Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs4 sammuilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urs4 sammuilee

    sammuu itsestään tyhjäkäynnillä. käynnistyy heti normaalisti. ei sammu ajaessa.
    en keksi vikaa.
    osaisko joku neuvoa?
    kyseessä 2.2 20v turbo quattro -93. eli aan moottori.

    #2
    Koodit lukuun.
    Mahdollinen isv tai tyhjäkäyntikatkaisin vika.

    Comment


      #3
      koodeja ei ole. Kävin muutamapäivä sitten tarkistamassa koodit. Silloin todettiin että kaasuläpän tyhjäkäyntiasentotunnistin on pois kohdaltaan ja valo-ohjauksessa häiriö. Moottorinvikavalo sammui, kun nämä säädettiin kohdalleen ja viat kuitattiin, eikä valo pala vieläkään. Auto kyllä sammuili ennen vikakoodien poistoa, ja sammuilee edelleen.
      Mikä on ISV... ja onko tyhjäkäyntikatkaisin sama asia kuin tuo minun sanahirviö (kaasuläpän tyhjäkäyntiasentotunnistin)?
      Eilen illalla tuli mieleen, että voisko bensapumppu tai suodatin loppua pikkuhiljaa?

      Comment


        #4
        ISV = idle stabiisation valve. Eli kun kaasuläppä menee kiinni, niin tyhjäkäyntikytkin menee kiinni (mikrokytkin) joka kertoo moottorinohjaukselle, että tyhjäkäyntiä pitää rueta säätämään ISV:llä eli tyhjäkäyntiventtiilillä. Voihan se kytkin olla vieläkin vähän huonosti. Käännä kaasulappää ja kuuntee, että naksahtaako kytkin juuri ennenkuin stoppari tulee vastaan.

        Jos ISV takkuaa, niin yleisiä oireita on tyhjäkäynnin jumittuminen liian isolle tai sitten liian pienelle (= sammuminen)

        Bensasuodattimen vaihto ei kuulu huolto-ohjelmaan, joten sitä tuskin on ikinä vaihdettu. Ja bensapumppuja tuntuu menevän yhtenään tuon ikäisistä. Bensapumppua kannattaa kuunnella, että pitääkö se tasaista surinaa.

        Comment


          #5
          minäpä teen näin. naksahtaa se juuri ja juuri ennen stopparia.
          lähen tästä tutkimaan mitä siellä on vikana.
          Pitäisikö kytkin napsahtaa reilummin ennen stopparia vai juuri milliä aikaisemmin vai ihan kohdallaan?

          Comment


            #6
            en muista speksejä, mutta oisko jopa alle millin siitä stopparista.

            Comment


              #7
              selvä.
              öljykannun kuva palaa ajotietokoneessa, vaikka öljyä on ja paineet kohdallaan.
              Tänään laitoin virran päälle ja takaosasta rupesi kuulumaan outoa surinaa voimaakkaalla äänellä. Surina oli hieman katkonaista ja sitä kesti noin 10 sekuntia. Olisiko pensapumpun ääniä..
              Kenties viallinen? Ajattelin, että vaikuttaako se ääni sammuiluun...

              Comment


                #8
                Normaalisti virrat pälle laitettaessa bensapummpu surisee n. 3 sekuntia ja ääni on tasainen, kun pumppu on kunnossa.

                Comment


                  #9
                  eli siinä on jotain, koska puolen vuoden aikana en ole moista ääntä kuullut. Ei kuulosta terveeltä. Varmaan maksaa sievoisen summan uusi pumppu..? Johtuukohan tuo öljyvalon palaminen jostain anturista joka on tiensä päässä?

                  Comment


                    #10
                    Boschin pumppu yleensä n.150?. Haulla löytyy aika paljon juttua noista pumpuista ja sen vaihdosta. Suodatin on merkkitiskillä n.20?
                    AAN koneen pumpun numero:
                    VAG 8A0906091G
                    BOSCH 0 580 453 081

                    Comment


                      #11
                      okei kiitti paljon. Jostain täytyy alkaa vaihtaan uusia osia, jotta vika jossain vaiheessa häviää. Haen suodattimen huomenna. Jos ei auta, niin vaihdan pumpun. Öljykellon meinaan vaihtaa. Jospa se kannun kuva häipyis.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla alkanu tekemään samaa , kun vaihdoin tulpan hatut.

