No itselläni ole yhtäkään moitteen sanaa kummastakaan A4 2.0 TFSI:stä. On ollut -07 ja -09 mallit,eikä mitään ongelmia ole ollut...koputtaa puuta. Olen molemmat autot ostanut n.60tkm ajettuna ja saman tien vaihtanut long life öljyt pois,teettänyt öljyn vaihdot viimeistään 15tkm.välein ja säännöllisesti n.10tkm.välein lisännyt polttoaineen sekaan Red-Line ST1 lisäaineen. Hyvin on toiminut,ei liiallista öljyn syöntiä eikä muitakaan ongelmia ole ollut. Voihan se tietysti olla sattunut vain hyvät yksilöt kohdalle mutta pitää muistaa että aina negatiivisia asioita levitetään enemmän kuin positiivisia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
B8 TFSI mäntien vaihto? (öljynkulutus)
Collapse
X
-
Pitäisi varmaan itse kokeilla alkuun saisiko oman kärryn öljynkulutusta pienenemään siirtymällä pois Longlife -öljyistä. Jos vetäisi ensin koneeseen Forten Motor Flush -purkin ja perään vähän jäykemmät öljyt. Öljyksi jos kokeilisi tätä Valvolinen 10W-40:tä? Mitä luulette, voisiko olla apua?
Mites "kalleh", käytitkö autosi rempassa? Missä, mitä sille tehtiin, paljonko oli loppuhintalappu ja onko kulutus vähentynyt?
Comment
-
Tämäkin asia on saatu osaltani päätökseen ja koneessa on nyt uudet männät+veivit ja nyt reilun 2000km rempan jälkeen ajanut eikä ainakaan mmi:n mukaan ole hävinnyt tippaakaan, mutta ollaan nyt vielä hetki skeptisiä ja seuraillaan tilannetta. Rempan annoin tehtäväksi lempäälän autopalvelulle ja kaikenkaikkiaan annan toiminnalle arvosanaksi 10+. Tarjouksen jokainen voi kysyä tuolta itse, mutta ihan varmasti tuntuvasti edullisempi mitä laakkosella ja minun tapauksessa remppaan meni 3 päivää.
Silmiinpistävää vanhoisa männissä oli tosiaan tuo öljyrenkaiden uriien tukkoisuus ja aikamoinen karstan määrä. Eli mites näissä ton egr:n kanssa, voiko tulpata ilman, että kojetaulu on kuin joulukuusi?
Comment
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja Dona Näytä viestiHyvä ettei oo menny sit rahat hukkaan. Mulle vieras tuo ketjukoneen lohko. Näytti vaan silmään tosi lasittuneelta pinta joiltain kohdin.
Luin tuon linkitetyn artikkelin sylinterin laser-käsittelystä. Audi otti sen käyttöön vuoden 2004 tammikuussa alkaen 3.0 TDI moottoreilla. Käsittelyn piti vähentää öljyn kulutusta 75% ja sylinterin ja männänrenkaiden kulumista 90%.
http://www.audiworld.com/news/04/091504a/content.shtml
Comment
-
Moottorin huuhtelu öljynkulutus ongelmaan
Autossani siis öljynkulutus ongelma, Audin service sanoo että männät ja kiertokanget pitäisi vaihtaa ja myyjäliike taas tahtoisi kokeilla moottorin huuhtelua ko. ongelmaan ennen suurta moottorioperaatiota. (ymmärrän koska huuhtelu PALJON halvempi)
Onko kenelläkään siis kokemuksia tästä huuhtelusta? Auttaako oikeasti öljyn syöntiin vaiko siirtääkö ongelmaa vain myöhemmäksi?
Comment
-
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja HenRiik Näytä viestiAutossani siis öljynkulutus ongelma, Audin service sanoo että männät ja kiertokanget pitäisi vaihtaa ja myyjäliike taas tahtoisi kokeilla moottorin huuhtelua ko. ongelmaan ennen suurta moottorioperaatiota. (ymmärrän koska huuhtelu PALJON halvempi)
Onko kenelläkään siis kokemuksia tästä huuhtelusta? Auttaako oikeasti öljyn syöntiin vaiko siirtääkö ongelmaa vain myöhemmäksi?
Comment
Comment