Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

4F venttiilikopantiivisteen vaihto + uusia vikakoodeja....

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 4F venttiilikopantiivisteen vaihto + uusia vikakoodeja....

    Huomasin tuossa, että rakkaan maanantaikappaaleeni huoltokustannukset vuositasolla hipovat jo viisinumeroista lukua, joten uuden vuoden lupaustani kunnioittaen poistun mukavuusalueeltani ja rupean räpeltämään tätä miinaa ihan ite.

    Koneena on 2.4 V6 mallia BDW, jossa venttiilikopan ruuvin syvennyksessä on öljyä. Kone on juuri vaihdettu, joten ossoo olla, että on irtokoneen vanhoja öljyjä, mutta voip myös kaiketi vuotaa noin? Jotenka mitenkäs tämä venttiilikopan tiivisteen vaihto menee? Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon? Mitä työkaluja? Vääntäkää ihan todella rautalangasta, en ole ihan hirveästi näitä ennen räpeltänyt. Kiitos ja kumarrus.

    Tänään luettiin tuossa poikien kanssa vikakoodit autosta ja antoihan se niitä. Moottorinvaihdon jälkeen en ottanut noita vakavasti ensimmäisellä lukemisella, joten nollattiin. Välittömästi nollauksen jälkeen pamahti 10 vikakoodia tauluun, joista osa alla (puuttuu ilmastoinnin koodit):

    00291 - Throttle Position Sensor (G69)
    P0123 - 006 - Signal too High - Intermittent

    000546 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
    P0222 - 007 - Signal too low - Intermittent

    004438 - Manifold Pressure Sensor (G71)
    P1156 - 007 - Open/Short to Ground - Intermittent

    005416 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
    P1528 - 009 - Open Circuit - Intermittent

    005430 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208)
    P1536 - 009 - Open Circuit - Intermittent

    001632 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank1)
    P0660 - 009 - Elect. Malfunction

    000016 - Bank1: Camshaft A (Intake)
    P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction

    000017 - Bank1: Camshaft A (Intake)
    P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

    Kysymys kuuluukin, että mitä mieltä raati on, voivatko vain olla jäänteitä moottorin vaihdosta, vaikka tulivatkin nollauksen jälkeen tauluun? Em. koodit tulleet kaikki moottorin vaihdon jälkeen, kun takana ollut noin 60 - 380km.
    Viimeksi muokannut Munkkiniemen Kreivi; 11.3.2014, 17:49.

    #2
    Hmm. Jos se on ehjä, ei kannata korjata ;)
    Kuva olisi kiva.

    Comment


      #3
      Puhdista kaikki öljyjäämät pois esim brake cleanerillä ja ala seuraamaan mistä vuotaa.

      Comment


      • #4
        Juu käyn nappasemassa tuolta pellin alta kuvan. Ei näytä olevan öljyä kuitenkaan missään muualla kun vasemman venttiilikannen päällä. Pitää tosiaan puhdistaa tuo konehuone ja seurata vuottako se oikeasti. En ole vielä ehtinyt ajamaankaan uudella myllyllä kuin 340 km, joten silmämääräsillä havainnoilla mennään.

        Comment


        • #5
          Näkyisköhän tuo? Eli öljyä näkyy selvästi yhden ruuvin syvennyksessä. Voiko vuotaa tuonne jotenkin, vai olisiko vain asennuksen yhteydessä jotenkin tuonne? Konetta ei ole avattu asennuksessa.

          Comment


          • #6
            mun silmään näyttää kyl siltä että öljyä on vähä joka puolella, oisko vaa öljyä lisätessä menny vähä reippaammin ohi täyttö aukosta.

            korkilta näkyy valumajälkeäkin

            Comment


            • #7
              Näin on, likasta on. Pitänee putsata ja kattoa ruikkiiko jostain ihan kunnolla. Mekaanikolla ollu vissii krapulapäivä, ku on näin hyvin voidellu konehuoneen.

              Comment


              • #8
                Putsaa paikat ja tarkkaile, äläkä turhaan jännittele, jos öljyt ei käsistä katoa. Voi olla pelkkää ohi lirua öljyä lisätessä, jos on samalla puolella täyttöröörin kanssa.

                Comment


                • #9
                  Tuon V-koneen öljyntäyttöreikä joka näkyy kuvassa ylempänä on mallia "ei voi osua" kun siinä ei ole kunnon kaulusta ja se on vielä vinossa, joten jos ei ole rättien ja rattien kanssa tarkkana niin aina roiskuu ohi.

                  Comment


                    #10
                    Ja siinä taisi olla vielä sellainen tyhmä "este" korkin alla, että pitää liruttaa öljyt koneeseen tai muuten on ruostesuojattu koko vasen kylki.

                    Comment


                      #11
                      Tuon takia käytetään Jere apuvälineitä täytössä niin ei tarvii osua niin pieneen reikään :D Mutta juu tuo pulttihan on semmonen että siinä on holkki jossa on tiiviste pohjalla. Ruuvin kiristäessä holkki kiristyy koppaa vasten ja kiristää kopan kiinni, samalla tiiviste kiristyy myöskin. Näin on saksalainen sen mitoittanut. Jos alkaa seurannassa vuotaa niin kokeile ekana toimenpiteenä kiristää ruuvia ellet ole jo kokeillut kireyttä :)
                      Töissä tuli juuri halkinainen öljykorkki vastaan joka fuskasi öljyt pitkin konetta :D
                      Viimeksi muokannut Myotonia; 8.3.2014, 01:08. Perustelu: pannaan unettomuuden piikkii

                      Comment


                      • #12
                        Jos venttiilikopan tiiviste oikein vuotaa niin todennäköisesti öljyä löytyy myös tulpankoloista. Kannattaa irrottaa sytytyspuolat ja tsekata mikä siellä on tilanne.

                        Comment


                        • #13
                          Vikakoodia pukkasi (lue ketjun ensimmäinen viesti). Onko jollain kokemuksia, onko kalliita koodeja?

                          Comment

                          Working...
                          X