                        tulpat on tilattu ja jos ei niillä kummene niin sitten pitää alkaa ettiin vikaa.

                        Ja kiihdyttäessä satunnaisesti pätköäsee siihen malliin että hampaat iskee rattiin...tekee sitä enemmänkin lämpimänä!!

                        Comment


                          #13
                          Mulla alkoi pätkiä eilen täyskaasu kiihdytyksissä ja tyhjäkäynti oli röpöttävää, oli puolien johtosarjan maa hieman löysällä, korjaantui kiristämällä

                          Comment


                          • #14
                            mulla samanlainen sammuilu tyhjäkäynnillä (kylmänä) loppui 1.8T puolakonversiolla

                            Öjykannun kuva mittaristossa on enemminkin juotosvika mittarissa, kuin mikään anturivika

                            Comment


                            • #15
                              Ja se on vielä että joskus saattaa ihan kun liikkeelle lähtee niin nykäistä ja on niin sattumanvaraista.

                              Ja kun käyntiin laittaa niin joskus kierrokset käy jossain 600 paikkeilla ja sitten nousee heti normaaliin.

                              Comment


                              • #16
                                Onkos Rainella selvinnyt vaivan syy?

                                Comment


                                • #17
                                  Tulpat ja hatut uudet niin siihen loppui!!

                                  Comment


                                    #18
                                    Urs4 sammuilee

                                    Tiedetään että hakua käyttämällä löytyy, mutta en ole vastausta saanut vaikka olen tunnollisesti yrittänyt etsiä.

                                    Elikkä auto on -93 vuoden aan moottorilla jossa hall anturi nokkapyörän takana.

                                    Oireena on että auto sammuu ajosta taikka tyhjä käynnillä mitään varottelematta, kuin sydänkohtauksen saanut. Saattaa lähteä heti käyntiin tai sitten voi olla että odotuttaa. Parhaassa tapauksessa jopa tunnin. Tapahtuu vain lämpimällä moottorilla.

                                    Kaikki virrat jää päälle niinkuin pitääkin.

                                    Toimii täysin moitteetta kun toimii. Eikä väliä jos sammumisen jälkeen vetäs vaikka varttimailin.

                                    Vaihdettu:
                                    Hall anturi sekä G28 Engine speed sensor
                                    Sekä tutkailtu ja rokattu kaikki liittimet poislukien boxin liitin.

                                    Onko moottorin lämpötila anturi/antureilla merkitystä käynnissä pysymiseen? Lämpömittari toimii joskus ja taas joskus ei. Ei kylläkään havaittu sammuessa mitään yhteyttä.

                                    Vikakoodia pukkaa g28:lta toki vain moottorin ollessa sammuksissa, mutta myös tyhjäkäynti anturilta tuli joku limit exceeded. En muista tarkkaan ku ei oo läppäri mukana.

                                    googlannu ja ehtiny mutta ei tunnu olevan kohtalotovereita ton sammumisen suhteen. Tai sit en vaan osaa.

                                    kiitos ja anteeks

                                    Comment


                                      #19
                                      Bensapumppu arvauslistalle.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tänään töitten jälkeen kerkes taas muilta kiireiltä mennä vähän ässää haisteleen.

                                        Enpä vaan saanu tuota sukkulaa sammumaan hallilla vaikka siinä lähimaastossa pyörein ympyrää odottaen sitä suurta hiljaisuutta.

                                        Kaikkee muuta siinä värkättyäni auton pihalla käydessä sitten luovutin ja lähdin kotia ajeleen niin eiköhän se päättäny liikennevaloihin ja tottakai vielä paalupaikalle sammua. No räikkäaallosta säikähtäneenä ja sadan kirosanan avulla se lähti käyntiin onneksi melkein heti. Noin 1,5 km myöhemmin sama homma mutta vauhdista tällä kertaa. Auto tien sivuun, releestä kansi veke ja kynällä releestä käret kiinni ja pumppu pyörii het niin kivasti mutta ei käyntiin. No L&M:n verran siinä istuskellessa päätin kokeilla ja laakista käyntiin.

                                        Seuraava kilometri olikin aikamoista jaakobin painia. Välillä lähti käyntiin ja kävi nätisti mutta kaasuun koskettaessa sammui. Pimeässä kännykän valolla ristipäämeisseli turvana ei paljoa viisastunu. Kunnes sitten se lähti taas käymään ja toimi het ku ajatus. Takas valon ja työkalujen äärelle mutta eipä se enää halunnut sammua.

