Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

painelaakeri ääntää?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • painelaakeri ääntää?

    Hei
    Onkos se painelaakeri finaalissa kun kylmällä koneella lähtiessä kuuluu rutinaa, ääntä ei kuulu kuin kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä.
    Ja samantien, kannattaako vaihtaa pelkkä painelaakeri vai meneekö samalla työllä koko kytkin uusiksi ja monenko tunnin työstä on kyse. 2.6 ABC ja etuveto on kyseessä.

    #2
    Kytkinosien kuluneisuudesta kertoisi jotakin myös ajokilometrimäärä ...

    Jos painelaakerin vaihtoon ryhtyy, on suositeltavaa vaihtaa koko kytkinpaketti samalla kertaa.
    ( paineasetelma, kytkinlevy, painelaakeri ) paljon ajetussa jopa kampiakselin kytkinpään stefa.

    Ovathan vaihdettavat "kulutus" osat jo valmiiksi esillä painelaakerin vaihtotyön ohella.

    Muistista heitettynä kytkimen vaihtotyöhön menee reipas 6 tuntia.

    Comment


      #3
      Jos hommaan ryhtyy, niin samalla kannattaa vaihtaa myös vauhtipyörän silmälaakeri muiden em. osien lisäksi.

      Tuo unohtuu usein kytkinrempassa. Ei hirveästi naurata, jos rempan jälkeen huomataan silmälaakerin elämöivän.

      Comment


      • #4
        eipä ole edennyt

        Hei
        Ollu ajoneuvoarvonnassa huono tuuri tällä viikolla, skoodalla ajaessa ei oo korjaushommat mielessä. Katellaan ens viikolla jos sais tuon audin takasi itselle...

        Comment


          #5
          Painelaakerin voitelu

          Itselläni alkoi painelaakeri pitämään vollotusta aina kun hiukankin kytkintä hipaisikin.
          Päätin oikaista ja porasin 6mm poralla auton alla reiän kytkinkoteloon vaihdelaatikkoon (014-laatikko).
          Mallina käytin romiksessa katsomaani laatikkoa. Otin mitat edullisesta porauskohdasta josta voi ruiskuttaa spray-öljyä laakeriin. Putkella varustetulla spray-pullolla.

          Suihkutin ensin jotain teflon-öljyä muutaman kerran ja lopuksi ruiskuvaseliinia. Autolla on ajettu operaation jälkeen jo vuosi ja 15000 km eikä laakerista kuulu pihaustakaan.
          Oireen alkuvaiheessa tehty voitelu pelastaa laakerin eikä kuulat ehdi vaurioitumaan.

          Kaiken lisäksi kytkinpoljin muuttui kevyemmäksi eikä narise enää ilmeisesti siksi, että öljyä kulkeutui myös kääntöhaarukan niveliin.

          Reiän tukin pienellä moottorisilikonin pursotuksella.

          Todella helppo homma verrattuna laatikon irtirepimiseen.

          Mitään kytkimen liirausongelmaa ei ole ilmennyt. Öljyn määrän kanssa pitää olla kohtuullinen ja arvioida suihkutussuunta.

          Comment

          Working...
          X