Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 kone rikki, uutta tilalle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    No taas kun säädin lisää yli säätövarankin niin sain kutosenkin päälle. Silti vitonen ja kutonen on kankeita.. noh ne on vaa matka ajoon.

    Ajattelin ostaa walbron 255l/h pumpun a4 sen kehyksellä. Eikös semmonen vois mennä? ja tehot pitäs riittää.
    Tässä vielä linkki: http://www.futurez.fi/fi/shop/show_p...mallikohtainen

    Mistä löytyy tial sport kopioon jäykempi jousi (vakio 0.3bar)?

    E:

    Vai minkälainen toi HFP :n Walbroa vastaava pumppu olisi? Väittävät paremmaksi kuin walbroa. Näin mittaus tuloksetkin niin saattaa ollakkin. Alla olevasta linkistä minkä auton sovite sarjalla käy s3 :een vai ei millään? (Walbrosta saa valita myös a4) http://www.jmtuonti.fi/cat/product_catalog.php?c=30

    Riittääkö tuon pumpun paine ylipäätään (walbrossa väittävät että riittää 450hv asti)
    Kuinka paljon vakio tuottaa?

    OT: Hyvät quattro kelit ;)
    Viimeksi muokannut Äskolme; 1.2.2014, 16:58.

    Comment


    • #92
      Privalla jo vähän vastasinkin, eli alkuperäinen pumppu sinne vaan, jos tehot alle 400hv.

      Näissä pikkunelivedoissa on bensatankki "kaksiosainen", kun kardaani menee sen alta. Hanttarin puolella on itse pumppu, josta lähtee yksi linja koneelle ja toinen toiselle puolelle tankkia. Kuskin puolella on ejektori-tyyppinen pumppu, joka siirtää polttoainetta puolelta toiselle. Näissä 044 ja 040 (sekä varmaan 99% muissakin) "tarvikepumpuissa" on vain yksi lähtö. Jos siis et saa tuotettua painetta toiselle puolelle, niin sulla on vaan noin puolet tankin kapasiteetista käytössä.

      Comment


      • #93
        Heips,

        Vakioo aloin nyt ettimään. Miten on mahdollista että ässään menee erään sivuston mukaan sama pumppu kun a3 1.8t (150 & 180hp)?

        Onko ollut sama pumppu vai sekottaako joku nyt jotain?

        pikaisia vastauksia kiitos :)

        Edit: Löyty 60tkm ajettu alkuperänen joten ostin sen poies.
        Viimeksi muokannut Äskolme; 3.2.2014, 19:45.

        Comment


        • #94
          Veikkaan, että taikasana on quattro. Voihan toki olla, että itse pumppu on sama ja etuvetoisessa on jätetty toinen lähtö tyhjäksi tai tulpattu tai jtn..

          Comment


          • #95
            Ei kukaa osaa kertoo miten vaihteensiirtäjä/vaihdekeppi säädetään. (niitten tankojen säädöt tiedän ja on tapissaan..)
            En oikein ymmärrä mitä tankoja vaihteensiirtäjän vaijereissa pitäisi tai voisi säätää, mutta vaihdekepin keskittäminen tapahtuu seuraavasti (Näin ainakin -02 TTq:ssa. S3:ssa on käsittääkseni samanlainen siirrinmekanismi):

            Ihan ekana ilmanputsarikotelo irti, että pääsee käsiksi vaihteensiirtimen vaijereihin ja vivustoon.

            1. Vaihde vapaalle.

            2. Vaihdevaijerien päiden lukitukset auki. Vaihdevaijerin pään jousitoimisen lukituksen kaulusta painetaan jousta vasten niin pitkälle kuin menee, jonka jälkeen käännetään kaulusta vastapäivään siten, että se lukittuu paikalleen. Tämän jälkeen vaijerin pitäisi liikkua vapaasti pään lukituksen sisällä.

            3. Seuraavaksi painetaan vaihteensiirrinvivustoa alaspäin samalla painaen vaihteensiirrinkopan kyljessä olevaa lukitustappia, kunnes se painuu sisään ja lukitsee vivuston pystysuunnassa.

            4. Kabiinin puolella vaihdekepin pussi irti keskikonsolista niin, että vaihdekepin alaosa ja siirrinmekanismin koppa ovat näkyvissä.

            5. Liikutetaan vaihdekeppiä sen verran, että kepin alaosan ulokkeessa oleva reikä ja siirrinmekanismin kopassa oleva reikä ovat linjassa, jonka jälkeen tyrkätään n. 5mm paksu naula tai vastaava reikiin, lukitsemaan vaihdekeppi vapaalle.

