Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt kaikki S4:sta.. (B5 2.7T)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Onko jollain kuvaa heittää missä sijaitsee veden lämpötilaanturi 00-vm ässässä. Sellainen vihreä 4 pinninen osa nro.059919501 Muutaman anturin jo katsonu mitä löysin, mutta niissä oli vaan 2 pinnillä olevaa.

    Comment


    • Pikaisella googletuksella:
      kuva anturista
      http://pictureposter.audiworld.com/1...emp_sensor.jpg

      ja toinen sen sijainnista
      http://i5.photobucket.com/albums/y15...8at14825PM.png

      Comment


      • Olihan tuo 4 pinninen tuo vanha, mutta näköjään se on paljon tuota uutta pienempi, eli väärä osa. Onkohan tässä autossa sitten tuolla edellisessä viestissä näkyvällä numerolla olevaa antuRia
        Viimeksi muokannut mikero; 23.9.2012, 12:11.

        Comment


        • 059919501A on näköjään ollut anturi jonka itse olen sinne vaihtanut.

          Comment


            -99 ja -00 vuoden audeissa on perjaatteessa kahta eri anturia, joko sellainen neliö 4-pinninen tai sitten vähän soikean muotoinen 4-pinninen. Ja kyse siis liittimestä. Oon aina varmuuden vuosi tarkastanut mitä sieltä löytyy ennen kuin olen varaosia hommaillu.

            Väittämä perustuu siihen mitä itse olen noita vaihdellu, en muistaisi -01 vuoden autoissa enään törmänneeni siihen neliö liittimeen.

            Comment


            • Joo numero oli oikein mutta tuo a puuttuu lopusta. Nytpähän oppi taas uutta. Eipä tomosta olis osannu arvata, että niitä 2 erilaista on. Pitää yrittää saada vaihdettua tuo osa.

              Comment


                Paljon porukoilla näyttää ahtomittari alipainetta tyhjäkäynnillä tai mitä sen pitäisi olla?

                Comment


                  Muistelisin että jossain -0,5-0,6bar paikkeilla näytti mun Stri mittari. En tiedä miten tarkasti tuo anturi toimii alipainepuolella.

                  Comment


                    Tomi, Mulla on myös STRI:n mittari. Alipaineet on mmhg eli onko sulla viisari sen paksun 500mmhg viivan alapuolella (joka on jostain syystä hassusti 7:s pykälä eikä viides)? 735mmhg on klo 6:ssa?

                    Comment


                      Niinpäs näytti olevankin, aina ollut siinä uskossa että olisivat samalla asteikolla. Kävin katselemassa mittaria ja sanoisin että siinä 500 lähettyvillä se viisari pyörii.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viesti
                        Kävin katselemassa mittaria ja sanoisin että siinä 500 lähettyvillä se viisari pyörii.
                        Oleellista olisi tietää onko yli vai alle. Epäilin imuvuotoa mutta taitaa olla normaalia siinä 500mmhg paikkeilla, mulla 0,5-1 pykälää vajaa 500.

                        Comment


                          Eiköhän sen saa selville normaalilla painetestillä? Jos kone jaksaa imeä ilmaa ohi sisäänsä niin samaa kautta varmasti tulee paineella pihallekin?

                          Comment


                          • PIENI PANIIKKI

                            Nyt se myrkyn teki. Lähdin Helsinkiä kohti tuossa jä ennen lähtöä vaihdoin veden lämpötila anturin. Nyt matkalla nostaa sitten lämmöt yli 100 asteen. Mikä se kipu raja on noissa lämpötila hommissa? Ehti sen 150 km ajaa, että varmaan kannattaa jättää reissu tekemättä. Onkohan se termostaatti nyt sit rikki? Lämmöt täysillä veden lämmöt laskee normaaliin mittarin mukaan, mutta vsds lite ohjelmalla kun katsoo niin yli 100 näyttää. Kumpaa uskoa ?

                            Comment


                              Oliskohan voinut jäädä ilmaa järjestelmään? Mulla oli kanssa hieman ongelmia lämpöjen kanssa taannoin, viesti #748 eteenpäin.

