Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.8 quattro->1.9tdi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 2.8 quattro->1.9tdi

    Minkähänlainen homma olis vaihtaa 2.8 v6 tilalle 1.9tdi? Koneen kannakkeet taitaa joutua tekeen mutta onko muuten mitään ihmeellistä?

  • #2
    Sähköt uusiks, ohjainlaitteet, alipaine hässäkät, oisko pumppari vai ihan jakajapumpullinen kone tiedossa?, vaihteistosta en tiedä, jos aski vaihtuu niin vetarit, jos ei pysty niveliä vaihtelemaan niin mahdollisesti pyörännavat, diesel mittaristo jos kiekat tahtoo, ajonestohässäkät jos ei ennestään ole.
    Varmaan jotain vielä puuttuu.

    Väitän että jos ei ole tieto taitoa, toista autoa, työkaluja (mm. Hitsivermeet) ja ennenkaikkea aikaa niin jää tekemättä.
    Mutta oishan siinä hieno ja kunnianhimoinen rojekti.

    Comment


    • #3
      pääset helpommalla ja halvemmalla ku katot vieläkö nettiautossa
      on myynnissä moinen keksintö!

      Edit.olihan se siellä--> http://www.nettiauto.com/audi/100/6126891

      Comment


      • #4
        Pihassa olis vaan ylimääräsenä... olis projektina ihan mielenkiintonen. Toinen olis sitten 2.5tdi AEL tai AAT
        Tuskimpa se kuitenkaan mitään rakettitiedettä on ja aikaakin on.
        Viimeksi muokannut bneljä; 5.2.2014, 18:51.

        Comment


          #5
          Tehtaan jäljiltä löytyy palikat konversion tekoon. Sähköt taitaa olla kinkkisin kokonaisuus, mutta jos johtosarjat löytyy, ei ole kuin työtä. Bensakutosen lootan pitäisi istua ainakin vitosen niskaan, kai neloseenkin.

          Suosittelisin isoon koppaan vitoskonetta, jos sellainen vaan valmiina on.

          Comment


          • #6
            Ei ole vielä konetta tiedossa vielä. Kolariauton kun sais niin olis kaikki tarpeellinen. Käykö vanhan volvo v70 tdi kone suoraan kun eikös se ole VAG moottori?

            Comment


              #7
              Mites lootan tai perien välitykset? Ei välttämättä kovin ideaali varmastikkaan, mutta jos ei haittaa ajella korkeilla kiekoilla niin varmaan ihan ok

              Comment


                #8
                Noi V6 koneen on ainakin quattroissa melko pitkillä välityksillä. Olikohan omassa AAH koneisessa C4 q:ssa suurin piirtein siten että 5-vaihde ja 2000rpm=80km/h ja 2800rpm=100km/h. Omasta mielestä dieselikään ei paljoa tuota pidempiä välityksiä tartte.

                Comment


                • #9
                  Jos dieseli kiertää sen 4tonnia ennenkuin menee rääkkäämiseks niin taitaa kumminkin hiukka pitemmät välit tarvita että pääsee ees järkeviin kulutus-; ja nopeus lukemiin.
                  Ja tietysti, riisseli kun ei vedä enää kunnolla esim. Tuossa 3000rpm.
                  Ennenkuin kukaan pätee niin mainittakoon että kyllä dieselissä on enempi vääntöä.

                  Ite henkilökohtasesti oon tuon vitosen kannalla, on se vaan sielukkaampi kuin pikku 1.9tdi.
                  Volvoissahan on vaggineitten koneita, mutta tietääkseni vähän jollain omilla toteutuksilla. (kai?)

                  Comment


                    #10
                    Välityksistä: ael quattro kiertää n 2000 kierrosta/min 6:sella kun on 110 lasissa. Itseäni ainakin häiritsee jos dieseli moottoritienopeuksissa kiertää lähes 4000. Itse asiassa häiritsee minua jopa V6 bensankin osalta- ABC:ssä toki 4 ja 5 vaihde lyhyempi kuin AAH:ssa. Asiasta on toki keskusteltu täällä useastikin, ja usein on todettu että nuo bensakoneisen välitykset olisi ihan ok. Itse laittaisin dieselkonversiossa sekä 1,9tdi:n että 2,5 viispyttyisen perään 6-vaihteisen dieselin 01E laatikon. 1,9 vaatisi toki jonkinverran piristystä tuolle laatikolle. Vetareiden kanssa saisi toki jumpata yms...

                    Comment

                    Working...
                    X