Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rs2 ahdot karkaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rs2 ahdot karkaa

    Eli vika seuraavanlainen. Autolla kiihdyttää niin ahdot nousee normaalisti sinne 1.4bar tienoille, mutta kun saavutetaan 4000rpm niin ahdot tippuu 0.4bar ja meno hyytyy täysin.

    Tämä vika siis tuli kannentiivisteen vaihdon jälkeen. Ennen tällaista ei ollut lainkaan, toimi täysin normaalisti. Mikä voisi olla vikana?

  • #2
    Arvataan, että vikakoodi on hall-anturista. Olisko nokkapyörä hampaalla vinossa? Pitää jäädä pyörä myöhäiselle.

    Vai laitoitko samalla uuden vesipumpun, jossa on originaalia isompi fillari ja siitä syystä hall-aukko on nyt sivussa (+ajoitus perseellään)?

    Comment


    • #3
      Vesipumppua ei uusittu. Nokkapyörässä muistaakseni oli jotain outoa. Meni aina puoli hammasta myöhäiselle tai aikaiselle. En muista kumpaanko laitettiin lopulta. Täytyy tarkistaa.

      Comment


      • #4
        Ja lisää kysymyksiä! Tuliko uusi nokkahihna ja jos tuli niin montako hammasta hihnassa on? RS2:ssa on uniikki 150 hampainen nokkahihna.

        Comment


        • #5
          Uusi nokkahihna laitettu ja on varmasti oikea.

          Vika on mitä ilmeisimmin hall-anturissa. Hall-anturin aukossa on pieni välys joten siirsin anturia lähemmäksi nokkapyörää jolloin vika pysyy, mutta nousi 1000rpm ylöspäin. Eli nyt tekee 5000rpm pienen notkahduksen jonka jälkeen lähtee uudestaan vetämään.

          Onko jotain ohje sääntöjä mihin kohtaan tuo anturi pitäisi kohdistaa, vai onko pelkkää arpapeliä?

          Comment


          • #6
            Miten säädit tota anturia? Tietääkseni siinä eiole säätöä Vaikuttais nyt siltä, että anturi on ei oo sähköisiltä specseiltään kunnossa. Nämä sähkö viat voi tulla ihan yllättäen. Mulla kävi kerran niin, että nokka-akselin stefan vaihdon jälkeen hall oli paskana. Luulen, että anturin päälle valunut öljy oli vian aiheuttaja.

            Comment


            • #7
              Jos sulla on 26 hampainen vesipumpun pyörä, 150 hampainen nokkahihna ja alkuperäinen nokkapyörä niin ajoituksen pitää olla porkkiksen sanomalla tavalla myöhäisellä puolen hampaan verran. Tämähän sulla vissinkin oli jo kohdillaan. Mistä muuten hommasit hihnan?

              Omassani kehän ja hallin väliin jää tilaa muutamia kymppejä tilaa. En ole säätänyt anturin paikkaa, ainoastaan säädettävän nokkapyörän hal-kehään käänsin myöhäisemmälle parin asteen verran kun mulla oli tuo sama oire nokkahihnan vaihdon jälkeen. Hal-kehän hienosäätö korjasi tilanteen minulla.

              Comment


              • #8
                Jakoremmi on alkuperäinen varaosa paikalliselta marmoritiskiltä. Siinä ei vika ole, kun remmillä ajettiin 30km ennen kannentiivisteen vaihtoa ja auto toimi täydellisesti.

                Voisiko muka vaikuttaa tuo puolen hampaan heitto? Muistaakseni se on nyt laitettu puoli hammasta aikaiselle.

                Comment


                • #9
                  Se on hampaan heitto. Laita se puoli hammasta myöhäiselle. Siis RS2:ssa nokkapyörän ja jakokopan merkki ei kuulukaan olla linjassa.

                  Comment

                  Working...
                  X