Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkin 2.8 V6:een?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkin 2.8 V6:een?

    Osaako kukaan auttaa mistä vois kytkinpakettia kysellä ko. kiuluun...?
    Entä kun tossa on 2-massa vauhtipyörä ja merkkiliikkeessä pelottelivat että sen saattaa joutua vaihtamaan samalla...kuinka yleistä noiden leviäminen on??

    Kytkin toimii vielä tällähetkellä normaalisti mutta kunnolla revitettäessä haisee ja saattaa luistaa +ottaa kiinni ihan polkimen liikeradan lopussa...kustannusarvioita ja vinkkejä otetaan vastaan???

    Niin ja auto on A4 -97 2.8 30v quattro n.145tkm lasissa..

  • #2
    Kaksoismassavauhtipyörä (sana-hirvitys) ei noilla kilometreillä pitäisi olla moksiskaan. Sen enempää neuvomatta mistä uuden kytkimen saa halvalla, niin voisin todetta että 12 venttiilisen vastaavaan V6-koneen kytkintä ei tullut vaihdettua koko 360tkm:n taipaleella. Aika vähillä kilometreilla sulla meni? Kannattaa tsekata ettei ole mitään muuta hajalla.

    Comment


    • #3
      Mitä siellä vois olla sitte rikki....luulis että tuo on ihan ok vaihtoväli (n.150tkm) jos ajattelee että 2.8 quattro akseleilla on niin isommalle rasitukselle joutuu mitä esim 1.8 mut en tiiä sit???
      Mitä sieltä tosaan vois muuta olla sit paukkunu, ko ei tota vissiin säätääkään mitenkään voi ja kyllä kilometrien pitäs ainaski suunnilleen pitää paikkaansa...???...

      Comment


      • #4
        Tarkoitin siis että kannattaa samalla tsekata ettei MYÖS mitään muuta ole vaihtokunnossa, kuin ainoastaan kytkin.

        Comment


        • #5
          Mitä muuta esim. neulalaakeri ja asetelma ym perusosat toki menee samalla vaihtoon...

          Comment


            #6
            Kannattaa käyttää vauhtipyörä irti ja vaihtaa kampuran takastefa. VP pultit on virallisesti kertakäyttöisiä enkä tinkisi niissä.
            Silmälaakeri (eli se neula) kannattaa vaihdella myös. Helppo homma vaihtaa, kun vp on irti niin pääsee naputtamaan takapuolelta irti.

            OT: toverin lötkössä ei ollut ihan yhtä triviaali tuo silmälaakeri kun se on kampuran päässä. Kamu sitä sieltä kaivoi ulos tuntikausia.

            Comment


              #7
              Edellämainittujen juttujen lisäksi kannattaisi varmaan tarkastaa ja vaihtaa tarvittaessa:

              Laatikon kiinnikekumit
              Kytkinnesteet
              Kardaanin nivelet (tuskin noilla kilsoilla vielä menneet)
              Laatikon stefat
              Laatikon öljynvaihto, jos ei hiljattain tehty

              Comment


              • #8
                Kiitos kaikista vinkeistä....
                Osaako kukaan sanoa-/onko kukaan vaihdattanu tai vaihtanu itse kytkintä ko. kiesiin että osais sanoa minkäänlaista hinta arviota....itte laskeskelin pikapikaa päässe että vois olla jotain luokkaa
                Osat 450
                työ 500
                ja muu 100 eli noin tonnin paukku...????

                Comment


                  #9
                  Mun autoon maksoi kytkinremppa pauttiarallaa 1200e. Auto ei ole sama, mutta eiköhän noihin torsenquattroihin kytkinremppa ole melko pitkälti samanlainen.

                  Samalla kuitenkin tehtiin vähän muutakin ja se ei muutenkaan ollut ihan suoraviivainen kytkinremppa, joten hinta ei ole niin yksiselitteinen. Tuo siis merkkiliikkeessä teetettynä orkkisosilla. Veikkaisin, että peruskytkinremppa olisi vähän halvempi. Tonni siihen kannattaa varata, voi mennä vähän enempikin jos jotain yllättävää ilmenee.

                  Comment


                    #10
                    Herätellään vanhaa aihetta.
                    Tällä hetkellä työn alla A4 2,8 quattro vm.96, ajettu noin 200tkm jossa ilmeni lievää luistamista kytkimen osalta suuremmilla vaihteilla esim. ohitustilanteessa.

