Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8d2 automaattilaatikossa vika!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8d2 automaattilaatikossa vika!

    No morjens kaikille!

    Töihin lähtiessä alko automaattiloota temppuilemaan. 4-vaihde ei pysy päällä, vaan putoaa kolmoselle ja nousee heti takas neljännelle ja taas putoaa. Tiptronicilla jos jättää neljännelle, niin vaihde pysyy päällä. Auto on tosiaan 94vm Quattro 4.2l ja 4 lovinen loota ja siinä 255 thk ajettu! Eilen toimi vielä moitteetta.

    Sattuisko olee vastauksia tai neuvoja? :-)

  • #2
    Villi veikkaus: Joku anturi sotkee laatikon toimintaa, tai sitten ei.

    Lue vikakoodit niin auttaa aika paljon.

    Comment


    • #3
      Taisit veikata oikein.

      Total codes: 001
      CODE001:
      17799 P1391 Bank 2
      camshaft
      position (CMP)=
      > sensor 2-G163:
      short to ground

      Ja vielä

      P/N:4D0-927-156-E
      AG4 GETRIEBE
      018 D24
      Ecu Coding: 000
      Serve station code:00000

      Lopuksi;

      00526 Brake light No signal
      Switch- F

      Osaako joku tarkentaa? Huoltomies puhu kahesta anturista. Hall-anturi camshaft sensor ja anturi crankshaftsensor. Onko tullut vastaan kenellekkään? Tipillä auto menee normaalisti, mutta D:llä on ku riivattu :p

      Comment


      • #4
        Eli kuskin puoleisen lohkon nokka-akselin anturi on todennäköisesti viallinen.
        Tuo brakelight switch tulee aina jos et ole painanut jarrua virtoja päälle laittaessa.

        Mistähän se tuon kampiakselin asentoanturin on keksiny?
        Viimeksi muokannut pykiz; 27.6.2014, 06:15. Perustelu: bank1 ja 2...

        Comment


        • #5
          Vänkärin puolella ei ole nokan asentoanturia.

          Comment


          • #6
            Eikö Bank 2 ole kuskin puoli. Ainakin muistelisin että omassani menee pytyt 1,2,3 vänkärin puolella ja se on bank 1.

            Comment


            • #7
              Kröhöm, taas tuli sekoiltua niiden kanssa. Korjattu.

              Comment


              • #8
                EI jääny mieleen minkä takia se puhu kampiakselin anturista. Toi nokka-akselin asentoanturi on se mitä tietokone näytti. Onko kenellekkään tullu tässä autossa aiemmin vastaavanlaista eteen? Mistä tommonen asentoanturi kantsii hommata ja onko vaihdossa mitään sen erikoisempaa, kun vetää aikasempi irti ja uusi tilalle?

                Comment


                • #9
                  Itselle ei 4.2:sessa oo tullu vastaan, mutta muissa kylläkin on suhteellisen yleistä ja samat antrurithan niissä on.

                  Tarvikehhan on aina halvempi, mutta joillain ollu ongelmia toimimisen kanssa.

                  Eihän ole jakohihnaan koskettu lähiaikoina?

                  Comment


                  • #10
                    Jakohihna vaihdettu 1.5v sitten edellisen omistajan puolesta. Itse ajanut autolla syksystä asti sen 8-10k ja olen vaihtanut vain jarrupalat, termostaatin ja öljyt. Tosiaan juhannusriennoista takasmatkalla kaasua painaessa moottori pätki hienovaraisesti siihen malliin, että bensansuodattimessa olis roskaa (tankkasin syrjäseudulla 95E10 suht tyhjään tankkiin) voiko olla vaikutusta? Pätkiminen katos perille mennessä. Tästä pari yötä, niin alko tämä D-vaihteen pelleily ja vaihteisto ei ole oireillut aikasemmin koskaan.

                    Auto seisoo nyt parkkiksella ja kova olis halu piästä tuas tien päälle! Onko anturin vaihto simppeli homma?

                    Comment


                    • #11
                      Lisää käänteitä juoneen! Aattelin käydä hakemassa tosta muutaman kilsan päästä Ad:sta anturin, mutta heti käynnistyksessä palaa moottoriöljyn hälyt (siellä on kyllä öljyä) ja kuuluu melkoinen hurina, joka tuntuu tulevan mittariston takaa. Ajaessa kierrosmittari ei pelitä ja kaikki vaihteet menee päälle hyvin terävästi lievän pamauksen säestämänä, joka tuntuu persiissä asti. Neljäs vaihde ei tunnu menevän päälle lainkaan. Jälleen taas edellisellä ajolla ei ollut kuin aikasemmissa viesteissäni kuvaamat ongelmat, mitähän seuraavaks on luvassa?

