Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottorinvaihdon hinta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottorinvaihdon hinta?

    A6 4F:n 2.4 V6 pannun lauettua tuli tuossa tilattua uusi miina Ruotsin puolelta. Kovasti vaan kiinnostaisi tietää tämän moottorinvaihdon hinta, kun autoliike ei saa sitä kustannusarviota kiikutettua sitten mitenkään. Onko jollain kokemusta tästä lystistä ja sen hinnasta?

    Kustannukset tämän romun kanssa ovat jo sitä luokkaa, että alkaa vuosittaiset kustannukset lähestymään viisinumeroista lukua, joten olisiko jollakin käryä tästä hinnoittelusta ja työvaiheista? Vaihan kohta baijerilaisten käyttöauton virkaan ja teen tuosta kukkapenkin.

    #2
    Riippunee pajasta. Reilulla tonnilla muistelen lukeneeni että merkkari ois työn osuuden jossain tapauksessa suorittanut. 11,5h on autodatan ohjeaika moottorin irroitukselle ja kiinnitykselle. Että siitä voi tuntivelotukella hintaa laskea.

    Comment


      #3
      Tietyillä pienemmillä pajoilla voi luultavasti laskettaa urakkahinnan kys. elimen siirrolle ja saada homma hivenen halvemmalla, mutta Munkkiniemen Kreivillä lienee hilloa tai ainakin hillomunkkia ;)

      Ex. 2.8v6 - koneellisen coupe quattron koneenvaihtotyölle laskeskelivat pikkupajalla hinnaksi n.500-700€. Vaihtokoneen hinta olisi ollut samaa luokkaa. Loppujen lopuksi iso remppa maksoi kaikkinensa yli tuon.
      Viimeksi muokannut vV8m5; 3.2.2014, 18:20.

      Comment


      • #4
        Muutamasta paikasta 1.8t koneen vaihtoa, hinta oli 400-600. Selvisin sitten kuitenkin vielä halvemmallakin ;) puoleen tonniin ainakin kannattaa varautua, hyvä jos sillä saa avaimet käteen.

        Comment


        • #5
          Pienemmällä pajallahan tämä tehdään, kun ei vianmäärityksen jälkeen ole oikein liikkunut mihinkään kone levällään. Tuo alle 1000e kuulostaa ihan hyvälle, kun on varautunut suurempiin summiin. Toki lyödäänkö vetoa, että vaihteisto on levinnyt tuona aikana mystisesti ja sekin pitää korjata. Tämä on nähkääs peli, joka ihan oikeasti on tehty maanantaina (esim. ECU vaihdettu kaksi kertaa 90tkm sisällä yms. aina jakoketjuista lähtien....).

          Comment


            #6
            Itse väitän että touhutonni kannattaa varata.
            Perjaatteessa kone pois, uusi paikoilleen on helppo homma, mutta sitten kun meille tulee purku moottori josta on kaikki ylimääräinen riisuttu niin siinä menee tovi jos toinen.
            Mahdolliset katkenneet pakosarjan pinnapultit yms pienet kettumaisuudet, kaikkien apulaitteiden, imusarjojen, pakosarjojen yms vaihto vanhasta uuteen. Sekä päälle osia vielä kasa tiivisteitä sekä nesteet. Sekä mahdollisesti jakopään teko ennen koneen paikoilleen lusikointia.

            Comment


            • #7
              Tämä motti on täyspaketti apulaitteineen. Toki minä mitään tiiä, joten voihan se ollakin siellä tonnin pinnassa. Mitäs kaikkea tuossa pitää tehä? Tuskin on mikään plug'n play homma.

              Comment


              • #8
                Itse kyllä vaihdattaisin termarin, sekä sen jakopään tarkistuttaisin ja helppohan irtokoneessa olisi mm. venakopatkin irti käyttää. Kannattaa vähän ekstraa panostaa, kun kaikki kuitenkin on levällään. Turhaan sinne uutta pommia suinpäin asennuttaa.

                Comment


                  #9
                  Luulin että mitä mettäläinen yritti sanoa on nimenomaan se, että vaikkapa olisi täyspaketti harvoin vältytään yllätyksiltä :( !

                  Comment


                    #10
                    Tonni on aika hyvä hinta-arvio varmasti, voi päästä vähemmälläkin mutta voi olla että ei pääse. Itse olen yhden kasiurssin koneen siihen rahaan urakoinut. Hommaa oli kylliksi, että ei siinä kate suorastaan käsistä karannut. Luovuttaja-auto oli manuaali ja se mihin asennettiin oli automaatti, aiheutti yllättävän paljon ylimääräistä työtä ja päänvaivaa erinäisten vaihdettavien osien ja osakokonaisuuksien takia. Mm. apukuskin puolen pakosarja oli erilainen: automaatissa dp:n laippa oli hitsattu 45 astetta eri kulmaan kiertosuunnassa, jotta laipan yksi nurkka väistää automaatin etuperän pahkan...

                    Comment


                    • #11
                      Voihan anus. Luovuttajana tässäkin toimii manuaali ja multitronic pitäs saada kiinni. Kuulemma ei ole iso homma, mutta mene ja tiedä miten paljon nuo koneet eroavat toisistaan.