                    Nyt sitten tulin aloittaneeksi remontin ja huomasin että kytkinlevy ei olekaan kovin kulunut mutta selviä, pienehköjä uria löytyy kuten vauhtipyörässä. Osissa ei mitään "palamisen" merkkejä.

                    Annoin vauhtipyörän kaverille (auton nykyiselle omistajalle) joka käytti sen sorvauksessa, tänään sain osan takaisin ja huomasin sitä käsissä hypistellessäni että vauhtipyörän kytkimen puoleista puoliskoa voi liikuttaa kädellä noin 2cm (tämän jälkeen "nappaa" kiinni) edestakaisin kevyesti, starttikehän puoleisen pysyessä paikallaan.

                    Tätä liikettä en huomannut osaa irti ottaessani, onko tämä normaalia 2-massavauhtipyörälle että on tuollainen klappi vai liekö käsissä romutavaraa??? Mahtaako sorvauksella olla osuutta asiaan?

                    Nyt alkoi jo mietityttää että onko vauhtipyörässä ollut jo sanomista aikaisemmin ja se aiheuttanut luistoa. Mitään sen kummempia jyrinöitä tai muuta erikoista en itse ainakaan havainnut aikoinaan autolla ajaessani.

                    Comment


                      #11
                      Onkos tuon AAH koneen perässä aina kaksoismassavauhtipyörä? Ja miten herkästi ottaa itseensä jos ottaa savut kytkimestä? Nim.merk tais tulla kallis hanki möyrintä.

                      Comment


                        #12
                        Ei kai yhdet savut vielä mitään tee. Jos kytkin pitää vielä, niin sen pitäisi olla ok. Vai mitä?

                        Comment


                          #13
                          Käväisin eräällä umpihankisella metsäautotiellä jossa sain savu kytkystä kun vekslasin autoa ympäri. Kun pääsin takaisin isolle tielle niin 4- ja 5-vaihteilla tuntui että rivesi kun kiihdytin. Eli kyllä luultavasti jotain remonttia joutuu tekemään/teetättää. Kilometrejä autolla on takana n. 390tkm, joten saattaa se kytkin olla ollut heikohko jo aikaisemminkin. Tuo lumihankin pelleily tais olla se viimeinen niitti.
                          Viimeksi muokannut Lipponen; 27.12.2012, 18:13.

                          Comment


                            #14
                            Minulla luisti ABC-koneen kytkin reilusti melkein 2 vuotta ennen kuin se vaihdettiin. Se alkoi olla niin loppuun kulunut, ettei ajamisesta tullut oikein mitään enää. Kytkin ja vauhtipyörä vaihdettiin uusiin noin 2 kk sitten. Siinä vaiheessa auton mittarissa oli 360 tkm. Varovasti ajamalla sinunkin kytkimellä saattaa selvitä vielä useita kuukausia.

                            Comment


                            • #15
                              Tarkistetaanpa täältä, kun vaimon passattiin pitäisi kytkin vaihtaa, ja jos samalla ainakin tuon neulalaakerin ja kampiakselin takastefan vaihdattaisi. Onko tuo takastefa sama kuin etustefa, eli 038 103 085E? Vai onko sille joku omansa?

                              Comment


                                #16
                                Ei ole sama.

                                Alkuperäisenä saa vaan laipan kanssa. Tarvikkeena löytyy 105x85x12.

                                Comment


                                • #17
                                  Kiitos, noilla mitoilla löytyikin sopivasti noiden muiden osien kanssa. Tai autopartsmarketin sivuilla mitat oli 105x85x11... Mutta hyvä että löytyi noinkin helposti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Osia odotellessa, niin tulee mietittyä jäikö jotain kuitenkin. Lähinnä vauhtipyörä mietinnässä. Kannattavaa sen vaihto varmaankin olisi ja samalla vaivalla menisi, mutta onko toimivuuden kannalta pakollista?
                                    Tekeekö luistava kytkin huonoa vauhtikselle?

                                    Comment


                                      #19
                                      En minä ainakaan vauhtipyörää omaani vaihtanut kun 250tkm ajettuna kytkimen vaihdoin. Ei tuossa tuntunut vikaa olevan. Eikä tunnu vieläkään. Nyt on 307tkm.

