Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaasuläpän asentotunnistin 078133154

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kaasuläpän asentotunnistin 078133154

    Ongelmana ollu ajoittainen tehojen puuttuminen tai kyllä se jotenki kiihtyy, mutta se kunnon veto puuttuu.

    Tänään mittailin kaasuläpän asentotunnistinta kun netistä löyty jotain arvoja.

    http://forums.quattroworld.com/s4s6/threads/2104.phtml

    1 ja 2 pinnin väliltä sain muistaakseni 1900 ohm paikkeilla.

    2 ja 3 pinnin väliltä 900 ohm paikkeilla.

    Ja sitten mittasin 2 ja 3 pinnin väliltä kaasuläppä aukiasennossa, sillon näytti 2800 ohm.

    Jos oikein ymmärsin niin tuon ohjeen mukaan sen pitäisi nousta 3600 ohm.

    Eli pistetäänkö anturi tilaukseen?

  • #2
    onhan se asentoanturi säädetty oikeeseen kohtaan?

    Comment


      #3
      Se on luultavasti siinä kohdalla mihin se on tehtaalla laitettu. Siinä näkyy keltainen sinetin tyyppinen merkki.

      Ton ohjeen mukaan kun mittaa 4 ja 6 pinnin väliltä, niin kiinni asennossa 0 ohm ja pikkusen kun kääntää kaasuläppää vastustaa äärettömästi. Eli kai se on oikeessa asennossa?

      Mietin vaan, että onko tuo ohje ihan luotettava ja tarviiko sen nousta tuo 3600 ohm?

      Comment


      • #4
        Kyllä, oikein olet ymmärtäny.
        Tiedon luotettavuudesta en tiedä.

        Comment


          #5
          Noin kertoo myös oma V.A.G WS manuaalini ja siellä on myös viittaus, että jos jokin arvoista ei toteudu, niin vaihda.

          Comment


            #6
            Kannattaisi mittailla voltteja eikä ohmeja.

            Comment


              #7
              Mistä pinneistä voltteja mittaillaan ja mitä niitten pitäis näyttää?

              1 ja 3 vissiin pitäis tulla toi 5V, mut kuinka paljon pitäis pienentyä kaasuläppä auki?

              Itekkin on tullu 8 vuotta sitten käytyä sähköpuoli amiksessa, mutta on päässy nuo asiat unohtumaan...

              Comment


                #8
                Löytyykö vag-comia? Sillä tuon toiminnan näkis ihan ajaessa.

                Comment


                  #9
                  Ei löydy. Täytyy vissiin kirjoittaa joulupukille, sitä kun olis tarvinnu jo monta kertaa...

                  Comment


                    #11
                    2-3 pinnien välillä n. 0,2v tyhjäkäynnistä n. 4,8v täyskaasu.

                    Comment


                    • #12
                      Tarvitaanko tuohon ylempään adapteriin vielä jokin ohjelma tai toimiiko se ihan vain, että johto autoon ja sitten toinen pää koneeseen. ?

                      Comment


                        #13
                        Vag-com 3.11 softan vaatii. Löytyy esim. torrenttina.

                        Comment


                          #14
                          Mittasin voltit, niin tyhjäkäynti 0,35V ja täyskaasu 4,48V.

                          Nuo mitattu anturi paikallaan ja kaasuläppä käännetty vaijerinkiinnityksestä ääriasentoon.

                          Comment


                            #15
                            Nyt on piuhat, adapteri ja vag-com asennettu ja on sitä testailtukin. Vähän on harjoittelua...

                            Kaasuläppä näyttää ylhäällä 8 ja pohjassa 97. Pitäiskö noitten olla ihan 0 ja 100? Vai onko noin ok?

                            Pitäiskö tosta mun vehkeestä jostain nähdä esim ilmamäärän, kun ei löytyny vaikka kuinka koitin etsiskellä?

                            Comment


                              #16
                              Kyllä pitäs olla ihan 0 ja 100 kaasuläpän arvon. Ilmamassaa ei näe.

                              Comment

                              Working...
                              X