                      Comment


                      • #12
                        Kysymys miksi ihmeessä se pitäs jonnekki pajalle viedä jos kerran aikaa löytyy sitä ite rassata? Itsekkin eilen/toissapäivänä koneen irrottelin eka hieman apuja täältä pyydellen ja loput päättelin ite. Hyvin onnistui kone ainaki irroittaa ensimmäistä kertaa elämässäni, se on sitte eriasia saanko sen enää kasattua :) Mutta halvalla pääsee pajalle vientiin verrattuna. Itsekkin mietin koneen vaihtoa ensin ku näin samanlaisen koneen kun itsellä myynnissä ja vielä hyvä kuntoisen (ainaki myyjän mukaan), mut päädyin sit laittamaan vanhaa kuntoon. Toivottavasti ei ollu väärä päätös :(

                        Sen verran vielä lisätään tähän et kyl on susi diudi mullakin (jälleen kerran hallissa atomeina) kesällä laittelin yläkerran koneeseen ja nyt sitte korkkas alakerta(ja yhden perhanan rikkoontuneen tiivisteen takia) Tosin en oo vielä viisnumerosiin lukuihin onneks päässy, mutta kyl se työttömällä tuntuu jo lompakossa tollanen 3-5 donaakin. Toivottavasti saat auton kasaan ja toimimaan vielä.

                        Comment


                        • #13
                          Laittaisin toki itse kuntoon, mutta täällä HKI seudulla ei ole itsellä tiloja. Lisäksi aikakin on kortilla, opiskelut + työt (joita tulee muuten tehtyä paljon) vievät ylimääräisen ajan.

                          Comment


                          • #14
                            Noniin eli 2.4 V6 BDW:n vaihtotyö öljyineen ja ilmastointihuoltoineen oli 1600e ilman ALVia. Siinä siis vähän osviittaa samaa miettiville.

                            Comment


                              #15
                              A4 2.0 TDI vuosimallia 2007 BPW moottorilla on 570000 km ajettu. Tällä matkalla pari nokka-akselia, turbo ja suuttimien tiiivisteet vaihdettu. Nyt alkaa kuitenkin saattohoito olla ilmeisesti lähellä, koska huohottaa melko runsaasti. Muuta ongelmaa ei ole, ei kolinoita, ei vikakoodeja.

                              Kun näyttää ruotsinmaalla ja Saksassa olevan tarjolla ko. moottoreita sekä kunnostettuja että käytettyjä, niin paljonkos moottorinvaihto kustantaisi, jos sen jossakin pajassa teettäisi. Ja jos Satakuntaa ajattelee, niin mikä paja tuollaisen homman tekisi?

                              Comment


                                #16
                                https://autojerry.fi/hinnat/moottorin-vaihto-hinta/
                                Sivun alareunasta pääsee tekemään tarjouspyynnön, jos ei halua vanhanaikaisesti alkaa soittamaan pajoja läpi.

                                Comment


                                  #17
                                  Kappas. Luulin, että tuolta voi saada vain ns. normaalit huollot. Laitoin kyselyn menemään. Kiitos vinkistä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja perttula Näytä viesti
                                    A4 2.0 TDI vuosimallia 2007 BPW moottorilla on 570000 km ajettu. Tällä matkalla pari nokka-akselia, turbo ja suuttimien tiiivisteet vaihdettu. Nyt alkaa kuitenkin saattohoito olla ilmeisesti lähellä, koska huohottaa melko runsaasti. Muuta ongelmaa ei ole, ei kolinoita, ei vikakoodeja.

                                    Kun näyttää ruotsinmaalla ja Saksassa olevan tarjolla ko. moottoreita sekä kunnostettuja että käytettyjä, niin paljonkos moottorinvaihto kustantaisi, jos sen jossakin pajassa teettäisi. Ja jos Satakuntaa ajattelee, niin mikä paja tuollaisen homman tekisi?
                                    pitkään on kestänyt jos 570 tkm

                                    Comment


                                      #19
                                      No juu, on se aikamoinen määrä. Nyt sitten alkoi tällä viikolla humputtaan taas siihen malliin, että nokka-akselin nokat ovat taas kuluneet.

                                      Ruotsissa noita koneita näyttää olevan. Onko jollain kokemuksia ruotsalaisista purkaamoista tilatessa?

                                      Ja onkohan tässä edes mitään järkeä lähteä laittamaan toista moottoria vai pitäiskö vaan myydä osina pois ja sitten purkuun? Hyviä neuvoja kaivattaisiin.

                                      Comment


                                        #20
                                        No eikö siitä kannattaisi vaan vaihtaa nokka/nokat ja tarvittaessa tehdä kansiremontti?
                                        Jos ehjän moottorin saisi reilusti alle tonnilla ja sen vaihdon tekee itse niin silloin voisi olla ihan kannattavaa. Noilla kilsoilla nyt alkaa olla jo muutenkin paikat kuluneet.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mä oon tilannut bildelsbasenin kautta Ruotsista monennäköistä. Yleensä isommilta purkaamoilta. Koneen jos tilaa, se tulee paletilla, joten rahti on luokkaa 150e. Lisäksi oon todennut että postnord on parantanut vuosien varrella toimintaansa huomattavasti.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X