Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a4 1.9tdi '01 lämpöonkelmaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a4 1.9tdi '01 lämpöonkelmaa...

    Missähän vika kun autosta lämmöt nousoo hetken ajon jälkeen ja alkaa puhaltamaan kylmää, nestettä ei syö eikä puske ulos...Termostaatti vaihdettu ja jakopääremppa tehtynä 20km sitte ja tietenki samalla vesipumppu vaihdettu ja asia ei kummentunu...
    Oisko sitte ilmaa jäähytysjärjestelmässä? Ja missä se ilmausruuvi tjms. on ku en oo löytänä prkl...?

  • #2
    Itse vaihdoin termarin, ilman sen kummempia ilmauksia. Lorotin todella hiljaa nestettä ja lopulta kun löin koneen tulille, lämppäri täysille ja puristelin ylävesiletkua. Varmasti väärin tehty, mutta puhaltaa lämmintä ja pitää lämmöt normaalissa, joten en sen tarkemmin hommaan perehtynyt.

    Edit: toisesta topicista lainattua (awx kone)
    "Ilmaus tapahtuu kennon vesiletkua vetämällä hiukan taaksepäin niin että ilmausreikä näkyy. Kennon letkut ovat akkukaukalossa. Varo vain ettet vedä kennoa rikkiä kun vedät letkua."
    Viimeksi muokannut arseki; 22.10.2013, 10:15.

    Comment


      #3
      Onko varma, että lämpötilamittari näyttää oikein?

      Comment


      • #4
        näyttää oikein...

        Comment


          #5
          autosta lämmöt nousoo hetken ajon jälkeen
          Mihin ne lämmöt nousee?

          Ja vielä varmistuksena, että ongelma on siis, että puhaltaa kylmää kabiiniin?
          Onko manuaali vai automaatti-ilmastointi?

          Ilmaukseen ei ole ruuvia, vaan toista kabiinini menevää letkua raottamalla ilmaantuu. Letkunipassa on ilmausreikä, kun vetää letkua hieman ulos.

          Comment


          • #6
            automaatti ilmastointi ja lämmöt nousee vaikka tappiin asti jos antas nousta...eli lämmöt alkaa nousta het ku alkaa puhaltaa kylmää kabiiniin!

            Comment


              #7
              lämmöt nousee vaikka tappiin asti jos antas nousta
              Siis häh? eli moottorin lämmöt nousee tappiin asti? Mun sanastossa tappiin asti on >120C.
              Vähän jos panostat tuohon vikakuvaukseen, niin joku vois vaikka oikeasti neuvoakin.

              Onko ilmastoinnista luettu vikakoodit? Jos ei, niin lukemaan mars.

              Comment


                #8
                Kuulostaa kannentiivisteeltä.
                Jäähdytysnesteet ei kierrä -> Moottori kuumenee eikä sisäänkään tule lämpöä.

                Comment


                • #9
                  Elikkäs tarkennusta vielä: normilämpösellä koneella lähet ajamamaan ja muutaman sadan metrin jälkeen lämmöt alkaa nousta, noh auto seis ja annat kierroksia kunnolla nii lämmöt alkaa tasaantua ja taas tulee kuumaa puhaltimesta...tyhjäkäynnillä ei mitään ongelmaa tai kunnolla kierroksia annettaessa mutta tosiaan melkeen heti liikkeelle lähdön jälkeen alkaa tuo ongelma prkl! nestettä ei syö eikä valskaa mihinkään...meikäläisen tieto ja taito loppu ny, onko viisaampia tietäjiä? (no varmasti!) :D

                  Comment


                    #10
                    Edelleen on epäselvää, että mihin ne nousee. Kerro lukuarvoja.
                    Mikä on normilämpöinen kone?

                    heti liikkeelle lähdön jälkeen alkaa tuo ongelma prkl
                    Edelleen vaikea auttaa, kun ei ole ainakaan mulle auennut, että mikä se ongelma on?

                    Comment


                    • #11
                      90 astetta on normilämpö tuosa autosa ja lämmöt nousee vaikka sinne 120 asteeseen varmasti mutta empä oo antanu keittää...

                      Comment

                      Working...
                      X