Huomasin tuossa, että rakkaan maanantaikappaaleeni huoltokustannukset vuositasolla hipovat jo viisinumeroista lukua, joten uuden vuoden lupaustani kunnioittaen poistun mukavuusalueeltani ja rupean räpeltämään tätä miinaa ihan ite.
Koneena on 2.4 V6 mallia BDW, jossa venttiilikopan ruuvin syvennyksessä on öljyä. Kone on juuri vaihdettu, joten ossoo olla, että on irtokoneen vanhoja öljyjä, mutta voip myös kaiketi vuotaa noin? Jotenka mitenkäs tämä venttiilikopan tiivisteen vaihto menee? Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon? Mitä työkaluja? Vääntäkää ihan todella rautalangasta, en ole ihan hirveästi näitä ennen räpeltänyt. Kiitos ja kumarrus.
Tänään luettiin tuossa poikien kanssa vikakoodit autosta ja antoihan se niitä. Moottorinvaihdon jälkeen en ottanut noita vakavasti ensimmäisellä lukemisella, joten nollattiin. Välittömästi nollauksen jälkeen pamahti 10 vikakoodia tauluun, joista osa alla (puuttuu ilmastoinnin koodit):
00291 - Throttle Position Sensor (G69)
P0123 - 006 - Signal too High - Intermittent
000546 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0222 - 007 - Signal too low - Intermittent
004438 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 007 - Open/Short to Ground - Intermittent
005416 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
P1528 - 009 - Open Circuit - Intermittent
005430 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208)
P1536 - 009 - Open Circuit - Intermittent
001632 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank1)
P0660 - 009 - Elect. Malfunction
000016 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
000017 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Kysymys kuuluukin, että mitä mieltä raati on, voivatko vain olla jäänteitä moottorin vaihdosta, vaikka tulivatkin nollauksen jälkeen tauluun? Em. koodit tulleet kaikki moottorin vaihdon jälkeen, kun takana ollut noin 60 - 380km.
Koneena on 2.4 V6 mallia BDW, jossa venttiilikopan ruuvin syvennyksessä on öljyä. Kone on juuri vaihdettu, joten ossoo olla, että on irtokoneen vanhoja öljyjä, mutta voip myös kaiketi vuotaa noin? Jotenka mitenkäs tämä venttiilikopan tiivisteen vaihto menee? Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon? Mitä työkaluja? Vääntäkää ihan todella rautalangasta, en ole ihan hirveästi näitä ennen räpeltänyt. Kiitos ja kumarrus.
Tänään luettiin tuossa poikien kanssa vikakoodit autosta ja antoihan se niitä. Moottorinvaihdon jälkeen en ottanut noita vakavasti ensimmäisellä lukemisella, joten nollattiin. Välittömästi nollauksen jälkeen pamahti 10 vikakoodia tauluun, joista osa alla (puuttuu ilmastoinnin koodit):
00291 - Throttle Position Sensor (G69)
P0123 - 006 - Signal too High - Intermittent
000546 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188)
P0222 - 007 - Signal too low - Intermittent
004438 - Manifold Pressure Sensor (G71)
P1156 - 007 - Open/Short to Ground - Intermittent
005416 - Camshaft Timing Adj. Bank1 (N205)
P1528 - 009 - Open Circuit - Intermittent
005430 - Camshaft Timing Adj. Bank2 (N208)
P1536 - 009 - Open Circuit - Intermittent
001632 - Intake Manifold Tuning Valve Control Circuit (Bank1)
P0660 - 009 - Elect. Malfunction
000016 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0010 - 008 - Position Actuator Malfunction
000017 - Bank1: Camshaft A (Intake)
P0011 - 008 - Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
Kysymys kuuluukin, että mitä mieltä raati on, voivatko vain olla jäänteitä moottorin vaihdosta, vaikka tulivatkin nollauksen jälkeen tauluun? Em. koodit tulleet kaikki moottorin vaihdon jälkeen, kun takana ollut noin 60 - 380km.
Comment