                                        Hihat palaa.

                                        Onko muilla tullut vastaan että ois kylmäjuotoksia boksissa?

                                        Comment


                                          #21
                                          Toinen ääni bensapumpulle, kerta jos välillä sammuilee heti kun koskee kaasuun, vois käydä tosi laihalla silloin...

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä tuo pa. pumppu kantsii tarkastaa, mutta jos sammuilu on yhtä-äkkistä eli ei kakistele tai ryi mitään vaan sammuu ja lähtee käyntiin pienen tai pidemmän hetken päästä "normaalisti" niin voi olla myös astetta hankalampi vika löytää, koska saattais olla s72 sulakkeen laukeamisesta johtuvaakin. Kyseinen sulake löytyy ecun vierestä repsikan jalkotilassa, helppo testata laittamalla 15a normi lattasulake tilalle ja jos palaa niin voi jatkaa etsimistä esim johtosarjasta, sitten jos ei pala niin silloinhan vika jossain muualla.

                                            Edit: Minä näistä mitään ymmärrä mutta, tuolla löytyy myös hyviä tipsejä vian hakuun.http://sjmautotechnik.com/trouble_sh.../20vboost.html
                                            Viimeksi muokannut sfk78; 11.10.2013, 09:23.

                                            Comment


                                              #23
                                              Noi oireet kyllä kuulostaa edelleenkin siltä bensapumpulta. Jos ei ikinä vaihdettu, nii ei taida hirveä menetys olla jos sen vaihtaa uuteen jokatapauksessa.

                                              Monesti oireileva bensapumppu toimii kylmänä ja sit kun hyytyy, niin joku 10min odottelu voi taas herättää henkiin.

                                              Vaikka pumppu surisee pakko-ohjauksella, niin liekkö tuotto kunnossa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mulla on yksi periaatteessa ehjä B5 ässän bensapumppu tallissa. Siitä on se painelähdön nippa puolesta välistä poikki mutta ajoin sillä silti vuoden päivät ihan sujuvasti. Sen saat testiksi lainaan jos haluat.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Löytyy myös vakiopumppu, joka poistui 044 tieltä. Irtoaa parilla kympillä tarvittaessa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kiitoksia tarjouksista, mutta pitää tilata varmaan tuo 044 joka tapauksessa josain vaiheessa niin ehkä sen hankinta on ajankohtaista. Tosiaan auto seissyt v-lopun etelän lomailun takia. Tuli käytyä tampereella asti. Päivitellään ku kerkee paneutua asiaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joko vika löyty?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Ei oo kerinny oikeen tutkaileen sitä bensapumppua vielä. Toiminu taas moitteetta pari päivää. Jahka kerkiäis ni käyttäs irti sen pumpun tai löis mittarin väliin ni näkis vähän osviittaa mikä siellä oikeen ahistaa. Oireet on kyllä mielestäni johonkin muuhun viittaavaa ku pumppuun.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Audi S6 2.2 turbo vm95 sammumis ongelmat

                                                          Audi S6 asiaa. Elikkä audi rupesi tuossa vähän aikaa takaperin sammuilemaan aivan yllättäen. Moottori sammui liikkeestä kuin olisi avaimesta kääntänyt moottorin sammuksiin. Moottori kuitenkin käynnistyi heti uudelleen kun vain laittoi vaihteen D asentoon ja starttasi.
                                                          Nyt vika paisunut seuraavanlaiseksi: moottori sammuu auton ollessa liikkeessä aivan yhtäkkiä eikä suostu käynnistymään uudelleen. Vasta monen tunnin odottelun jälkeen hörähtää käyntiin. Tyhjäkäyttää autoa voi vaikka koko päivän niin moottori kehrää kuin kissa. Tämä sammuminen tulee vain silloin kun auto on liikkeellä. Lämpötilallakaan ei ole väliä. Ei sammu oli lämmöt 50 tai 90 astetta. Vikakoodeja ei ole. Bensapumppu pumppaa hienosti. Puolat toimii. Ajonestoa olen itse epäillyt mutta mittaristoon ei ainakaan mitään valoa syty palamaan. Nyt kyselisinkin että mikä ihme autossa voisi olla??

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Hall-anturi temppuaa, jäähdyttyään rupee pelittämään?
                                                            Haulla "AAN hall" lisää;
                                                            http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=60001

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X