Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

quattron automaatti kenkkuilee kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    quattron automaatti kenkkuilee kylmänä

    Kuten jo otsikkokin sanoo, laatikko tuntuu omituiselta kylmänä.

    Ongelmathan alkoi merkkiliikkeen öljynvaihdon/suodattimen jälkeen.

    Eli nyt tänä aamuna teki ekan kerran sellasen, että kun valoissa seisoin niin yhtäkkiä auto rupes pyrkiin eteenpäin. Aivan kuin laatikko ei olis luistanu enään. Tuota se on tehnyt kyllä, mutta nytten sammutti moottorinkin. Toinen ongelma on, että on alaspäin vaihtamisen huomaa kylmänä selvästi, kun hidastaa risteykseen.

    Mulla on jo uudet öljyt hankittu laatikkoon, ja taidan tänään käydä tilaamassa ajan vaihtoon. Tosin en merkkiliikkeestä.

    Taitaa vaan olla tuo quattron systeemi aika monimutkanen sähköpuolella vai kuinka on? Jollakin jotain vastaavia ongelmia?

    #2
    voisiko olla niin että liikkeessä olisivat laittaneet liian vähän öljyä askiin? joskus joku taisi FFp:n foorumissa valitella vastaavanlaista ongelmaa ja syyksi selvisi että merkkiliikkeen ammattitaitoiset *huh* asentajat olivat laittaneet väärän määrää öljyä askiin..

    Comment


      #3
      tuo oli tarkistettavana Käyttöautolla, ja sanoivat, että on siellä oikea määrä öljyä.

      Varmaan asentaja on hieman "testannut" koeajolla autoa ja siksi ei toimi kunnolla enään.

      Comment


      • #4
        Toimiiko jarruvalot normaalisti, eli onko jarruvalokytkin kunnossa?

        Comment


          #5
          Kyllä joo toimii. Jotenkin alkaa tuntuun, että ovat laittaneet Käyttöautolla liian jäykän öljyn, ja kylmänä ei oikeen laatikossa liiku kunnolla. Tiedä sitä sitten, pitää kattoa jos muuttuu kun maanantaina vaihdetaan Dexron III luokituksen mukaset öljyt.

          Comment


          • #6
            VAG:n suositushan on se keltainen Esson litku, joka laitetaan käsittääkseni kaikkiin vanhempiinkin laatikoihin Dextronin tilalle. Ja v. 1994 jälkeen ei uutenakaan taida muuta löytyä.

            Comment


            • #7
              Vaikuttaako peräöljy automaatin toimintaan : jos perässä on jäykkä / ei synteettinen öljy onko tällä merkitystä?

              Comment


                #8
                Keltainen esson öljy? Jaa en tiennykkään tuollasta.
                Ohjekirja sanoo vain, että Dexron luokitus riittää

                Comment


                • #9
                  Dexron riittää varmaan, mutta VAG otti käyttöön tuon Esson tavaran joskus -94. Se on oikeastaan raskaan kaluston automaattiöljyä. Ilmeisesti on ollut ongelmia laatikoiden kanssa, varsinkin jos laatikko joutuu kovalle rasitukselle, kuten perävaunua vedettäessä.

                  Comment


                  • #10
                    Näin tässä jokin aika sitten merkkiliikkeestä ostettua öljyä: oli 1 L peltipurkissa merkkejä kyljessä ww,seat,audi, skoda ja kirjoituksia automatic jne. Oli keltaista. Ei lukenut Esso.

                    Comment


                    • #11
                      Ei tietenkään lue Esso purkin kyljessä VAG:n pakkaamissa litran purkeissa.

                      Mutta pienen salapoliisityön tuloksena sain selville, että aine on Esson LT71141 raskaan kaluston öljyä. Saa mm. Länsirannikon öljytukusta 20L pöntössä, hinta v2002 oli 160,90 + rahti 25,-. Saatavissa myös 200L tynnyreissä rahtivapaasti ;-)

                      Comment


                        #12
                        Justiin ostin Fuchs:in ATF-4000:sta eli Dexron III luokituksen öljyä 20l kannun 3.77 euron litrahintaan. Fuchs Oils Finlandilta suoraan kun on tukkutili.

                        Comment


                          #13
                          Tulipas tuossa huomattua, että ongelmat esiintyy parhaiten jos auto on edes lievästi ylämäessä. Saataa yhtäkkiä sammuttaa moottorin.

                          Pitää varmaan mennä tilaamaan se hemmetin öljytikku tuohon automaattilaatikkoon, Sen kun kuulemma saa Audin tiskiltä tilata.

