Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -93 kannentiiviste oireilee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -93 kannentiiviste oireilee?

    Koitin selailla foorumeita ja jotain tietoja jo löytyikin, mutta koitan jos joku osaisi tarkemmin kertoa mistä vikaa lähteä etsimään.

    Elikkäs tosiaan B4 80 kyseessä sillä pienitehoisimmalla 2.0 90kw koneella (ABT?). Oirehti tänään siten, että aluksi käynnistyi kylmänä normaalisti ekalla yrittämällä ja annoin lämmetä n. 5 minuutin ajan. Kun lähdin peruuttamaan taisin antaa liian vähän kaasua (käynnissä tuntui olevan häikkää) ja auto sammui. Sen jälkeen kesti todella pitkä aika ennenkuin auto lähti uudelleen käyntiin, joutui sahaamalla sahaamaan kunnes hyrähti käyntiin.

    Auto savuttaa kylmällä koneella todella paljon, savu on jotain valkoisen ja harmaan väliltä. Lisäksi välillä, kun kone on kylmä tulee pakokaasun mukana maahan mustaa nokea tai vastaavaa jonkin verran, onko normaalia? Kaiken lisäksi auto myös tiputtaa öljyä, nyt tuntui että öljyä oli tippunut yön aikana pikkuisen enemmän kuin normaalisti. Tsekkasin öljyt ja niitä oli vielä yli alarajan jäljellä. Huomasin myös, että öljykorkin pinnassa oli kellertävää tahnaa, joka taitaa johtua kylläkin pienistä ajomatkoista kylmällä koneella?

    Mistähän moinen oireilu saattaisi johtua? Käyntihäiriötä myöskin havaittavissa kylmällä koneella usein, eli välillä kierrokset saattaa kellua ja välillä ne nousee jopa 3000 rpm ja pysyy siinä jopa minuutteja, olisko tossa viallisen lämpöanturin oireet? Mikä homman tekee kummaksi on se, että nesteet eivät ole kadonneet, joten sulkeeko se automaattisesti kannentiivistevian pois? Käynnistymisen jälkeen kävin tankilla, tein 10km lenkin, ja annoin auton olla puoli tuntia sammuksissa sen jälkeen, uudelleen startatessa ei mitään ongelmaa, käynti tasainen ja pakoputkesta ei tullut juuri mitään savua.

    Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään vai onko tässä mitään huolenaihetta lainkaan? Onko näissä ABT koneissa tiettyjä akilleen kantapäitä jotka kannattaisi tarkistaa? Pystyykö bensan määrä mitenkään vaikuttamaan asiaan, koska bensa oli silloin todella vähissä (arviolta n. 20km matkalle jäljellä)? Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    Onko jäähdytysneste puhdasta vai vaikuttaako öljyiseltä? Paisarista voi mitata päästöt kansivian todentamiseksi. Käynnistymiseen ja kierrosten humppaamiseen voi vaikuttaa esimerkiksi vuoto imupuolella. Öljyvuoto ei todennäköisesti liity mitenkään ko. oireisiin.

    Comment


    • #3
      Mun mielestä ihan puhtaan olosta on, pitää tarkemmin se vielä tsekata. Sen tiedän, että kone ei ole kiehumaan päässyt ja ottaa muutenkin ihmeen vähän lämpöjä.

      Comment


      • #4
        Ohivuoto testi on helppo ja näppärä tehdä, sillä selviää 100% varmuudella onko kannessa vikaa vai nou.

        Comment


          #5
          Huohotin ollu jäässä..?

          Comment


          • #6
            Tota en tullutkaan ajatelleeks, voiko huonolla termarilla olla yhteyttä siihen ettei huohottimessa kaasut oo tarpeeks lämpösiä ja huohotinputkiin pääsee kosteus tiivistymään ja jäätymään? Nimittäin tossa on termostaatti heikossa kunnossa ja uus odottais jo hyllyssä asennusta.

            Comment


            • #7
              Vaihda se termari vaan suosiolla ja puhdista huohotin, ei ole iso rasti.
              Jos ajat lyhyttä pätkää voit olla varma, että huohotin on täynnä majoneesia ja en hämmästyisi jos sitä olisi näkyvissä öljykorkissakin. Tämä on seuraus siitä, että moottori käy liian viileänä ja kerääntynyt kosteus ei pääse haihtumaan.

              Comment

              Working...
              X