Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 kannentiivisteen vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 kannentiivisteen vaihto

    Muuten homma hanskassa, mutta sitä vaa et tarviiko kantta löysätä vaikka 30 minuutin lämmityksen jälkeen ?

    Eli ensin kiristän kannen: 40nm,60nm, 90astet, 90astet
    Kokoan koko roskan kasaan.
    Lämmittelen siihe 80 asteesee.
    Puran koko roskan ja löysään ja kiristän kannen edellä mainittuihin momentteihin ?

    Onko välttämätöntä tehdä tuota avausta lämmityksen jälkeen?

  • #2
    Helpottaisi arvailua kun tietäisi edes mikä moottori on kyseessä. Enkä oo koskaan kuullut että mitään kantta löysättäis enää lämmityksen jälkeen.

    Comment


    • #3
      Ei noita pultteja kiristetä uudelleen, eikä varsinkaan löysätä.

      Comment


      • #4
        Olen ymmärtänyt, että JOS on jälkikiristettävät pultit / kansi, niin löysätään ja kiristetään yksi pultti kerrallaan.

        Comment


        • #5
          Ei taida audiosastolla olla noita kansia joita pitää kiristää lämpimänä, jos nyt ei puhuta jostain vanhemmista vehkeistä joista minulla ainakaan ei ole kokemusta. Mutta momentit vaikutta siltä että on ns. tuore peli eikä tarvii jälkikiristää.

          Ja kun lukee otsikon niin siellähän lukee b5 elikkä ei noissa ikäluokissa enää ole semmosia kansia että pitäisi kiristää lämpimänä uudestaan, kasaan vaan ja kovaa ajoa.
          Viimeksi muokannut Brain; 7.9.2013, 20:52. Perustelu: Lisäystä kun allekirjoittanut otti silmän käteen ja katsoi minkä ikäinen auto on kyseessä

          Comment


          • #6
            Mikäs tiiviste oikeen kuuluu sinne nokkaketjun kiristäjän alle? ku kannessa on siinä kohtiin sellane puolen ympyrän muotoinen kolo... ja vent.kannen tiiviste menee siitä kiristäjän päältä. Olisin kiitollinen jos joku tietäisin kyseisen tiivisteen nimen!

            Comment


            • #7
              Sitä samaa tiivistettä on vähän joka volkkarissa ja varaosaliikkeen sälli varmaan tietää mistä on kyse.

              Kuvassa toi sininen
              https://www.google.se/search?q=vw+20...v%3B1200%3B700

              Comment


              • #8
                Sen tiivisteen nimeä en tiedä, mutta jos sulla on uusi venttiilikopan tiiviste paketissa, niin tuokin tiiviste pitäs kai olla siellä. Näin ainakin reinzin ja goetzen V6 paketeissa.

                Comment


                • #9
                  Kiitos linkistä Dona! T.Hell, itse ostin vent.kopan tiivisteen ja ei tullu tuollaista...
                  Siellä samassa paikassa mutta moottorin etuosassa on sellane osa joka tulee siihe nokka-akselien päälle ja kannen päälle. Sellane pitkähkö osa joka ylettää molempien nokka-akselien päälle. Niin tuleeko sen ja kannen väliin jotain tiivistettä?? Tämänkin osan päältä menee vent.kopan tiiviste.

                  Comment


                  • #10
                    Aiheeseen sopivaa tiivisteainetta etupukin alle sopiviin kohtiin.

                    Olikohan niin, että kiristimen tiiviste+puolikuu ei sisälly edes yläpään sarjaan vaan pitää ostaa aina erillään.

                    Comment


                    • #11
                      Motonetistä ei ainakaan saanut erikseen...

                      Comment


                      • #12
                        Motonet onkin bulkkia myyvä kioski, missä tiskin takana tiedetään autoista yhtäpaljon kuin esim. mä tiedän rakennekynsien teosta...

                        Comment

                        Working...
                        X