Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Avant - Tyhjäkäynti seilaa / auto heiluu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• S4 B5 Avant - Tyhjäkäynti seilaa / auto heiluu

Eli tyhjäkäynnillä kierrokset seilää pikkusen ja auto hötkyy sisällä.

Alkoo cooleri putken vaihdon jälkeen! Ilmamassa mittari antaa arvoja Vag Comilla ja kokeiltu uuttakin mittaria.. Ei muutosta!

Onko ehdotuksia?

Mainittakoon vielä, että kulutus on jotain aivan hirveää.. Maantiellä pääsee 9.8-11.2 lukemiin sadalla

Muussa ajossa tuntuu syövän bensat hetimiten
    Viimeksi muokannut okkim; 12.8.2013, 13:01. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa.

Onko sinne jäänyt ilmavuoto? Ei kait tuota kaukaa tarvitse etsiä jos selvästi on cooleriremontin jälkeen tullut.

Comment

Viallinen Lambda voi ainakin aiheuttaa käyntihäiriöitä ja kasvaneen polttoaineen kulutuksen. Oletan että vikakoodit on luettu ja ei ilmeisesti herjaa Lambdasta. Saattaisi silti auttaa jos vaihtaa. Voi olla muukin.

Comment

Herjasi lambdasta. Putki oli polttanut johdot poikki.. Kolvailin takaisin ja suojasin! Antaa kummallekkin Lambdalle arvoja nyt vcds ällä... Taitaapi 2kpl lambdoja tuossa olla, kummatkin pelittää nyt tietokoneen mukaan....

Comment

Iteselläni oli vikakoodi Lambdasta. Se nollattiin ja ei tullut takaisin. Kuitenkin Lambdan vaihto auttoi kohonneeseen polttoaineen kulutukseen. Aiemmin oli yhdistetty siellä ~11l/100km, nyt reilu 9l/100km. Käyntihäiriöitä minulla ei ollut. Itselläni oli vain yksi Lambda.

Comment

Lambda johtoja ei saa kolvata. Käytettävä aina puristeliitoksia.

Comment

Mulla on presiis samat oireet, tyhjäkäynti seilaa ja pikkasen hytkyy, kulutuski on samaa rataa ja olen pitäny normaalina tuommosta kulutusta..

Jos ajaa ko papat marssinopeutena 90 ni saan just ja just sen 9.8l/100km,
              koodit luettu ja lambdat ok.

Painetesti vielä tekemättä joten vois ehkä olla imuvuotoa muttei sen kai pitäis kulutukseen vaikuttaa?

Comment

Jep. Olen ihmetellyt kovaa kulutusta! Tankkasin tänään tankin piripintaan ja tietsikka näytti 400km Range =)

Aika huvittavaa :)

Täytynee nuo Lambda(t) vaihtaa, kunhan saa taas ylimääräistä rahaa tuohon..

Kiitos vinkeistä. Palaillaan vikojen merkeissä =)

Comment

Siis mie olen pitäny tuota normaalina, korjatkoon viisaammat sitte.

Itellä enemmän ihmetyttää pieni seilaava tyhjäkäynti ja se pikku hytkyminen joutokäynnillä. Tätäki aihetta olis varmasti parempi ihmetellä tuolla essonbaarin puolella..

Comment

Mistähän johtuu ettei lambdan johtoja ei saisi kolvata?

Comment

St1: seltä lähtiessä Range 400km ja 1km ajoa 310km hmm.... =D

Comment

Olikohan tuohon kolvailukieltoon syynä ensiksi ehkä hieman erikoiselta kuulostava syy että lambda saa "vertailuhapen" tuon johdon kautta ja tinaus tukkii reitin.

Comment

Joo niinhän tuo internet väittää. Olen silti tinannut menestyksekkäästi :)

Comment

Eli ihan siitä johdon päästä ei varmaa sais tinata eikä sit vissii kannata mitää kutestesukkaakaan hirveesti työntää sinne :D oon määkin kolvannu mut juuri noin 5cm itse anturista. Mutta kieltämättä jännältä kuulostaa että tarviisi jotain vertailuhappea. Täytyy googlettaa enemmän.

Comment

Kyllähän se sitä tarvitseekin, mutta vähän kuulostaa oudolta että se menisi johtojen sisällä. Kumpaa sitten näissä vehkeissä käytetään? Ei ole hajuakaan.

Wikipediasta:
                              In automotive applications the titania sensor, unlike the zirconia sensor, does not require a reference sample of atmospheric air to operate properly. This makes the sensor assembly easier to design against water contamination. While most automotive sensors are submersible, zirconia-based sensors require a very small supply of reference air from the atmosphere. In theory, the sensor wire harness and connector are sealed. Air that leaches through the wire harness to the sensor is assumed to come from an open point in the harness - usually the ECU which is housed in an enclosed space like the trunk or vehicle interior.
                              http://www.sjmautotechnik.com/troubl.../10vo2sen.html

The O2 sensor incorporates a vent to outside ambient air for a reference to compare to the oxygen level in the exhaust gas.

This vent is normally in the area where the wires exit the sensor, so be careful not to get water or other debris in the top of the O2 sensor when cleaning the engine. Here is a picture of the O2 sensor with it removed from the exhaust down pipe.
                              Viimeksi muokannut okkim; 14.8.2013, 07:17.

Comment

Perusvirhe aika monella lambdan vaihtajalla on tinailla tai tehdä liitos jotenkin muuten kuin ohjeiden mukaan ja sitten ihmetellään miksi anturin vaihto ei auttanut.

Osassa autoissa ei edes kannata käyttää tarvike/muun kuin alkuperäisen valmistajan osaa, ei vaan jostain syystä pelaa...

Comment

Working...
                                X