Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 etuvedosta Quattro?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B7 etuvedosta Quattro?

    Ihan ajatuksena, kuinkakohan vaikea/kallis/aikaavievä homma olisi? Mitenkä muutoskatsastus yms. lakipykälät? Onko kukaan täältä aiemmin tehnyt?

    #2
    Eipä taida tuonkaan auton kanssa olla järkevää.
    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ight=vetotavan

    Comment


    • #3
      Pystyy sen tekemään, muutoskatsastus voi olla ongelma jos on eri mallisarjaa. Kannattaa katsoa ennemmin googlesta (audi a4 b7 quattro swap), kuin turvautua foorumin "tietäjiin" Omaan 80 audiin tein vetotavan muutoksen, mutta sitä ei taida saada enää leimaan. Helpompi on ostaa valmis.

      Comment


      • #4
        Mites ne kansainväliset "tietäjät" eroaa paikallisista? Muuten kuin siten etteivät tunne paikallista lainsäädäntöä.

        Comment


          #5
          Alkuperäinen kirjoittaja sami88 Näytä viesti
          Pystyy sen tekemään, muutoskatsastus voi olla ongelma jos on eri mallisarjaa. Kannattaa katsoa ennemmin googlesta (audi a4 b7 quattro swap), kuin turvautua foorumin "tietäjiin" Omaan 80 audiin tein vetotavan muutoksen, mutta sitä ei taida saada enää leimaan. Helpompi on ostaa valmis.
          Foorumin "tietäjät" varmaan juurikin näin ennustivat tapahtuvan, ei tarvitse edes olla selvännäkijä.

          Ja niinkuin Lipponen mainitsi ei ulkomaan tietäjät tunne suomen lainsäädäntöä.

          Harrasteprojekteja seuranneen voisin heittää ilmaan tälläisen yleistyksen: Monesti ne jotka kyselee, ei toteuta ja ne jotka toteuttaa ei paljon kysele vaan tekee.

          Comment


          • #6
            Noh tarkotus olikin vaan heittää ajatusta ilmaan että Jos Joskus tulevaisuudessa. Muuten olisikin jo projektiosastolla :) Mistä vuodesta alkaen on käytetty T3-Torsenia?

            Comment


            • #7
              Jos joskus tulevaisuudessa = teknisesti täysin mahdollista, mutta Suomen lainsäädäntö estää tämän kokonaisuuden tieliikennekatsastuksen.

              Comment


                #8
                Snadisti on duunia että B7:sta vääntää Quattron ;)
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Juu, ja vielä RHD:n

                  Comment


                  • #10
                    Jos sillä alottais että nelivedoks ensin, sitten ne kantit ;)

                    Comment


                      #11
                      En tunne noin uutta korimallia kovinkaan kummoisesti pohjansa osalta, mutta ei kai sellaista olekaan mitä ei pystyisi muuttamaan, työn määrästähän tuo on kiinni. Leimaan sitä ei tule saamaan edes erikoisluvalla eikä vastaa hintatasoltaan valmista, mutta jos ei ole kysymyksen pointti niin, aloita homma etsimällä quattrollisen koko taka-akselisto , perä, kardaani, jarrut, vetoakselit, pakoputkisto, polttoaine tankki ja vaihteisto tai pelkkä jakolaatikko. Koska en tunne kunnolla tuon anatomiaa niin saattaa tarvita myös osan pohjalevyäkin, tuonhan pystyy selvittämään vertaamalla taka-akselistoa pohjaan kun toinen akselisto on purattuna pois paikaltaan.

                      Edit: Hinnaltaan tulee varmasti edullisimmaksi ostaa mällätty auto josta ei enää tieliikenteeseen peliä saa, tuolloin tarvittavat osat on taatusti edullisimpia koska raadosta irtoaa usein muutakin myytäväksikin asti, jos erikseen alkaa joka kikkaretta ostamaan niin hinta nousee todennäköisesti aika korkeaksi.
                      Viimeksi muokannut sfk78; 10.11.2013, 10:34. Perustelu: edit

                      Comment


                        #12
                        B7 taka-akselisto on oleellisilta osin sama etuvedossa ja quattrossa. Apurunko todnäk. siten erilainen, että etuvedosta puuttuu perän kannakkeet. Kannattaa tutustua SSP tiedotteisiin ko. mallista. Kardaanitunnelista yms. pohjan muodoista en ole varma. Mutta lakiteknisesti tuo ei onnistune.

                        Comment


                          #13
                          Mitä itse tutkaillut noita a3 ja a4 alustoja töissä ja mitä jutellut ruotslaisen kanssa joka on tehny 1p cupra leonista "s3" eli tehnyt siitä haldex nelivedon. Oli suurin osa pulttien kierteistä valmiina rungossa ja kardaani tunneli myöskin oli mennyt aika kivuttomasti lopputilanteessa. Ainahan sitä pitää jotain modifioida jotta saa sopimaan. Eipä tuo tosin suomessa onnistu meidän ihanien päättäjiemme takia :)

                          Comment

                          Working...
                          X