Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi v8 laatikko ei vaihda ylöspäin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi v8 laatikko ei vaihda ylöspäin

    eli ongelma on seuraavanlainen laatikko on ZF 4HP24A auto liikkuu siististi eteen ja taakse kick down toimii eikä laatikosta tule vikakoodia. Kun autolla lähtee liikkeelle vaihtaa 20-30kmh vauhdissa ja seuraavaa vaihtoa ei sitten tunne. Kierrokset pyörii 80khm nopeudessa 1800-2000 paikkeilla. onko normaalia ? öljyt on punaiset ja ei haise palaneelle.

  • #2
    Laatikko osaa kertoa vikakoodit. Onko laatikon öljymäärä oikea?

    Comment


    • #3
      Kuulostaa ihan oikealta ainakin nuo kierroslukemat. Nelosvaihteen välitys on 0.73? 630-640mm renkaalla 80km/h vauhdissa kierroksia on laskurin mukaan 2000rpm.

      Comment


      • #4
        Öljy määrä vaikuttaisi olevan ihan oikea.

        Comment


        • #5
          Siis ei vaihda ylöspäin? En kyllä tajua miten pääsisit 80km/h ja vielä noin matalilla kierroksilla, jos laatikko ei vaihtais ylöspäin. Tossa mennään jo nelosvaihteella nimittäin tasakaasulla.
          Mun mielestä on vain erinomaisesti toimiva laatikko, jos vaihtoja ei tunnu. Kiekkamittarista ne vaihdot varmasti huomaa.
          Oliko se vielä niin, että 1->2 on ns "mekaaninen" vaihto, eli eroaa muista vaihteista.

          80km/h tuntumassa menee sitten myös turbiinilukko päälle tasakaasulla ja tiputtaa hieman kierroksia. Vaihde ei siis vaihdu.

          Comment


          • #6
            ok täytyypi tutkia vielä ennen on ollut vallan jenkkejä ja niissä ton vaihdon on selvästi tuntenut

            Comment


            • #7
              Kyllä minustakin nyt vaikuttaa, että laatikko toimii sinulla vain todella hyvin ja et siksi huomaa vaihteiden vaihtoja :)

              80 km/h vauhdissa menee tosiaan turbiinilukko päälle, itsekin luulin aluksi sitä 5. vaihteeksi, kun en automaatteja ole ennen omistanut. Paina reippaammin kaasua kiihdyttäessä, niin pitäisi alkaa pykälien vaihdot huomaamaan.

              Comment


              • #8
                Ehjällä laatikolla rauhallisen ajon vaihteenvaihdot ovat tosiaan aika eleettömiä. Maantiellä/moottoritiellä kiihdyttäessä kaasupohjassa taasen vaihdot tuntuvat selvästä enemmän ja vähemmän :)

                Comment

                Working...
                X