Taustaa: Vuoden 2006 4F 2.4 V6 multitronic, moottori vaihdettu korjaamolla Lappeenrannassa maaliskuussa. Vaihdossa unohtunut muunmuuassa:
- iskarin yläpää auki
- vaihteiston kehäpultti auki, irtonaisena rakenteissa
- apurunko miltei irti, pystyi ruuvaamaan sormineen auki
Tilanne nyt:
Ylämäkeen peruutettaessa pitää tärrärrärr ääntä, ihan kuin jokin olisi löysällä. Eteenpäin lähtiessä resonoi, putki ei hakkaa lämpöpelteihin. Ääni ylämäkeen peruutettaessa kuuluu selkeästi sisälle. Suurinpiirtein etupenkkien kohdalta. Kysymys kuuluukin, että mitkä muut pultit tämä asentaja unohti auki? Vaihdelaatikon ja koneen välisen liitoksen? Lisäksi tärinää ratissa 140kmh/2700rpm. Autossa kaikki kunnossa ennen koneen vaihtoa paitsi itse kone tietysti.
- iskarin yläpää auki
- vaihteiston kehäpultti auki, irtonaisena rakenteissa
- apurunko miltei irti, pystyi ruuvaamaan sormineen auki
Tilanne nyt:
Ylämäkeen peruutettaessa pitää tärrärrärr ääntä, ihan kuin jokin olisi löysällä. Eteenpäin lähtiessä resonoi, putki ei hakkaa lämpöpelteihin. Ääni ylämäkeen peruutettaessa kuuluu selkeästi sisälle. Suurinpiirtein etupenkkien kohdalta. Kysymys kuuluukin, että mitkä muut pultit tämä asentaja unohti auki? Vaihdelaatikon ja koneen välisen liitoksen? Lisäksi tärinää ratissa 140kmh/2700rpm. Autossa kaikki kunnossa ennen koneen vaihtoa paitsi itse kone tietysti.
Comment