Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

katin poistaminen!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    katin poistaminen!

    Jos tämä asia löytyy haulla niin en itse ainakaan löytänyt. mutta jos
    löytyy niin joku laittais linkin ja sitten tämänkin saisi poistaa..


    Elikkä kysymys ois seuraavanlainen: koskee b5 mallia a3/s3/a4 ja konetta 1,8T
    pystyykö kyseisitä malleista poistamaan catin jotta tietokone eikä mikään muukaan rupea valittamaan? sen teidän ettei auto toimi tietenkään ilman lambadaa... joten se olisi tarkoitus pistää uuteen putkeen... Koska kyseinen laitos onse joka ahdistaa eniten, vaihtoehtona olisi sysätä kunnon läpivirtaus race catti, mutta kysympähän kumminkin..
    jatkona jos on kokemuksia niin mitenkä muuten vaikuttaa käyttäytymiseen tuon poisto?..
    Tyhmemmät kyselee ja viisaammat vastakoon...

    Kiitäen Lauri

    ps.. jatkona onko kenelläkään vag-comia turunlähistöllä pistäis vaikka s postii
    jumaman1@hotmail.com

  • #2
    Lamda on se mikä vaikuttaa, muuten on sama vaikka katkaisisit pois koko putkiston lamdan jälkeen. Sillä katalysaattorilla ei ole mitään tekemistä moottorin toiminnan kanssa, ellei siellä ole jotain anturia katin jälkeen. Leimaanhan sitä autoa ei sitten ilman katalysaattoria saa...

    Edit: ...se koneen käyttäytyminen: Vanhaan vm '87 TQ 5000:een ( =200 TQ) katalysaattorin holvaaminen tyhjäksi vaikutti siten, että alavääntöä tuli aavistus lisää, mutta ääniin tai isompaan vedätykseen ei syntynyt mitään erityisen havaittavaa muutosta. Autoa ei ollut jurikaan viritetty, joten katalysaattorin "ahdistus" ei ollut pahin pullonkaula tehojen kasvulle.
    Syytä huomata, että noin vanhassa autossa katalysaattoria ei Suomessa tarvinnut olla, joten siksi karsin. Katalysaattori oli kyseisessä Audissa vain siksi, että auto oli tuotu Jenkeistä, jossa se oli jo silloin pakko olla.

    Comment


      #3
      Kiitokset QuattroTbon vastaukseen..


      Se on kyllä tiedossa ettei ilman katalysaattoria tule pääsemään lävitse katsastuksesta sehän on varma.. Nyt sitten muuten jaketaan kyselyä että onko mainituissa malleissa kyseistä tunnistinta? ainakin itsellä olisi sellainen tuntuma ettei olisi? Mutta jos joku viisaampi teitää varmemmin?..
      Se on aikaisempien topickien perusteella ymmärtänyt että se downpipe siellä taitaa olla se ahdistavain heti turbonjälkeen ja tietenkin katti... jos ei koko putkisto..


      tv: edelleen Lauri

      Comment


      • #4
        Epäilen että moottorivikavalo syttyy jos kissan nakkaa pellolle.Eikös b5:akin ole 2 lambdaa.Toinen katin jälkeen joka haistelee sen vaikutusta?!Laita kisakatti dp:llä?!

        Comment


        • #5
          Ainakin mun APU kone on yhdellä lambdalla (4/1999 1.8t).

          Comment


          • #6
            Pistetäänpä tanne kyselyä nii ei tuu turhaa uutta samanlaista aihetta.
            Eli mulla on tuossa omassa AEB koneessa sellanen vika et se tahtoo hyytyillä välillä varsinkin kun on vedättäny vähän nii sen jälkeen tahtoo hetkeksi hyytyä ja röpöttää. Tutkailin tuossa ku alko kuuluun jotain ihme kolinaa tuolta konehuoneen puolella et mistä mahollisesti johtuu. Kolina on satunnaista ja yleensä loppuu kun nostaa kierroksia, pitiin autoa tyhjä käynnillä ja kuulostelin hetken kolina kuulu vähän aikaa ja sit loppu, kolautin kattia meisselillä nii jovain vähän aikaa kuulu taas kolinaa ja loppu joten oman diaknoosin mukaan se on rikki.
            Kysymys kuulukin että tuon katin kun tyhjentää nii tuottaako ongelmia ennen katastusta? Varaa ei ole laittaa uutta ihan heti ja kun katastukseenkin on vielä tovi nii aattelin sen tyhjennystä jos se vain on mahdollista.

            Comment


              #7
              Ei taida päästöistä mennä läpi ilman.

              Comment


              • #8
                Ja lisäksi sytyttää vikavalon ja antaa vikakoodin taaemmasta lambdasta.

                Comment


                  #9
                  Paitsi ettei AEB:ssä ole kuin yksi lambda. Pistä Antti yv:tä jos käytetty vakiokatti kelpaa niin pääset tuon tyhjentelemään.

                  Comment


                  • #10
                    Niinpä olikin vanhempi kone. Minun kommentti tosiaan koskee AVJ, BFB, BEX, yms. uudempia 1.8 turboja.

                    Comment


                      #11
                      Miul ois vakio katti hyllyssä, siis koko putki alas asti, sil on ajettu 200.000 km. Kunnossa se oli kun irrotettiin.

                      Comment

                      Working...
                      X