Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 1.8t AEB moottorin jäähdytinnesteen määrä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 1.8t AEB moottorin jäähdytinnesteen määrä?

    Moi
    En löytänyt haulla etsimääni, niin kysympä.
    Paljonko ko. Moottorissa on jäähdytinjärjestelmän tilavuus. Jääradalla irtosi ylävesiletku ja nesteet kartanolle. Kaadoin vettä 10l, ennen kuin oli audi tyytyväinen. Nyt pitäisi vaihtaa nesteet, niin paljonko lie tilavuus jäähdytysjärjestelmässä?
    Mikä on järkevin tapa puottaa nesteet pois? Onko tyhjennysroppua, vai otanko alavesiletkun irti?

    Kiitos avusta jo etukäteen.

  • #2
    Valvolinen sivuilta löytyy ainakin joku tilavuus rekisterinumeron perusteella. Tyhjennysruuvi löytyy omassa syylärin kuskin puolen alakulmasta etupuolelta. Helpompi ja nopeempi on kyl varmaan ottaa alavesiletku irti.

    Comment


    • #3
      Kiitos, niin löytyi, mutta antoi tilavuudeksi 6.5l ja lisäsin ainakin tuon määrän. Kait se oli sitten aika tyhjä?
      Nesteitten vaihto on sitten helppoa, kun sisällä on vaan vettä. Eikun letku irti ja antaa valua öljynerotus kaivoon....

      Comment


        #4
        Jos kerran kaikki menee vaihtoon olisi järkevä huuhdella systemi, mutta miten pidät termari auki?
        Muista sitten laittaa G12++ tai vastaava jähdytysnestettä.

        Comment


        • #5
          Omassa autossa tuli vesiletkuun reikä ajon aikana, niin varmaa kaikki nesteet tuli pihalle. 6.5l meni jäähdytysnestettä sisään.

          Comment


          • #6
            Jäin miettimään syytä, miksi vesiletku irtosi. Onko muilla käynyt vastaavaa, että syyläristä irtoo vesiletku?. Kiinnityshän on kartio ja sokka.
            Täytyy myöntää, että penkassa kävin ja pari kierrosta sen jälkeen irtosi toi letku. Liekkö ollut vaikutusta. Ei kerää ylimääräisiä paineita ainakaan normaaliajossa.

            Comment


            • #7
              Mulla taas ei meinannu lähtee letkut irti ku niitä yritin irrottaa :) Voihan olla et ei oo laitettu kunnolla kiinni ja sit irronnu. Ei kyl muuta keksi ku hyvin se kiinni on itsellä ainaki ku oikeen laittaa. Ei kyllä tollasesta pitäs irrota.

              Comment


              • #8
                Joo, tiukassa tuntui alavesiletku olevan, kun vedet puotin pois.
                hyvinhän tuo on nyt pysynyt. Ei sitä ainakaan kolmeen vuoteen ole käytetty auki, siis ylävesiletkua.
                pitää mennä vkl huuvvattamaan auto uudestaa radalle, sitte nähdään porsiiko jostain uudestaan....

                Comment


                • #9
                  Mulla kävi nyt viime viikonloppuna sama homma. Kerran oon käyttäny ylävesiletkun auki joskus pari vuotta sitten ja sen jälkeen on kyllä visusti kiinni pysynyt, mutta nyt sitten kun polkasin ykkösellä täyskaasukiihytyksen ni pamahti ylävesiletku syyläristä irti ja kaikki nesteet pihalle :/

                  Ja eikähän se siihen sitten loppunut, vaan saman päivän aikana yhteensä neljä kertaa pamahti auki ja käytännössä joka kerta aina silloin kun kiihdytti melko kovasti. Normiajossa pysyy kyllä kiinni eikä kehitä painetta ja lämmötkin pysyy ihan normaalina. Voiskohan se letkun muoviklipsikiinnike vaan olla iänmyötä sen verran väsyny, että ei tahdo enää jaksaa pysyä kiinni kovemmassa paineessa?

                  Comment


                  • #10
                    Tavan kunnollinen klemmari kiinni ja kokeilemaan.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt kun tarkemmin kattelin, niin eipähän siellä ollut enää sitä koko sokkaa mikä lukitsee sen letkun =D Väänneltiin äsken rosterista siihen niin järeä sokka, että ens kerralla lohkee ennemmin syyläri kun pamahtaa letku irti! Äsken vedin pari semikovaa kiihdytystä ja tuntu ainakin ne kestävän, että jospa se nyt asettus. Tiiä sitten, että onko se sokka lähteny viikonloppuna siinä ekassa pamauksessa irti vai onkohan sitä ollu ollenkaan siinä mun aikana, kun en yhtään muista.

                      Comment

                      Working...
                      X