanget pitäisi vaihtaa ja myyjäliike taas tahtoisi kokeilla moottorin huuhtelua ko. ongelmaan ennen suurta moottorioperaatiota. (ymmärrän koska huuhtelu PALJON halvempi)

                                Onko kenelläkään siis kokemuksia tästä huuhtelusta? Auttaako oikeasti öljyn syöntiin vaiko siirtääkö ongelmaa vain myöhemmäksi?
                                Vika männänrenkaissa, joten huuhtelu on turhaa. Jos liike tahtoo huuhtelun maksaa, niin anna mennä. Lopulta kone rempataan kuitenkin.

                                Comment

                                Working...
                                X