Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH -> ACK swappi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH -> ACK swappi

    Arvon kohtalontoverit, olisiko heittää taustatietoja kun mietin askartelua.

    Tarvitaanko jyrsintä, vai meneekö iisimmin tuo uudempi 30V kone tuon 12-naulaisen tilalle ? Alla pari helppoa kysymystä heille kellä tieto on.

    1. moottorin triggeröinti, onko samanlainen molemmissa ? Voinko ottaa AAH ekun sarjoineen ja swapata normiaskareina ACK:n hilujen tilalle ?
    2. vp-jako, tarkoitus olisi pitää automaatti toiminnassa, käykö yks yhteen ?

    Kiitos etukäteen. Tarkoitus siis oli tavoitella parempaa polttoainetaloudellisuutta jne, sekä saada vähän jotain harrastuksentynkää talveksi.

    #2
    Meikäläisellä on just menossa samanlainen projekti, 100c4q AAH tilalle menossa 30v ACK moottori. Tosin mun projektissa on manuaali laatikko. Sähköjen ottaminen AAH:sta ei onnistu ainakaan ihan suoraan, koska ACK:ssa on muuttuva venttiilien ajoitus.

    Comment


    • #3
      Pidäkkö vakio-ekun ?
      Muuttuva venttiilien ajoitus lienee vaan on/off, ja toimii varmaa aika hyvin ku laittaa toimivaan vaikka samalla kuin AAH:n imusarjan pituuden muutoksen. Tai sit askartelee jonkun muun jutun, koodia ja joku mikrokontrolleri jos sen haluaa käyttöön.

      Mites tuo trikkeröinti, käykö samat hilut ?
      Onko AAH ja ACK molemmissa 60-2 kampuralla ? vai joku ol-skool starttikehän hampaiden laskenta ?

      Comment


        #4
        No mites korvakot ja apulaitteet? Sopiiko AAH koneesta heittämällä?

        Comment


          #5
          ECU mulla tulee ACK:n oma. Apulaitteista mahtaa ohjaustehostimen pumppu olla eri? mut laturi ainaki samanlainen. Äkkiseltään katottuna tuo ACK on mekaanisesti aika bolt on tuon aah:n tilalle mut varmaksi en uskalla vielä sanoa ku en ole pystynyt sitä paikalleen sovittamaan.

          Comment


          • #6
            pidä meidät ajantasalla, niin pääsen miettimään tämmöisen homman järkevyyttä - kerkeiskö talven aikana rykäseen.

            Comment


              #7
              Oisko jollaki tietoo tai kuvaa että miten ACK moottorissa tulee kierroslukuanturi kiinni? Kun tuossa vanhassa AAH moottorissa se on lohkossa kiinni semmosella telineellä, mutta ACK moottorin mukana tulleessa anturissa ei ole vastaavaa telinettä ja antureiden halkaisiat on eri nii vanhaa telinettä ei pysty hyödyntämään.

              Varaosakuvistakin koitin katella mutta sillä ei ollut mitään kiinnitys osaa ACK moottorin anturille.

              Ja sitten väliaika tietoja sen verran että laatikko ja vauhtipyörä/kytkin paketti sopi suoraan paikalleen ACK moottoriin ja moottori passaa vanhoihin kiinnikkeisiin. Oikeastaan ainut asia mitä mekaaniselta puolelta pitää muuttaa on pakoputkisto tai vaihtoehtoisesti pakosarjat, koska ACK:ssa pakosarjan ja putken liitos on toisella puolella erikorkeudella:)

              Comment


                #8
                Otimpa eilen illalla silmän käteen ja kahtoin uudestaan tuota anturi hommaa, nii huomasin että ACK:ssa onkin vauhtipyörällä starttikehän vieressä erillinen kehä tuolle kierroslukuanturille ja anturi tulee ilmeisesti kiinni kytkinkopassa olevaan reikään.

                Nyt sitten onkin ongelmana että miten saa tuon anturi homman toimimaan, koska sitä ACK moottorin kaksoismassavauhtista en ihan välttämättä haluais käyttää. Ideoita kellään?

                Comment

                Working...
                X