Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AVJ kolisee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AVJ kolisee

    Eilen kävin päivällä pesemässä auton ja jätin tallin eteen kuivumaan jolloin auto toimi normaalisti. Parin tunnin päästä oltiin perheen kanssa lähdössä ja laitoin auton käyntiin jolloin tyhjäkäynti kuulosti hieman äänekkäämmältä, veto päälle ja liikkeelle, kuulosti kuin olisi pakoputki poikki?

    Tyhjäkäynnillä nostin kierroksia +6Krpm ja ei mitään ongelmia. Heti kun vaihteen laittaa päälle ja nostaa kytkimen alkaa kovaääninen "korlotus". Kaikki nestepinnat ok ja ei vikakoodeja.

    Sen verran tutkittu, että putki tosiaan on ehjä ja mitään nestevuotoja en havainnut. Jännittää vain että mikä piru siellä alkoi kolkattamaan itsekseen.

    Auto toimii muuten normaalisti, vedot tallella ja ei haise mikään. Pintakaasulla ajettaessa koko korlotusta ei edes havaitse, heti kun painaa vähänkin enemmän kaasua äänen kuulee selvästi. Kuulostaa kuin tulisi jostain kuljettajan jalkojen etupuolelta. A4 1.8T AVJ -03

    Haulla en löytänyt tähän kolinaan mitään apuja.

    #2
    Pakosarjassa halkeama? Tuleeko vikakoodeja?

    Comment


    • #3
      Ei vikakoodeja. Kuulostaa muutenkin että ääni tulee enemmän kuljettajan puolelta.

      Comment


      • #4
        Korlotus jatkuu edelleen, nyt on alkanut tulemaan ajotietokoneen näyttöön keltainen öljykannun kuva ja teksti "sensor" ? Mitähän sieltä on nyt hajoamassa?

        Comment


        • #5
          Eli ilmenee vain ja ainoastaan vaihde päällä ja pintakaasun jälkeen? Missä kunnossa kytkin? Voisiko olla pyttyvika, kun kierrokset ja paineet nousee... Tosin luulisi sen silloin kuuluvan myös tyhjänkäynnillä monottaessa. Viekö öljyä normaalia enemmän?

          Comment


          • #6
            Kyllä, korlottaa vain kun on veto päällä. Öljynkulutus on olematonta, olen ajanut nyt 10tkm viimeisimmästä öljynvaihdosta ja kerran olen lisännyt tänä aikana öljyä.

            Kytkin tuntuu normaalilta, ei luista/ravista. autolla on nyt ajettu 142tkm.

            Mielestäni savuttaa ehkä hieman normaalia enemmän, liikennevaloissa seistessä näyttäisi että vaaleaa savua tulee enemmän kuin aikaisemmin?

            Comment


            • #7
              Öljykannun kuva siis viittaisi että öljypohjassa sijaitseva öljynpaineanturi on tullut tiensä päähän. Selvyyttä korinalle ei ole vielä löytynyt.

              Comment


              • #8
                Vasen etuvetonivel selittäis kolinan veto päällä.
                Toki ei se selitä että miksi tyhjäkäynti olis normaalia karheampi ja savuttais.

                Jossei voitelua olis (öljysihti) niin kyllä se olis jo leiponut kiinni. Mites häviääkö jäähdytysnestettä? (kansipahvi) selittäis ehkä valkoisen savun muttei kyllä kolinaa.

                Voisko vaalea savu ja karheampi käynti olla "luulotautia" joka aiheutuu kun kiinnittää johonkin asiaan huomiota? Silloin ei jäis jäljelle ku vetopuolen kolina. sitä alkaisin selvittää sieltä vetarista.

                Comment

                Working...
                X