Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 jäädytin ja Tiptrinic öljynjäähdytys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 jäädytin ja Tiptrinic öljynjäähdytys

    Vaihdettiin 1998 vuoden A6:seen tehdaskorjattu Tiptronic Recrolta ja nyt tuli raportti tehtaalta, että olisi ollut glykolia öljyn joukossa hieman. Minun johtopäätös oli että ilmeisesti tässä mallissa on moottorin jäädyttimeen integroitu myös Tiptronicin öljynjäähdytys.

    Missään muualla ei laatikkoöljyt ja jäähdytysnesteet kohtaa kuin syylärissä. Ilmeisesti yksi vaihtoehto olisi laittaa laatikolle oma öljynlauhdutin ja hoitaa se näin pois jäähdytysnesteen läheltä. Tosin autolla on ajettu niin paljon, että jos vaihtaa syylärin, niin tuskin auton elinkaaren aikana se enää menee huonoksi.

    eBaysta katselin vaihtoehtoja, näitä oli muutama. Ilmeisemmin tarvitsee vain huolehtia, että moottorityyppi (ACK) ja automaattilaatikko mainitaan spekseissä? Ilmastoinnilla ei taida olla osaa eikä arpaa tässä asiassa, kun monessa oli w/wo A/C. Eli A/C:n kanssa tai ilman.

    Onko raadilla kokemuksia eri jäähdytinvalmistajista, mitä ei kannata ostaa? Ja minkälainen savotta se on vaihtaa? Ainakin oli tuskallisen ahdasta vaihtaa ilmastoinnin sähköflekti kesällä syylärin ja koneen välistä. Onnistui, mutta kädet olivat hieman verillä.

    Ei viitsisi heti uutta laatikkoa rikkoa tuon takia. Näyttää olevan 100e luokassa jäähdyttimen hinnat.
Working...
X