Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabriolet 2.8 USA ei kipinää lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi Cabriolet 2.8 USA ei kipinää lämpimänä

    Audi Cabriolet 2.8 V6 -96 (AAH?) amerikantuonti (OBD2) ei käynnisty lämpimänä, kipinä puuttuu. Kylmänä lähtee aina ja toimii virheettömästi niin kauan kun on käynnissä. Kun sammuttaa ja yrittää vaikka heti uudestaan käyntiin, kone vain pyörii mutta ei käynnisty. Pitää siis antaa jäähtyä kunnolla, minkä jälkeen lähtee taas normaalisti.

    Vaihdettu nokka-akselin anturi G40 (Motonet) ja kampiakselin antureista G4. Kampiakselin anturin G28:n kun ottaa irti, kone sammuu heti, joten luulisi olevan kunnossa. Vaikka nokka-akselin anturin G40 ottaa irti moottorin käydessä, ei synny vikakoodia ja moottori ei sammu. Samoin on kampiakselin tunnistimen G4 irroittamisen kanssa. G28 irroittamalla moottori siis sammuu ja vikakoodi ilmestyy heti. Kylmänä ei myöskään luonnollisesti lähde ilman anturia G4 tai G40.

    Viimeisin ajatus on, että myös uusi Motonetin nokka-akselin tunnistin on viallinen. Onko muita ajatuksia? Miten olisi helpoin testata?

  • #2
    Tarkastaisin nyt kuitenkin tuleeko se kipinä "aikuisten oikeasti", kun on aika helposti tarkastettavissa, vai olisiko kenties kyseessä bensalinjassa ongelmaa. Niin ja PS. foorumilta löytyy lukematon liuta samaa aihetta, notta pistä haku laulamaan :)

    Comment


    • #3
      Miten multivika-anturi?

      Comment


      • #4
        Kipinän puuttuminen on kyllä tarkistettu. Multivika-anturi on lämpötila-anturi tyhjäkäyntiventtiilin alla? Pitää tarkistaa sekin.

        Comment


        • #5
          Noi lämpöanturit voivat aiheuttaa ettei lähde lämpimänä käyntiin. Tai siis olen antanut itseni ymmärtää.

          Comment


          • #6
            Lämpöantureita koitettiin irrotella, mutta ei auttanut. Sen jälkeen jäähdytettiin uutta Motonetin nokka-akselianturia jääpaloilla ja heti hörähti käyntiin... Hieman kyllä vielä ihmetyttää miksei auto itse tiedä mikä on vikana. Toivottavasti meidän diagnoosi nyt on oikea ja uusi anturi poistaa ongelman.

            Comment


            • #7
              Ongelma korjattu, eli vika oli todellakin uudessa Motonetin OSSCA-merkkisessä nokka-akselianturissa. Uusi saman merkkinen anturi AD:sta (halvempi kuin Motonetissa?) ja nyt lähtee lämpimänäkin.

              Comment


              • #8
                Vähän myöhässä tulee mutta noissa ossca merkksissä antureissa on ollut aika paljon vikaa jotkut ei ole saanut sitä laitettua edes paikalleen kun pulttien reiät on niin päin persettä, joillain on ollut samoja ongelmia kuin sulla ja joillain on tainnut mennä anturi ihan palasiksi johtuen noista suuremmista toleransseista. Jos haluat sitä että ei tarvii pelätä lähteekö auto joka päivä käyntiin osta vaikka alkuperäinen anturi Tepolta, onhan se vähän kalliimpi mutta toiminta on paljon varmempi.

                Comment


                • #9
                  OSSCA-merkkisessä nokka-akselianturissa. Uusi saman merkkinen anturi AD:sta (halvempi kuin Motonetissa?) ja nyt lähtee lämpimänäkin
                  Kun kerran olet toistamiseen mennyt huolimaan Osscan-paskaa niin seuraavan käynti häiriön sattuessa tutki ekana kyseinen anturi.

                  Nuo ovat juuri niitä kiinan osia jotka maksaa varaosaliikkeelle kaikki 5€ joten laatu on sen mukaista...

                  Comment


                  • #10
                    Itse olen vaihtanut mielessäni OSSCA merkin PSSKA merkiksi...

                    Comment


                    • #11
                      Muistakaahan reklamoidan näistä huonoista antureista ym. muista paskaosista. Ammattimainen alan kauppias pyrkii sitten ottamaan tukkurilta jotain muuta kuin kyseistä paskaa.

                      Comment

                      Working...
                      X