Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

abc ja aah koneiden venakoppien huohotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • abc ja aah koneiden venakoppien huohotus

    Haulla eikä googlen kuvahaullakaan oikeen löytynyt mitään. Omassa abc padassa tarkoitus ulkoistaa huohotus säiliöön. Jos vaikka pysyis läppärunko -ja kotelo hieman puhtaampana. Vasemman puolen huohotuslähtö on murtunut ja ranetettu teipillä ja nippusiteillä, ihme kyllä ei vuoda. Nuo lähdöt venakopissa taitavat olla muovia. Onko kellään tietoa miten nuo muovilähdöt ovat kiinni kopissa? Saako venakoppien kansiin modattua esim kierteen siten että sais kunnon lähdöt kiinni? Aah koneessa lienee sama systeemi.

    Jos joku on tehnyt vastaavaa niin olisin kiitollinen tiedoista. Tiedän kyllä että yhden kopan aukaisemalla homman tietäis justiinsa, säästyis vaan yksi "turha" aukaisu ja tiivisteen uusinta.

  • #2
    B5sen ABCssä oli muoviset huohotin putket, mutta vm.92 C4 ABCssä ne olivatkin jotain kumiletkua klemmari kiinnityksellä, joten en usko että on mitään suurempaa merkitystä millä letkuvirityksillä ne laittaa, kuhan laita mitään puutarhaletkua, joka sulaa :D

    Comment


    • #3
      Kysehän ei ole huohotusputkista. Nekään eivät ole enää alkuperäiset enkä sellaisia meinaa laittaa. Rakennan siis tuon koko huohotussysteemin kopilta eteenpäin siten että kestää öljyä ja bensaa tai vaikka viinaakin. Kyse oli nyt siitä että millaiset lähdöt venakopissa on. Ne ovat muovia, se on tiedossa. Ovako ne jotenkin prässätty vai kierteellä vai jollain klipsisysteemillä vai kenties ruuvilla sisäpuolelta kiinni. Haluaisin tietää siis sen että miten tuohon venakopan kanteen saisi rakennettua kunnolliset lähdöt vaikka alumiinisilla liittimillä tai jotain vastaavaa.

      Comment


      • #4
        On yhtä puuta koppien kanssa lähdöt eli ei irrotettavissa.

        Comment


          #5
          Sen huohotinletkun kun ottaa pois niin venttiilikopan kanteen jää hiukan niinkuin letkukara eli siihen saa klemmariliitoksella kumiletkun kiinni. Letku sitten erilliseen huohotussäiliöön. Laitas kuva kun saat valmiiksi, itseänikin kiinnostaa tuollaisen väsääminen...

          Comment


          • #6
            Nyt selkis! Vähän pelkäsinkin että ovat yhtä puuta kopan kanssa. Menee ainakin vasemman puoleinen siis uusiksi, koska on murtunut. Mutta jos tuossa tosiaan on jonkinlainen kara niin hommahan helpottu kovasti. Ilman muuta voin laittaa foton tänne kun on valmis, mutta itseni tuntien ihan viikossa ei tule valmista:)

            Nuo läppärungossa olevat karat/ huohotusletkujen liittimet täytyy samalla myös tulpata. Samalla ajattelin portata tuon läppärungon pienemmän kurkun, on kuristettu aika paljon ja tuolla saa alakierroksille kuulemma ihan tuntuvasti lisää vetoa. Siinä sitten saa olla tän vaparin ainoa viritys.

            Comment


            • #7
              Nyt kun näissä huohotinsysteemeissä ollaan, niin kysytäänpä samalla, että onko siellä venakopan sisällä olevan huohottimen kotelon metalliverkon alla mitään muuta kuin tyhjää? Mitään suodatinmateriaalia tms.?

              Kopat ovat itselläni tuossa pöydällä, ja sisään ei näe oikein mistään, niin ajattelin porailla ne verkon kulmissa olevat niitit auki ja inventoida sisuskalut...

              Kiinnitys takaisin sitten poraamalla reiät ja ruuvi & kierrelukiteyhdistelmällä verkko jälleen kiinni.

              Vinkkejä putsaukseen?

              Comment


              • #8
                bensalla liuottamalla suurin osa ja sitten ultraäänipesurissa oikealla pesunesteellä loput.

                Comment


                • #9
                  Itselle tulossa toiset kopankannet rakentelua varten. Kunhan saan nuo käsiini ja alan todenteolla suunnittelemaan systeemin rakentamista niin kertoilen sitten kokemuksia ja suunitelmia tänne.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt on AAH padan venakopat hommattu ja nuo Audiittorin mainitsemat niitit porattu auki. Niittien kiinnipitämän metallikehyksen alla tosiaan on tuo metalliverkko ja sitten vain tyhjää. Mikäs tuon metalliverkon perimmäinen tarkoitus on? Tiivistääkö se huohotuskaasuissa olevan öljyn siihen siten ettei se kulkeudu eteenpäin? Meinaan vaan että onko kuinka tarpeellinen nyt kun huohotus meneekin omaan säiliöön? Vai kulkeutuuko öljyä ilman tuota aivan liikaa?