                              Comment


                              • En usko että on se syy. Koko kesän temppuilut. Nyt ensimmäistä kunnon matkaa kun lähti ajaa niin huomas läppärin kun iski kiinni että onpas korkealla lämmöt. Toivottavasti olis ilmaa. Ajoin kyllä sisälämmöt täysillä tuossa,että sai pysymään vedenlämmön mahdollisemman alhaalla. Sen verran omassakim paisarissa tällähetkellä painetta että antaa olla, kun ei vaan kannentiiviste tai kansi ole mennyt. Sain auton vaihdettua, niin matka saa jatkua. kurja vaan samat maisemat uudelleel katsella ;/

                                Comment


                                  Tässä (#979) viestissä mainittu osa ei ollut ratkaisun avain lämpömittarin lukeman seilaamiseen. Ajotietokoneen lämpömittarin lukemat heitteli +20 -50c välillä säästä riippumatta.
                                  Voiton avain on kuvasta 4696 löytyvä anturi. (osanumero 4A0 820 539)
                                  Löytyy kuvasta 4668 kohdasta 23. Sijaitsee hanskalokeron takana olevan puhallinlaitteen takapuolelta. Kyseisestä anturista oli vikakoodikin ja ilmeisesti sitä kautta puskurissa olevasta anturistakin. Viimeisessä kuvassa tuo anturi jota ensin veikattiin, mutta ei koskaan tarvinnut vaihtaa.
                                  Case closed.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Arki koittaa taas pitäisi jatkaa tuon lämpöongelman kanssa painimista. Todennäköisesti termarihan se siellä on mennyt, mutta jos vielä kokeilis ilmata järjestelmä. Tuleeko se lämpöJen tiedot samalta anturilta mittaristoon ja vcds ? Ihmetytti vaan tuo kun mittaristo näytti noin 95c ja tietokone sen pitkälti sadan yli.

                                    Comment


                                      Tämmönen idiootti kysymys.

                                      Pitäisikö mittaristoon syttyä joku valo kun painaa ESPin pois? Kun menee arpapeliksi välillä, että onko painanu vai ei. Kun ei mihinkään syty mitään valoa.

                                      Comment


                                      • Pitäisi syttyä valo.

                                        Comment


                                          Pitää. Siellä on tällainen valo.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            No pärkele. Pitänee vissii alkaa tutkimaan, että mikä lamppu sieltä on palanu.

                                            Mitäs sinne pitäis syttyä?

                                            Comment


                                              Syttyykö tuo valo kun käännät virrat päälle?

                                              Comment


                                                Ei mun mielestä. Täytyy aamulla katsoa kun lähtee töihin. Liekkö polttimo palanu.

                                                Comment


                                                  Eihän siellä valoa pala. Onko mimmonen rasti ottaa mittaristo auki, jos vaan on siis vaihdettava polttimo??

                                                  Comment


                                                    Itse mittaristo on kahdella ruuvilla kiinni.
                                                    Merkkivalo on LEDeillä.

                                                    Comment


                                                    • Mikähän mahtaa olla, kun satunnaisesti käynnistäessä näyttöön tulee tämä iso punainen huutomerkki, joka vilkkuu ja piippaa, sitten syttyy abs valo sekä juuri tämä esp-kierukka. Tämä siis sattunut ehkä viisi kertaa neljän kuukauden sisällä. Kun katkaisee virrat ja starttaa uudelleen, nämä poistuvat. ABS-anturi alkanut oikkuilemaan?

                                                      Comment


                                                        Vikakoodien luku.

                                                        Comment


                                                        • Ei ole vikakoodeja..

                                                          Comment


                                                            Vikakoodin luku kun vika on päällä. :)

                                                            Comment


                                                              Kyllä ESP valosta pitäisi vikakoodi jäädä. Punainen huutomerkki voi olla ihan mitä vaan vajaasta jarrunesteestä pommiin (ei kai B5:ssa enää ole pommia?). Onko katottu koodit kaikista ohjainlaitteista eikä vain moottorinohjaimelta?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X