Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 multitronicin tilalle tippi tai manuaali

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 multitronicin tilalle tippi tai manuaali

    morjes. Mulla on 2.5tdi a6 vm02 multiromulaatikolla ja se olisi tarkoitus vaihtaa pois. Vaihtoehtoja olisi kaksi joko 4wd muutos tiptronicilla tai sitten auto pysyy etuvetoisena ja manuaaliaski tulee tilalle. quattron palikat käy ilmeisesti suoraan tuohon pohjalevyyn? Muutoskatsastus ei lienee ole ongelma? Muutama vuosi sitten katsastin cossu escon 4wd:sta takavetoiseksi, koska nelikom laatikko ei kestänyt voimaa(608hv), se projekti vaati sitten jo trafin poikkeusluvan pitkine perusteluineen. Johtosarjat ja boksi menee kaiketi vaihtoon pelkästään tuon manuaalimuutoksen takia? Tipissä se on lienee itsestään selvyys? Onko kukaan tehnyt tällaista? Haluaisin pikaisesti infoa kun tuossa olisi pari autoa nyt kaupan joista ko. Tekniikat löytyy.

    #2
    Lueppa tuo ensin ja keskustellaan sitten lisää jos tarvetta vielä ilmenee.

    Comment


    • #3
      jeps luin läpi, eli siis unohdetaan tippi menköön vajaavetoisena kun on a6. Ei tuon hintaiseen autoon kannata alkaa tekemään moisia muutoksia ja sitten käymään sitä poikkeuslupa juttua läpi. Tuolla oli juttua, että niitä on vaikea saada, mutta ei ainakaan omalla kohdalla ollut ongelmaa, hyvä syy vaan. En siis escon poikkeuslupahakemukseen kirjoittanut ettei 4wd laatikko kestä voimaa :) SITTEN ASIAAN eli tuo muuttuu manuaaliksi, joten onko tietoa mitä sähköjen osalta muutetaan, vai koko johtosarja ja boksi?

      Comment


      • #4
        Niin löytyykö keneltäkään kokemusta tai tietoa tuosta manuaaliksi muuttamisesta???

        Comment


          #5
          Luultavasti kokemukset on aika vähässä. Vajaavetomiehet harvemmin harrastaa noin isoja projekteja ja quattromiehien harvemmin tarttee koskea voimalinjaan, tai jos on tarvetta, niin taitaa olla helpompi vaihtaa koko auto ja keskittyä olennaiseen.

          Toki jos harrastuksen vuoksi haluat konversion tehdä, niin ei kannata kysellä miksi... vaan miten :)

          Comment


          • #6
            Muijan käyttöauto, mutta täysin harrastepohjalta, siinä syy

            Comment


              #7
              FFP:n puolella on tehty hieman vastaavaa projektia läheiselle audin sukulaiselle eli 3B Passatille. Sieltä löytyi myös linkki audizinelle jossa on ohjetta A4:lle. Ei tuo nyt maatakaatavan vaikealta prosessilta vaikuttanut.

              Edit:
              Tosin noi muutokset on tehty tipistä manuaaliksi joten en tiedä tuoko multitronic tässä lisähaasteita.
              Viimeksi muokannut Lipponen; 31.8.2013, 13:56.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja nelikko äijä Näytä viesti
                Vaihtoehtoja olisi kaksi joko 4wd muutos tiptronicilla tai sitten auto pysyy etuvetoisena ja manuaaliaski tulee tilalle.
                C5-kopastahan löytyy etuvetotippejäkin. Ainakin jos katselee pari vuotta vanhempia tekniikanluovuttajia. Mutta kestävyyden ja työmääränkin kannalta manuaali varmaan järkevämpi.

                Comment


                  #9
                  Mekaanisesti multitronicin muuttaminen manuaalivaihteiseksi ei ole mikään kummoinen temppu, mutta mitä sitten ECU:n tulee, niin se onkin toinen juttu. ECU keskustelee TCU:n kanssa hyvinkin tiiviisti ja tämä keskustelu pitäisi saada terminoitua siten, että ECU ymmärtää että moottorin kaverina onkin manuaalivaihteisto. En muista onnistuuko tuo ihan vain VCDS:llä, jos ei, niin silloin pienimmän riesan tie lienee hommata vastaava ECU joka on ollut manuaalin kaverina.

                  Comment


                    #10
                    Kyllähän nuo ECUt tyypillisesti pystyy koodaamaan sopivalle vaihteistolle ihan VCDS:llä

                    Comment


                      #11
                      Eikös noissa ollut se Coding osuus jossa tyyliin kolmas numero kertoo onko moottorin jatkeena manuaali vai tomaatti?

                      Comment


                      • #12
                        Motiivia ihmettelen. Kustannuksista en osaa sanoa, mutta kai sen multilaatikonkin saa korjattua tai toisen tilalle? Omasta mielestäni kuitenkin valovuosia vatkaimen edellä käyttömukavuudessa ja käytön helppoudessa. Eipä siinä, harrastaa saa ja siihen täälläkin kannustetaan. Kunhan vain omiani puhelen.

                        Comment

                        Working...
                        X