Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehot katoaa ajoittain

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehot katoaa ajoittain

    Voisiko joku kertoa mihin katoaa tehot ajoittain. Auto on Audi A4 18.T, vm 2004.
    Ajaessa tehot katoaa yhtäkkiä kokonaan, kytkintä käyttää pohjassa, niin tehot palautuu. Kytkinanturi vaihdettu juuri uuteen, mutta vika ei korjaantunut.

    #2
    Ilman vikakoodien luentaa ei saata kukaan kertoa mitään.

    Comment


    • #3
      Vikakoodit luettu juuri katsastuksen yhteydessä, ei näyttänyt mitään vikaa.

      Comment


      • #4
        Ei ne katsastusmiehen vekottimet kerro läheskään kaikkia koodeja.

        VCDS lukuun niin on helpompi arvailla.

        Comment


        • #5
          Pyörimisanturit

          Millä tarkastetaan pyörimisantureiden toiminta pyöristä. Tarkistuksen syynä on että ESP valo palaa silloin tällöin, vaikka ei ole aihetta. Vakionopeudensäädin myös lopettaa toiminnan.

          Comment


          • #6
            No vcds

            Comment


            • #7
              VCDS

              VCDS kertoi tälläistä dokumenttia:
              3 Faults Found:
              16955 - Brake Switch (F)
              P0571 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
              16825 - EVAP Emission Control Sys
              P0441 - 002 - Incorrect Flow - Intermittent
              17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
              P1128 - 001 - System too Lean - Intermittent
              Readiness: 0000 0000

              1 Fault Found:
              00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
              41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

              Voisiko joku suomentaa, kiitos!

              Comment


                #8
                3 Vikaa löytyi:

                16955 - Jarrukytkin (F)
                P0571 - 008 - Epäuskottava signaali - ajoittainen
                16825 - EVAP Päästojenhallintajärjestelmä
                P0441 - 002 - Väärä virtaus - ajoittainen
                17536 - Bensansäätö, puoli yksi (multiplikatiivinen)
                P1128 - 001 - Järjestelmä liian laiha - ajoittainen

                Valmius: 0000 0000

                1 Vika Löytyi:
                00716 - Ilmankierrätyksen läpän asentomoottori (V113)
                41-10 - Estetty tai ei jännitettä - ajoittainen

                Oleppa hyvä ;)

                Comment


                • #9
                  Tuossa Autodatan kertomat suomennokset. Foorumin haulla ja googlella löytää lisää keskusteluja koodeista.

                  16955 - Jarruvalokytkin/jarrupolkimen asentotunnistin - virtapiirin toimintahäiriö - Mahdollinen syy: johdinsarja, jarruvalokytkin, jarrupolkimen asentotunnistin.
                  P0571 - 008 Vakionopeussäädön kytkin/jarrukytkin A-virtapiirin toimintahäiriö - Mahdollinen syy: johdinsarja, vakionopeussäädön kytkin/jarrukytkin, moottorin ohjausmoduuli.
                  16825 P0441 Haihtuvien päästöjen ohjausjärjestelmä, havaittu puutteellinen virtaus - Mahdollinen syy: letkuliitäntä/liitännät, imupuolen vuoto, haihtuvien päästöjen tyhjennysventtiili
                  17536 P1128 Pitkäaikainen polttoaineen säätö, koko kierrosluku/kuormitusalue, rivi 1 - seos liian laiha - Mahdollinen syy: polttoainepaine/-pumppu, ruiskutussuutin/suuttimet, vuoto imu/pakopuolella, jälkipolttoilman suihkutusjärjestelmä, letku vuotaa.

                  00716 41-10 - Ilmastoinnin läpän asento moottori? http://www.vagarena.fi/index.php?topic=12753.0

                  http://www.bentleypublishers.com/tec....dtc.table.htm
                  http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ry:Fault_Codes

                  Tehon häviämiseen veikkaisin sitä perinteistä, eli joku huohotusjärjestelmän letkuista vuotaa. Vikakoodit kannattaa varmaankin laittaa ylös/nollata ja katsoa mitkä tulee uudelleen. Osa koodeista on näköjään "Intermittent", eli ei jatkuvasti päällä olevia.

                  Comment


                  • #10
                    Aika vahva kutina että jarruvalo anturissa on jokin hänminki, kahelta ohjainlaitteelta valittaa.

                    Mutta kuten aiemmin mainittu niin tallenna koodit, nollaa koodit, aja vaikka pari kilsaa ja sitten koodit lukuun niin jää oikeat viat. Eikä vain väliaikaiset.

                    Comment


                      #11
                      Vuotohan siellä varmasti on jossain.

                      Comment


                      • #12
                        Jarruvalokytkin

                        No niin, jarruvalokytkin vaihdettu ja viat senkun jatkuu... jarruvalot palaa kyllä jarrua painaessa paitsi takalasin valo ei pala. Kun jarrun painaa kunnolla pohjaan asti niin heti syttyy tauluun luistonestovalo sekä ABS valo ja ne jää palamaan koko ajan. Vikakoodeja en ole päässyt vielä nollaamaan.

                        Comment


                          #13
                          Kuulostaa siltä, että kytkimen säätö pielessä. Se on tarkka oikeasta asennosta. Onko asennettu ohjeen mukaan?
                          Katso myös kaikki sulakkeet ja se takalasin valo.

                          ABS-ohjainyksikkö tarvitsee _oikea-aikaisen_ tiedon jarrupolkimen painalluksesta.

                          Vikakoodina voi olla jarrupaine-anturi, mutta yleensä se on jarruvalokytkimestä johtuva.

                          Comment


                          • #14
                            Korjaus edelliseen viestiini, eihän siä takana pala enää yhden yhtäkää jarruvaloa. Ennenkuin jarruvalokytkin vaihdettiin niin auton perä oli kuin joulukuusi kaikki jarruvalot paloi koko ajan ja nyt vaihdon jälkeen ei mitään.

                            Comment


                              #15
                              Itseäni toistaen:
                              Kuulostaa siltä, että kytkimen säätö pielessä.

                              Comment


                                #16
                                Kuulostaa siltä että kytkin rikkoutunut asentaessa niinkuin näissä on tapana.

                                Comment


                                • #17
                                  Jarruvalokytkin asennettiin uudestaan ja nyt valot toimivat ja vakionopeudensäädin myös, sekä taulusta ylimääräiset valot sammuivat. Tehot palautuivat normaaliksi. Kiitosta vaan teille :) Ainoa ylimääräinen valo palaa vielä (polttoainepäästöjen varoitusvalo), mikäs tähän tautiin olisi resepti?... taidanpa ostaa seuraavaksi Ladan, siinä ei ole ylimääräisiä härpäkkeitä :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikai sitä uusimman mallista jarruvalokytkintä (1K-alkuinen) saa edes helposti hajalle asentaessa, tai tarvitse säätää? Pitää vaan huolen että kytkin "naksahtaa" kun sen kääntää alustaansa.
                                    Viimeksi muokannut JarnoN; 26.1.2014, 13:25.

                                    Comment


                                      #19
                                      Ainoa ylimääräinen valo palaa vielä (polttoainepäästöjen varoitusvalo), mikäs tähän tautiin olisi resepti?... taidanpa ostaa seuraavaksi Ladan, siinä ei ole ylimääräisiä härpäkkeitä :)
                                      Tuollahan ylhäällä ne sun vikakoodit on. Johonkin ilmavuotoon viittais.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ilmamassamittari

                                        En ole muistanut päivittää, ilmamassamittari vaihdettiin Audiin, niin oireilu katosi kokonaan ja tehot palasi entistä parempana :)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X