Morjesta!
Tuli tuossa kesällä hankittua otsikon mukainen kulkupeli 140tkm ajettuna. Nyt pirssiin on hieman ilmestynyt vikaa, minkä selvittämisessä tarvitsen hieman apua.
Alkusyksystä autossa syttyi pakokaasujärjestelmän valo, vika kuitenkin paikallistettiin vialliseen huohotinventtiiliin. Tämän vaihdon jälkeen auto toimi taas moitteettomasti pari kuukautta. Valo on kuitenkin taas syttynyt mittaristossa, koodit on luettu pariin otteeseen ja kuitattu pois siinä toivossa, että olisi jotain pakkasen aiheuttamaa. Näin ei kuitenkaan ollut ja valo syttyy aina uudestaan ja kerran jopa sammuikin itsekseen. Ihmetystä herättää se, että saman tunnin ajelun aikana, auto saattaa toimia monella eri tavalla. Auto saattaa toimia ihan normaalista, kiihtyy erinomaisesti jne. Kuitenkin 15 min päästä moottori on ihan erilailla käyttäytyvä, tehoton ja jotenkin kumeamman kuuloinen? Tuntuu kuin turbon mukaantulon jälkeinen piikki puuttuu kokonaan. Mutta tosiaan, välillä auto kulkee erittäin ripeästi ja myöskin "tehopiikki" löytyy.
Hommasin tuossa vcds:n itselleni, joten sillä olen koittanut moottorin arvoja seurailla.
-Maf arvot seuraavat hienosti pyydettyä aina tuonne n 130-140g/s riippuen kiihdytyksestä
-Misfirea ei vagcomin liven mukaan ollut missään sylinterissä.
-Jos bypass olisi rikki, niin tuskinpa kalvo aina välillä olisi ehjä ja välillä ei :)
-Ahtopaineet seuraavat pyydettyä aina 0,6-0,7 bariin asti (ilmakehän paineen kanssa 1,7)
-Ainoa ihmetystä herättävä arvo löytyi lambdasta. En muista mikä kanava oli päällä, mutta kiihdytyksissä lambda arvo kävi jopa 0,89 kun specified oli jotain 0,95-0,98. Moottorijarrussa arvo meni 1,99, specifiedin ollessa 1,05.
Ainoa vikakoodi minkä auto aina antaa on tällainen.
6.11.2014
1 Fault Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 155196 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 1971 /min
Load: 23.1 %
Speed: 56.0 km/h
Temperature: 66.0°C
Temperature: 5.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.351 V
10.11.2014
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 6
Reset counter: 255
Mileage: 155463 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 2273 /min
Load: 28.6 %
Speed: 84.0 km/h
Temperature: 69.0°C
Temperature: 7.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.097 V
13.11.2014
1 Fault Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 156158 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 2133 /min
Load: 16.1 %
Speed: 61.0 km/h
Temperature: 92.0°C
Temperature: 9.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.224 V
Olisin erittäin kiitollinen jos joku laajemman tietotaidon omaava osaisi neovoa asiassa.
Tuli tuossa kesällä hankittua otsikon mukainen kulkupeli 140tkm ajettuna. Nyt pirssiin on hieman ilmestynyt vikaa, minkä selvittämisessä tarvitsen hieman apua.
Alkusyksystä autossa syttyi pakokaasujärjestelmän valo, vika kuitenkin paikallistettiin vialliseen huohotinventtiiliin. Tämän vaihdon jälkeen auto toimi taas moitteettomasti pari kuukautta. Valo on kuitenkin taas syttynyt mittaristossa, koodit on luettu pariin otteeseen ja kuitattu pois siinä toivossa, että olisi jotain pakkasen aiheuttamaa. Näin ei kuitenkaan ollut ja valo syttyy aina uudestaan ja kerran jopa sammuikin itsekseen. Ihmetystä herättää se, että saman tunnin ajelun aikana, auto saattaa toimia monella eri tavalla. Auto saattaa toimia ihan normaalista, kiihtyy erinomaisesti jne. Kuitenkin 15 min päästä moottori on ihan erilailla käyttäytyvä, tehoton ja jotenkin kumeamman kuuloinen? Tuntuu kuin turbon mukaantulon jälkeinen piikki puuttuu kokonaan. Mutta tosiaan, välillä auto kulkee erittäin ripeästi ja myöskin "tehopiikki" löytyy.
Hommasin tuossa vcds:n itselleni, joten sillä olen koittanut moottorin arvoja seurailla.
-Maf arvot seuraavat hienosti pyydettyä aina tuonne n 130-140g/s riippuen kiihdytyksestä
-Misfirea ei vagcomin liven mukaan ollut missään sylinterissä.
-Jos bypass olisi rikki, niin tuskinpa kalvo aina välillä olisi ehjä ja välillä ei :)
-Ahtopaineet seuraavat pyydettyä aina 0,6-0,7 bariin asti (ilmakehän paineen kanssa 1,7)
-Ainoa ihmetystä herättävä arvo löytyi lambdasta. En muista mikä kanava oli päällä, mutta kiihdytyksissä lambda arvo kävi jopa 0,89 kun specified oli jotain 0,95-0,98. Moottorijarrussa arvo meni 1,99, specifiedin ollessa 1,05.
Ainoa vikakoodi minkä auto aina antaa on tällainen.
6.11.2014
1 Fault Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 155196 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 1971 /min
Load: 23.1 %
Speed: 56.0 km/h
Temperature: 66.0°C
Temperature: 5.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 14.351 V
10.11.2014
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 - - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 6
Reset counter: 255
Mileage: 155463 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 2273 /min
Load: 28.6 %
Speed: 84.0 km/h
Temperature: 69.0°C
Temperature: 7.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 14.097 V
13.11.2014
1 Fault Found:
008567 - Bank 1; System Too Lean off Idle
P2177 - 001 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Reset counter: 255
Mileage: 156158 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 2133 /min
Load: 16.1 %
Speed: 61.0 km/h
Temperature: 92.0°C
Temperature: 9.0°C
Absolute Pres.: 1010.0 mbar
Voltage: 14.224 V
Olisin erittäin kiitollinen jos joku laajemman tietotaidon omaava osaisi neovoa asiassa.
Comment