                      Kaikenkaikkiaan olen jo henkisesti valmistautunut A8 miehen siirtymäriittiin, eli lootan kunnostamiseen! Vikakoodeja en nyt tähän saa, kun ei itselläni ole laitteita. Nyt olis arvon herrat neuvot kohdallaan :-)

                      Comment


                      • #12
                        En oo kasiin joutunu niin tarkkaan tutustunu jotta varmaks osaisin sanoa.

                        Luulen jotta tuo g163 (vastaava kuin g28?) antaa kierrosluvun ja säätelee ajoitusta.
                        Eli jos se on nyt täysin mykkä niin kierrokset katoaa ja laatikolla ei oo mitään käryä mitä sen pitäs tehä.
                        Lähtisin sen vaiholla kun se on todettu jo vialliseksi.

                        Comment


                          #13
                          Voisko maadoituspisteet vaikuttaa tuolleen, jos (siis kun) ovat huonolla hapella?
                          Se apukuskin puoleinen piste etusisälokasuojan sisällä on varmasti hapettunut ja piuhoja irti, jos sitä ei ole korjattu jossain vaiheessa.

                          Ettei olisi vain sähkövikaa.

                          Tai kosteutta ecussa, yms. Eihän kaivot ole tukossa vesikaukalossa?

                          Comment


                          • #14
                            Täytyypä tarkistaa noi kaikki. Vielä hieman hankalaa, kun ei ole mitään työkaluja ja auto parkkiksella. Sen verta lisäystä, että Tiptronic asennossa vaihteisto ei reagoi lainkaan. Vaihtelee omaan tahtiin, mut ei kyl hypi edestakaisin, kuten vikojen alkaessa. Mimmosen kaapelin tartten vikakoodien lukuun läppärille, OBD2?

                            Comment


                              #15
                              Tuollanen toimii ainakin VAG-COMin kanssa.
                              http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vik...-kkl-4091.html

                              Comment


                              • #16
                                Ajotietokoneen koppa oli kuin olikin täynnä vettä. Mitäs sitten tehdään? Onko nuo motonetissä myytävät vikakooditesterit mistään kotoisin?

                                Comment


                                • #17
                                  Siis ecun? Vedet pois, ecu irti ja kuivumaan johonkin vähän lämpimämpään paikkaan, liittimiin jotain sähkö osien puhistus ainetta ja paineilmaa. Mahollisesti korjaantuu, mutta myöhemmin voi tulla ongelmia sen kanssa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Parissa liittimessä selvät hapettumat. Koppa oli haljennut, mitä ilmeisemmin aikasempien omistajien käsissä. Onko syytä irroittaa muita kopassa olevista komponenteista. Kannattaako ecua huuhdella kylmällä vedellä, jos sais suolat yms irti? Mitenkähän saisin sit siihen kuntoon, että ei uusis nää viat? :-) Työ on semmosta, että sen auton Pitää toimia...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eilen putsailin omaa A8D2:ta juurikin samlla suunnalla. Vesisateella tuli autoon vedet sisään apparin puolelle. Sen muovikotelon kannen kun avasi, niin siellä riitti kosteutta enemmän kuin tarpeeksi.

                                      Otin koko kotelon irti, että sain imuroitua kuusenneulaset, koivunlehdet yms. pois sen alta/ympäriltä. Sen jälkeen tarkastin vedenpoistoreiän toimivuuden reilulla vedellä.

                                      Hanskalokeron ja ilmakanavan putken pätkän kun ottaa pois sisältä, niin pääsee käsiksi koteloa pitäviin muttereihin kojelaudan alla.

                                      Hapettumia oli mullakin liittimissä. Annoin niille kontaktispraytä hoidoksi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ehkä joku elektroniikkaspray olisi parempi kuin vesi.
                                        Saattaa hyvin olla, että laatikon oikutkin johtuu kosteudesta, hapettumista tai suoraan tuosta ekun kastumisesta.

                                        Jos ei muu auta niin purkuautosta toinen eku tilanne.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alright... Kuivasin ecun ja tcun ja CRC:tä liitoksiin. Vedet pois kaukalosta ja kanavista, koodien nollaus, nokka-akselin asentotunnistimen vaihto; auto toimii paremmin kuin koskaan. Helpolla päästiin tästä! Kiitos kaikille hyvistä neuvoista! Luultavasti palaan kyselee uudemmanki kerran ??

                                          Comment

                                          Working...
                                          X