Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 S4 nostaa lämpöjä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B5 S4 nostaa lämpöjä?

    moi. Ongelmat kikkareen kans jatkuu. Eli tuossa ku ajelin n.15km matkan nii lämmöt otti ja.hyökkäs 105 asteeseen. Paisarille tulrva paksu letku on erittäin kuuma kun taas paisarin alaosasta lähtevä letku ei oo läheskään niin kuuma. Käytin korkki auki käynnissä enkä havainnu liikehdintää nesteessä. Vesipumppuko tästä nyt sitte levis? millanen homma on vaihtaa ?

  • #2
    Pumpun vaihto on suht iso homma, keula huoltoasentoon ja jakohihna pois yms pientä. Ei ne kyllä normaalisti hajoa.

    Comment


    • #3
      Ei tuu kyllä muuta mieleen ku se vesipumppu. Tuleeko kellään muulla¿

      Comment


      • #4
        Termostaatti voi olla jumissa, paitsi että silloin kait ylävesiletku ei olisi niin kuuma.

        Comment


        • #5
          Takas ku ajeli ni nostaa mittariin lämmöt 90 ja 120 väliin olevaan pisteeseen. Puhaltaa kuumaa yms. oiskoha joku anturi pimeenä? parkissa näytti 120 mutta ei kiehunu ku korkin aukas. Letkut on kuumia mutta kyllähänne 90 asteisella veellä kuumia onki? ei syty epc valo eikö toiminnassakaan mitään häikkää ole toistaiseksi.

          edit. onko toi mittaritaulun anturi siis paisarin pohjassa oleva? jos on niin pimeenä on ku mittarissa 110 ja ei pala sotmetkaan veteen.
          Viimeksi muokannut Sauti; 9.9.2013, 14:37.

          Comment


          • #6
            Ei oo paisarin pohjassa, se on vaan pinnankorkeusmittari.
            Varsinainen anturi on siinä metalliputkessa kannen ja tulipellin välissä.

            Comment


            • #7
              Jaa no sitte. mikähän perkkele tuosa sitte on. onko noissa antureissa sellasia vikoja et näyttää liikaa? tuntus että jos mittaridsa on 110-120 astetta ni tulis sumut silmille ku paisarin aukasee?

              Edit. Käytin sitä anturia irti ja mittasin sieltä erillisellä mittarilla 80c , tökkäsin anturin paikalleen ja väänsin virtoja ni näytti 90 - 110 astetta. Eiköhän se oo sit toi. Ja tämä pitää tietenki audi centteriltä hakea?
              Viimeksi muokannut Sauti; 9.9.2013, 17:30.

              Comment


              • #8
                Vaihdoin anturin eilen. Nyt näyttää 90 . Mutta jotain häikkää kait on silti ku nestettä meni vain 2litraa. Imasin paisarin tyhjäksi ennen ku vaihdoin anturin ja sieltäki tuli jonniverran vodaa.Kuumaa puhaltaa kyllä eli nesteet ei kaikki ole? jos termari ois jumissa ni eihän sillon jaksas poppaa kovin kauaa puhaltaa? paisarissa oleva neste on myös kylmää ku mittari näyttää 90
                Viimeksi muokannut Sauti; 10.9.2013, 07:58.

                Comment


                • #9
                  Kauanko porukalla kestää kasiässissä lämpöjen nousu 90 asteeseen? Näillä kesäkeleilläkin oma auto vaatii 20km ajoa.. Onko normaalia vai onko termostaatti paskana?

                  Comment


                  • #10
                    Aika pitkältä matkalta kuulostaa 20km autoon kun autoon. Itellä 2.7t lämpiää 4-5km matkalla siihen, että mittari näyttää 90.

                    Comment


                    • #11
                      Taitaa tosiaan olla häikkää termostaatissa. Omaan 2.8:iin vaihdoin termarin, niin myös tuossa Tuomon mainitsemalla 4-5km matkalla lämpiää. Vanha termarikin vielä toimi kohtalaisesti (lämpis 7-8km matkalla), mutta vasta uuden termarin myötä hokas miten äkkiä sen pitäisi lämmetä.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä se aika äkkiä nousee 90 asteeseen, 5-6 kilsaa, mutta mulla tuntuu että jatkaa vielä siitäkin ylös jopa 100 asteeseen.
                        Ilmeisesti anturi viallinen, kun ei kiehu eikä nesteet häviä.
                        Paikalla seistessä saattaa nostaa lämpöjä ylös, jotenkin epämääräistä lämmön nousua ja laskua.

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä se aika äkkiä nousee 90 asteeseen, 5-6 kilsaa, mutta mulla tuntuu että jatkaa vielä siitäkin ylös jopa 100 asteeseen.
                          Ilmeisesti anturi viallinen, kun ei kiehu eikä nesteet häviä.
                          Paikalla seistessä saattaa nostaa lämpöjä ylös, jotenkin epämääräistä lämmön nousua ja laskua.
                          Tulee mieleen, että eihän vain mittaristossa vikaa. Kokemuksesta voin sanoa, että noi pikkumittari alkavat helposti näyttämään liikaa juuri tuon ikäisissä. Itselläni näytti bensa ja jännite yläkanttiin kunnes amalin ne korjasi. Huomautti myös, että lämpötilamittarissa vähän samaa alkavaa oiretta.

                          Comment


                          • #14
                            Tuon kun tankkaa täyteen ja ajaa 150 km niin mittari näyttää jokseenkin puoltatankkia.
                            Tossa on kuitenkin 70 litran tankki,joten varmaan mittarivikaakin.

                            Comment

                            Working...
                            X