                          "Olen aina luullut, että ryöstöt tapahtuu sillälailla, että ryöstäjä menee kauppaan/pankkiin ja vie rahat väkivallalla uhaten. Audin kohdalla se on näin, että asiakas menee ryöstettäväksi omasta halusta/pakosta, ja mikä pahinta ryöstö tapahtuu kirkkaan päivän valossa ja todistajien läsnä ollessa. Ryöstäjiä on vähintään kaksi, toinen kirjoittaa lapulle paljonko tälläkertaa halutaan ja ohjaa vieressä istuvan neidin juttusille joka käytännössä toteuttaa."

                          Comment


                            #14
                            Aika osuvasti sanottu:-) Tyrkytä juttua poliisitelkkuun tai rikosraporttiin.

                            Comment


                            • #15
                              automaattilootan öljytikku VAG-tiskiltä tais olla 42-44?-->ryöstöhän se :)
                              ps: tulin itse ryöstetyx tuon #¤/!? tikun takia

                              Comment


                              • #16
                                Ymmärsinkö oikein= Me onnettomat, joilla ei ole oljytikkua =maksamme maltaita "tietokoneöljynvaihdosta" voimme hankkia sen. Käykö se joka laatikkoon vai pitääkö olla eri tikku?

                                Comment


                                  #17
                                  Kyllä tuohon mun omaan löytyi öljytikku. Hinta oli 31 euroa, joten ei se nyt rajattoman kallis ollut, olisivat vaan laittaneet sen jo tehtaalla sinne.

                                  Jos mun omaan löyty, löytynee muihinkin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Chochtesekkyrlel tai sinnepäin sanoi Turkkilainen:) Sukran sanoi arabi tai sinnepäin:)
                                    Suomeksi kiitos= Nyt hommataan TIKKU!

                                    Comment


                                    • #19
                                      CRC laatikossa öljyn määrä kuuluu olla tietty laatikon ollessa tietyn lämpöinen. Siksi öljynvaihtoa tehtäessä autoon tarvitsee liittää diagnostiikkaa lukeva laite, eikä tikkumittaus välttämättä riitä kotikonstein.

                                      Vaihto menee kait jotenki siten että öljyä laitetaan niin paljon kuin menee, ylitäyttöputki auki. Sit kone käytiin ja venkslataaan laatikkoa kunnes se on sisältä 35-40 asteinen, öljyä tulee ylitäyttöpukestä ulos. Sen jälkeen sammutetaan ja tulpat kiinni.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Näistä automaatinöljyhommista on paljon puhuttu näillä sivuilla. Automaatin vaihtoväli on 60000 km. Mitä murehdimme-"hokasin"= Mennään asiantuntevaan huoltoon ja asia on ok. Eurot peliin harvoin ja asia on ok?

                                        Comment


                                          #21
                                          Noniin tuli öljyt laatikkoon vaihdettua. 4,5 litraa tuli ulos ja saman verran sisään.

                                          Eroa en heti huomannut, mutta kun ajaa pari kilsaa laatikko ei enään töksäytä vaihteita alaspäin vaan vaihtaa hienosti, kylmänä saattaa klonksahtaa mutta nopeesti se lämpee.

                                          Taisivat Käyttöautolla laittaa sitenkin väärää öljyä laatikkoon koska nyt laitoin Fuchs Oilin ATF3000:sta eli dexron 3:sta.

                                          Vielä pitää kerran jonkin ajan päästä vaihtaa uudestaa koska laatikon kokonais öljymäärä on kuulemma 12l, josta kerralla saa vaihdettua vain noin 4 litraa.

                                          Onkos kaikissa automaatti Audeissa sama juttu, ettei turbiiniin pysty vaihtaa erikseen öljyjä ilman avitusreikien poraamista?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuulemma turbiiniin jää öljyä aina. Tuo 4,5L tuntuu aikas kovalta määrältä kyllä. Taitaa tuossa kasin laatikossa olla muihin verrattuna aikas iso öljymäärä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Menee CRD-lootaakin vaihdossa nelisen litraa, joka on vajaa puolet kokonaistilavuudesta.

                                              Suodattimen vaihdossa kannattaa huomata: laita vaseliiniä uudelle O-renkaalle, jotta luiskahtaa koloonsa. Itse en aluksi huomannu, vaan imihän se ilmaa välistä ja hirveä rapina lootasta. Laatikon huolto-ohjeissa asia kyllä mainitaan.

                                              Tosiaan kun mittatikku hävisi, öljynvaihto tuli erittäin vaikeaksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                automaattilootan öljytikku VAG-tiskiltä tais olla 42-44?-->
                                                Kyllä tuohon mun omaan löytyi öljytikku. Hinta oli 31 euroa, joten ei se nyt rajattoman kallis ollut, olisivat vaan laittaneet sen jo tehtaalla sinne.

                                                Jos mun omaan löyty, löytynee muihinkin.
                                                Siis saako Audin ts. ZF:n automaattilaatikkoihin öljymittatikkuja ihan malliin kuin malliin varaosatiskiltä?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  En tiedä malliin kuin malliin, mutta niihin joissa on öljytikulle paikka luultavasti löytyy.

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X