                    Comment


                    • #11
                      juuri sitä varten, kyllä kulkeutuu.

                      erillinen ilmaseparaattori kyllä toimii sitten jos sen haluaa kokonaan poistaa, mutta sijoittelu onkin hankalampaa + lämpimänä pitäminen.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitokset. Laitan nuo siis takaisin kunhan ovat putsattu huolella.

                        Comment


                        • #13
                          Jep, itselläkin uineet bensassa jo viikon, mistä tuli mieleeni, että tarviikin käydä katsomassa, mitä niille kuuluu...

                          Tuo bensa muuten on peräisin 10 vuoden takaa eräään V8-kulkineen tankista, joten se saattaa jotain liottaakin, nämä nyklyisethän eivät sitä tunnu enää tekevän.

                          Millä, ramikoo, aiot laittaa niittien sijaan kiinni? Olettaisin, että on niitattu alunperin siksi, ettei vahingossakaan pääsisi ruuvi tms. putoilemaan venakoneistoon.

                          Itse ajattelin porata reiän, kierteyttää ja laittaa jämäkimmällä kierrelukitteella ruuvin kiinni

                          Comment


                          • #14
                            Itsellä olleet nuo suodatinverkot nyt liossa laimentamattomassa Motox tehopesussa kolme päivää. Alkavat olla jo puhtaat myös sisältä. Täytyy kehua tuota Motonetin tehopesua, joka lienee Solmaster liukkarin kopio. Todella tehokasta raakana. Itse meinasin tehdä juuri samalla reseptillä eli kierteet, ruuvit ja lukitteella kiinni. Ei ne sieltä mihinkään lähde. Pitää huolen vain et lukite kestää lämmön, bensan ja öljyn.

                            Tutkailin myös noita ostamiani AAH venakopan kansia. Niissä ei ollut enää ollenkaan sitä muovikaraa, mutta niissä on ikäänkuin letkukara siinä itse kannessa. Ulkohalkaisija taisi olla 24 mm ja sisähalkaisija joku 12 mm. tuohon täytyisi kehitellä jotain, sillä 25 mm sisämitalla oleva öljyletku on tuota aika jöötiä. Orkkisletukutus on luokkaa 16mm sisämitaltaan. Tuo vielä menisi. Tätynee kehitellä tuohon kansien päähän jonkinlainen sopiva kunnollinen metalli kara. Jos tekis tuohon kopan kanteen vaikka m 14 sisäkierteen ja siihen sitten kara kiinni. Vierailu teollisuus Etraan lienee vuorossa seuraavaksi.

                            Nyt kun tätä huohotusta ollaan ulkoistamassa niin olisi hyvä jos pähkäilisi tätä vielä. Itse ajattelin säiliöksi esim tällaista http://www.kkdmotorsport.com/kauppa....8&k=1271593823. Tuosta säiliöstä poraa vain nuo sisäänmenot niin suuriksi kuin kehtaa, tai suosiolla tekee tuohon suuremmat karat. Ovat tällöin varmasti lähellä orkkista. Koko säiliönhän voisi tehdä itse, mutta siihen ei oma kiinnostus riitä.

                            Ainakaan oma ABC pata ei hirveästi huohota, mutta olis kova sana saada tuohon systeemiin alipaine. Alunperinhän ABC ja AAH:ssa nuo menevät imupuolelle ennen kaasuläppää. Tuossa tuli samalla ihmeteltyä että mitkä ovat nuo rosteriset ohuet putket, jotka on toisesta päästä kiinni pakosarjoissa ja toisesta päästä tulpattu kumitulpalla. Siis nämä. http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80...23/50/1315673/ ja tuossa osanro 17. Ovat kaiketi pakokaasujen häkäpitoisuuden mittaamista varten. tiedä siten mittaavatko noista jotain esim merkkihuollossa, tai joissain maissa katsastuksessa. Jokatapauksessa voisi varmaan raksia pois ja tulpata. Tuli vain mieleen että joko tuon paikalle tai sitten lambdan jälkeen ettei sotke sitä saisi aika kivasti tällaisen yhden. http://www.hevosvoima.com/shop/index...oducts_id=6373 Noita on diesel porukka käyttänyt jonkinverran esim. mersujen OM 605 ja 606 koneiden kaverina. Toimiinee kaiketi ohan ok. Tokihan tuon huohtouksen voisi vetää vaikka koppien päästä suoraan tuonne pakosarjaan noilla, mutta en tiedä mitä katit tykkää siitä öljymäärästä. Katsuri ei tykkää ainakaan.

                            Tässä tuli nyt tällaisia hajatelmia. Kertokaas minua viisaammat että toimiiko tuo huohotussäiliö tällaisessa ilman alipainetta. 2,7 bitukoihin on ainakin laitettu pelkkää säiliötä. Jos toimii niin ihan turhaan noita e-vaceja tuonne tunkee.

                            Comment


                            • #15
                              Kopat päältä:




                              Kopat sisältä:




                              Suodattimet pultattu uudelleen kierrelukitteen kanssa kiinni, M6 -pultit:

                              Comment

                              Working...
                              X