                                      Comment


                                        #20
                                        Sama homma täälläkin lukemassa 285tkm vaihdettu kytkin ja jätin vauhtipyörän vaihtamatta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mistä tuo vauhtiksen "ei mitään vikaa tulee"? Kait ne jouset kuitenkin löystyy. Toki eri asia, onko sillä sitten merkitystä. Tuo vauhtis on sen hintainen, että ei sitä turhaan viitsi vaihtaa. Itse olen arponut sen vaihdon kanssa, mutta selviää sitten, kun on kätösissä. Uusilla säädöillä tuo kolina ja tärinä taas katosi. Kytkin pitää edelleen koviakin vetoja, mittarissa vajaa 296tkm:ä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hieman aihetta liipaten, vanhaa 2.8:n vauhtipyörää käytän projektissa, ja meinasin tuon silmälaakerin (neulalaakerin) tuohon ihan varmuuden vuoksi vaihtaa. Mietin vain että kuinka se vaihto oikeaoppisesti tapahtuu? Vaatiiko prässin, vai pystyykö sen jollain naputtaa ulos? Kumpaan suuntaan se pitäisi lähteä irti?

                                            Comment


                                              #23
                                              Se liikkuu molempiin suuntiin. Saa vaihdettua myös varovasti lyömällä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Kyllähän se tosiaan lyömällä lähti, kun sopivan kokoisen hylsyn sai sitä reunaa vasten ja tarpeeksi voimaa. Ekalla yrittämällä en uskaltanut tarpeeksi kovaa lyödä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Nyt kun loota on alhaalla, niin tuli vilkaistua kytkintä samalla vanhasta työjuhdasta. A6 2.6 ABC quattro.

                                                  Motonäädästä hankittu Sachsin levy + asetelma myyjän mukaan sopii tähän malliin, kuitenkin levyn keskiö (se missä boorit ovat) on eri paksuinen kuin aiemmassa muistaakseni LUKin paketissa,

                                                  Asetelma näyttää mekaanisesti sopivan ja levynkin boorit on samat.

                                                  Mittaero kuitenkin tekee sen, että vaihdelaatikon puolella levyn boorikeskiön tasopinta on n. 7 mm etäämmällä astelman käpälistä, eli niistä jousimaisista liuskoista, joita vasten painelaakeri tulee. Onko käytännön merkitystä?

                                                  Myös koneen puolella levyä keskiön ja levyn pinnan etäisyys hiukan eri; rako keskiön korkeuden ja levyn pinnan välillä on hiukan isompi uudessa, vaikka on uusi levy, joka ei ole kulunut. Uusi levy on paksuudeltaan

                                                  Yhtä-äkkisenä luulisin, ettei liene ongelma, kun mittaheittoa on jonkin verran tuossa booriakselin pituusuuunnassa, jossa levy elää muutenkin.

                                                  Kun kerran on eri lailla tehty ja hiukan erri mittoja, niin kysynkin varmuuden vuoksi, jos vielä näin vanhoja vehkeitä/ niiden omistajia on hengissä, niin onko kokemuksia tästä sachsilaisesta kytkimestä, ajaako asiansa ja onko mittaeroista ollut huolta?
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 8.1.2022, 10:44. Perustelu: Auton tiedot lisätty viestiin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllä sachsilaiset on ihan soivia pelejä olleet. On löytynyt usein ihan oem asennuksena konsernin laitteista. Tuolta kun katselet katalogista mitä tarjoaa. Jos tarjoaa samaa mitä Motomatti myynyt, niin silloin ainakin pitäisi sopia.https://aftermarket.zf.com/go/en/sachs/home/

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitoksia! Näyttää olevan ihan samat numerot paketissa :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Viime vuonna jouduin Cabrion kytkirempan teettämään ja pohdin samoja asioita, otin sparetolta sitten Lukin koko paketin, eli myös kaksoismassavaihtipyörän.


                                                        Ostitko sitten motonetistä tämän setin?: https://aftermarket.zf.com/go/en/sac...4&countryID=SF

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt kun tämä ketju on siirretty osaksi jotakin vanhempaa, en tiedä kysyykö Killeri tätä nyt minulta, mutta jos, niin joo, kyllä se tuo on

                                                          Samalla voisi kysyä, onko jollakin vauhtipyörän pulttien kiristysmomentiit sopivasti hollilla? Silmälaakeri vaihtuu samoilla tulilla.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tässä jotain tietoja: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ja#post1214413

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X