Missäköhän mahtaisi olla vikaa, kun moottorin lämmöt on normaalit, mutta ohjaamoon ei tule lämmintä muuta kuin jos antaa hirveästi kierroksia pidemmän aikaa? Lämpömittari ei seilaa, vaan pysyy normaalissa. Voiko järjestelmässä olla ilmaa? Nestettä on pitänyt viimeaikoina lisäillä tavallista enemmän.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Auto ei lämpene sisältä, missä vika?
Collapse
X
-
Velipojan B5 1.9TDI AFN hävitti nestettä ja lämmintä tuli kabiiniin miten sattuu, välillä tulikuumaa, välillä jääkylmää. Korjautu kannentiivisteen vaihtamalla.
Kannattaa seurata vuotaako nestettä jostain vai häviääkö moottorin sisällä. Onko öljyt normaalin näköistä vai onko nesteet häipyny sinne?
-
Moottorin lämmöt pysyi normaalina.
Tuossa koneessa oli öljyt ok. Nesteet häipyi pikkuhiljaa ilmeisesti palotilan kautta. Vanhasta tiivisteestä ei onnistuttu löytämään edes paikkaa, mistä oli vuotanut.
Tuleeko sulla kabiiniin jatkuvasti huonosti lämpöä vai lämpiääkö joskus paremmin?
Jos vaihtelee, niin voisi viitata ilmaan kierrossa. Ilma voi olla myös palokaasuja.
Comment
-
Yleensä b6/7-korisissa tollaset ongelmat johtuu jostain vuodosta jonka johdosta pääsee ilmaa systeemeihin. Ei varmaan kannata epäillä kannentiivistettä tai vesipumppua ennen kuin tyyppivikakohteet on tutkittu.
Esim.:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82610
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=92973
Comment
-
Kennon alempi letku oli lämmin ja ylempi kylmä. Kierroksilla molemmat lämpimiä. Mitä tästä voisi päätellä? Onko tässä kyseisessä autossa lämmityslaitteen nestepiirissä kiertovesipumppua, jos se on mennyt rikki?
Lämmintä tulee kyllä kokoajan, kun on vaan kierroksia. Muuten ei ollenkaan.
Comment
-
Kun mulla on jonkin rempan jälkeen ollut ilmaa järjestelmässä niin on "toiminut" juurikin noin. Ei oo kiertovesipumppua.
Jos mahdollista, käytä pohjapanssari irti ja tutkaile valuuko nestettä kuskin puolelta lohkon kylkeä pitkin -> jos näin on niin termari/sen viereinen plugi vuotaa, joka johtaa tohon kylmän puhaltamiseen.
Comment
-
Jäi huomaamatta että nestettä tarvii lisäillä. Silloin ongelma varmasti onkin siinä että kennolle ei riitä nestettä matalammilla kierroksilla. Jäähdytysneste ei normaalisti ole kuluvaa tavaraa, eli ilman muuta vuodot tukkoon ensin, täyttö ja ilmaus. Eiköhän sen jälkeen toimi normaalisti.
Comment
-
Pitää yrittää selvittää, että mihin se sitä hukkaa. Öljyn seassa sitä ei tosin oo, ei maassa eikä missään muussakaan näkyvässä paikassa ja silti nyt muutaman viimesen päivän aikana sitä on mennyt aikalailla. Pitää tehdä tuo mitä Jarno ehdotti ja katsoa olisiko siitä apua. On mystistä kyllä.
Comment
Comment