Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kardaanin stefan vaihto, V6 2.5TDI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kardaanin stefan vaihto, V6 2.5TDI

    Pitäisi laatikon päähän vaihtaa kardaanin stefa. Onkohan tietoa millanen homma on, pystyykö montun päällä tekemään?

  • #2
    Ja jos toisen puolen vaihdosta löytyy kokemusta niin vois antaa vinkkejä.. itellä vuotaa sieltä perän päästä..

    Comment


    • #3
      Ei ole kovin ihmeellinen homma. Bensa automaatti kutosessa pudotutti putket alas, lämpösuoja pois, nivelen suoja pois, kardaani alas, vetolaipasta keskeltä pultti pois ja laippa tulee vetämällä. Muista merkata kardaanin asento.

      Itse stefa ei kovin tiukassa itsellä ollut, MUTTA, ennenkuin otat vanhan pois, mittaa missä syvyydessä se on, se voi mennä liian syvälle. Kantapään kautta opittua. :)

      Luonnollisesti öljyt pois; Tomaatissa vain perien öljyt vaihtuu (Eri öljy kuin itse laatikossa), manuaalissa taitaa vaihtua koko vaihteiston öljyt.

      Ps. Stefa löytyy mitoilla tarvikkeena. Omassa A6 2.8 Automaatissa oli: Ulkohalkaisia: 47mm Sisähalkasia: 32mm ja korkeus 10mm.

      Comment


      • #4
        Varmasti montun päällä onnistuu, kun onnistuu lattialla selälläänkin. Keula pukkien päälle ajettuna

        Comment


          #5
          Aika yksinkertainen homma oli. Kardaanin asentoa laippa-akseliin nähden en merkinnyt koska sillähän ei mitään merkitystä ole kun kerta itse kardaania ei katkaista. Mitään väpinöitä ei tullut. Otin koko päätylaipan irti laatikosta niin sai vaihdettua stefan pöydän päällä ja samalla vaihtui se iso O-rengas siihen päätylaippaan. Pientä tinkiä teki kardaanin tiiviste kun ei tahtonut pysyä paikallaan laippa-akselissa kun kardaania sovitti paikalleen. Auttoi vähän kun tukilaakerin irrotti niin tuli vähän enemmän välystä kardaanin ja laippa-akselin väliin.

          Comment


          • #6
            Kardaanin stefa vuotaa vaihteistossa

            Autona Audi A6 3.0tdiq vm2006. Miten iso työ stefan vaihto on? Onkohan arvokas työ?

            Comment


              #7
              Onhan siinä tekemistä. Nopeasti päivän homma, vaikka tietää mitä tekee. Irrotuttaa vähintään vaihteiston, ehkä koko voimalinjan.

              Edit. Ei kun tämähän oli kardaanin päässä. Never mind.
              Viimeksi muokannut arto s; 21.2.2017, 21:03.

              Comment


                #8
                Ei se nyt sentään koko vaihteistoa irrotuta. Vaihteiston takaosan vain, aski saa olla autossa kiinni.

                Comment


                  #9
                  Olisikohan tuo maksimissaan parin tunnin homma. Kardaanin etupää irti, sitten lootan peräpää jonka mukana tulee stefa. Sitten pöydällä/prässillä askartelua ja osat takaisin.

                  Comment


                    #10
                    Ainakin Passatin laatikon takapäässä oli sellanen iso O-rengas laipan tiivisteenä joka kannattaa uusia samalla.

                    Comment

                    Working...
                    X