Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Järeämpi kytkin,B8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Järeämpi kytkin,B8

    Moi!
    Olen tässä pyöritellyt ensimmäistä Audiani nyt puolisen vuotta ja olen ollut erittäin tyytyväinen ostokseeni.autona siis B8 korinen 125kw 2.0tdi quattro vm.-09.onko tähän peliin saatavissa tömäkämpää kytkintä/kaksoismassavauhtista(tai kiinteä vauhtis)?haaveissa ois laittaa vähintään lastulla pikkasen löylyä lisää koneeseen,mutta näitten kytkin paketit ei vissiin oo niitä kestävimpiä?kiitos vastauksista!

  • #2
    Täällä myö kiinnostusta topakammalle kytkimelle mahdollisen hybriditurbon tullessa ajankohtaiseksi. Ainoa korvaava kytkin, jonka olen 2.0tdi -malliin löytänyt on Sachsin setti, jota mm. Darkside Developments Briteissä kaupittelee. Väännönkestoa tuolle paketille ei ole listattu.

    Comment


    • #3
      Ei taida olla noista V6 diesel koneellisten laatikoista sopivia? Niissähän on kestoa vakionakin mitotettu siihen 500Nm vähintään.

      Comment


      • #4
        Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
        Täällä myö kiinnostusta topakammalle kytkimelle mahdollisen hybriditurbon tullessa ajankohtaiseksi. Ainoa korvaava kytkin, jonka olen 2.0tdi -malliin löytänyt on Sachsin setti, jota mm. Darkside Developments Briteissä kaupittelee. Väännönkestoa tuolle paketille ei ole listattu.
        Kävin katsomassa tuolla Dakside Developments sivuilla noita kytkin paketteja ja jos oikein ymmärsin niin väännönkesto luvataan tuolle "kevyämmelle" setille 488nm(360Ft/Lbs+) ja 528nm(390Ft/Lbs+) tolle sintteri malliselle.malli mitä katsoin oli Sachs 2.0 TDi 6 Speed 02Q Dual Mass Flywheel with Sachs SRE Performance Clutch Kit.mahtaakohan tuo vaihteisto tyyppi olla oikea?

        Comment


        • #5
          Onkos noissa sitten ollut jotain ongelmia softauksen jälkeen? Luulempa että toimii/kestää ihan hyvin jos on järki yhtään päässä softan tekijällä.

          Ei ne vanhemmatkaan ole olleet kovin löyhiä... sellainen +30% tehoa ja vääntöä ja kestää normaalissa käytössä satoja tuhansia kilometrejä. Eiköhän ne hepposimmat kytkimet/kaksoismassat ole olleet enemmän noissa VAG:n etuvetoisissa pokittaiskoneissa.

          Comment


          • #6
            Kyllä näissä tuppaa kytkin/vauhtis antautumaan jo ihan vakio tehoillakin,tietysti käyttäjästä on paljon kiinni.kaikenhan saa rikki vääränlaisella käytöllä.itse ajattelin koittaa lastuttaa tuolla vakio kytkimellä ja jos tulee ongelmia tai tehonälkä niin sitten järeämpää settiä tilalle.

            Comment


            • #7
              No, varmaan rikkoontuminen on ollut sitten enemmän kiinni käyttäjästä kuin tehosta. Melkoisen varmasti kunnossa oleva orkkis kyktin/vauhtipuörä kestää sen mitä "hyvä" softa antaa normikäytössä. Jos sulla on ehyt paketti niin eikös se ole sama kokeilla sillä...voi hyvinkin kestää ja jos ei niin sitten vasta kannattaa vaihtaa. Kovaa vauhtista et varmaankaan halua...arvokkaan oloinen sivistynyt hiljainen auto muuttuu raklattavaksi ja jyristäväksi...ja kaikki se vain muutaman lisähepan vuoksi? => suosiolla sellainen maltillinen softa ja tarvittaessa väännön rajausta alhaalla, jotta vakio vauhtipyörä pysyy mukana.... hevosia kestää niin paljon kuin muuten koneen osat antaa myöten (varmaan turbo on seuraava tulppa sitten)?

              Comment


              • #8
                Joo,tarkoitus oli koittaa tolla vakio setillä ensin.ja kovaa vauhtista en kyllä mieluusti laita,kun on kuitenkin käyttöauto.tässä kestävyys asian pohtimisessa auttaisi tietysti käyttäjä kokemukset,mieluusti lukisin miten on porukoilla noi lastutetut pelit kestäny ja millä momenteilla on pajalta lähtenyt?

                Comment


                • #9
                  Findieselin jäljiltä n. +30% lisää vääntöä ja tehoa, sen jälkeen kilsoja on tullut n. 160.000km ilman murheita. Tosin vanhempaa B7 koppaa ja pumppusuutinkone, mutta tuskimpa ne uudemmat CR:t ainakaan yhtään löyhempiä on koneen osalta.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla on B8:ssa Findieselin softa 143hp => 180-190hp ollut nyt muutaman kuukauden ja ainakin vielä on kestänyt hyvin *koputtaa puuta*. Ainakin tässä miedommassa koneessa tulee turbon tuotto ensin vastaan eikå DPF ja sitä kautta pakolämmöt. Softa on tehty niin, että seos ei mene ikinä rikkaalle pl. Aivan alakierroksilla jos vedättää, joten pöntönkään ei pitäisi tukkeutua sen nopeammin kuin vakiona. Auto ei savuta lainkaan. Arttu koodasi samalla EGR:n pois käytöstä, joten sekin varmasti omalta osaltaan vähentää karstoittumista.

                    Comment


                    • #11
                      Hyvä jos on kestäny.mahtaakohan tuolla Findieselin ja Karalan ohjelmalla olla paljon eroa,kun matkaa tuonne Findieselin pajalle tulee aikalailla ja karalan ohjelman sais ihan tosta vierestä.lähinnä meinaan että onko Findieselin ohjelma hellempi tuolle kytkimelle?vielä semmonen tuli mieleen,että onko näissä kaikissa 2 litrasissa diesel B8:ssa sama kytkinpaketti?

                      Comment


                        #12
                        Kaverilla sorahti lastutetusta BRD:stä kytkin ja nyt pitäis miettiä mitä tilalle ja pistääkö vauhtipyörän uusiksi. Onkos kukaan tilaillut noita Darksiden settejä?

                        Comment

                        Working...
                        X