            6. Seuraavaksi vaijerien päiden lukitukset kiinni kääntämällä lukitusrenkaita myötäpäivään, kunnes jousi aukeaa ja lukittaa kaapelinpään kiinni kaapeliin. (tarkista vielä ennen tätä, että vaijeri liikkuu vapaasti pään lukituksen sisällä, eikä ole jännityksessä)

            7. Tämän jälkeen vedetään vaihteensiirtimen lukitustappi ulos ja poistetaan naula vaihdekepin keskitysreiästä. Kelaillaan kaikki vaihteet läpi pariin - kolmeen kertaan. Vaihdekepin pitäisi palautua vapaalla suunnilleen keskelle, kolmos- ja nelosvaihteen väliin, eikä pakin pitäisi mennä päälle keppiä painamatta.

            Joku viisaampi varmasti korjaa, jos on jotain pahasti pielessä, mutta tällälailla ainakin itse säädin TTq:ssa kepin keskelle.

            Comment


            • #96
              Kiitos hyvästä ohjeesta(!), tein noin ja valmiiks vähä rikki ollut se nivel (musta "vaijerin" päässä) meni rikki niin että en oo ihan varma pysyykö ajon aikana. Mistähän uus? saako marmorilta pelkän sen vai koko vaijeri pitää ostaa? :D

              Comment


              • #97
                Vaijerin pään saa kyllä erikseen marmorilta tai vaikka Speed Autoteile:stä, joten ei tarvitse koko vaijeria ostaa. Jos kiinnitys vivustoon on mallia kuula, niin pitäisi löytyä osanumerolla 1J0711761A. Jos taas mallia tappi ja klipsi, on molempiin vipuihin eri osa. "Alempi" pää on 1J0711761B (tapin halkaisija 10 mm) ja "ylempi" 1J0711761C (halkaisija 8 mm).

                Comment


                • #98
                  tässä on ne kuulat. Ja p*rkeleen tiukka se on irtoomaan..

                  Mutta kiitoksia, hommaan semmosen :)

                  E: ei mitää enää

                  Comment


                  • #99
                    Nonii, autolla ajeltu jonkin verra.

                    Onko vaan ahtimelle tyypillistä että ahtaa myöhään:

                    n. 2500rpm 0.0bar
                    n. 4000rpm 0.5bar
                    n. 5000rpm 0.9bar
                    ja tän jälkeen vasta lähetään vetään.

                    Voiko johtua siitä että hukkis ois väljä? siitä näkyykin venttilin reinoista hieman (noin millin) läpi. onkohan ihan normaalia vai kiinalaatua?

                    Mistä muusta voi johtua myöhä herääminen vai onko vaan ahdin tollanen. Ahdin on siis H1 e/d

                    Comment


                    • Ei saa näkyä läpi hukkiksesta. Kaiken pakokaasun pitäisi mennä alussa ahtimen läpi.
                      Oliko tuolla jossain mainittu ne siipikoot/ paljonko ja millä alueella siitä seatista oli otettu?

                      Comment


                      • Tilasin uuden hukkaportin, toivottavasti auttaa.

                        En tiedä millasella alueella seatissa on ollu, vähän liian vähän sillon kyselin. En oo hirveen tyytyväinen tohon ahtimeen mutta se siinä nyt hyrrää joten olkoot. Siipikootkaan ei tiedossa, pitäs mitata.. Luultavasti 52-54/58-60.

                        Comment


                        • Jos on noilla, niin on kyllä melko rajut alle kahden litran neloskoneeseen..

                          Comment


                          • Eikös vakiona tuossa ole kuitenkin sisäinen hukkis. Ahtimessako nyt ei semmoista ole? Miten tuo ulkoinen hukkis sitten on toteutettu, saatu mahtumaan tuonne? Pakosarjassa sille paikka ja custom dp?

                            Comment


                            • Hx35 kokoluokkaa siivet. Pitäs pystyä n. 1bar 3000rpm paikkeilla 1.8 koneessa(#16), jos kaikki ok.
                              Viimeksi muokannut -03 tq; 14.2.2014, 14:48.

                              Comment


                              • Itsellä 53/59 siivet ja 8.5 pakopesä. 4300rpm niin on painetta 2.2bar. Muistaakseni 3500rpm on 2bar painetta. Eli ahtimen koko ei nyt ole syypää. Paitsi jos pakopesä on joku todella älytön.

                                Comment


                                • Ei ne silmällä näyttänyt mitenkää älyttömiltä. hx35 kokoluokkaa just pitäis olla.
                                  Toivottavasti hukkaportilla on noin paljo vaikutusta. Toivoisin että heräis 3trpm :ssä, nyt tuntuu että meno alkaa vasta 5000rpm ssä..

                                  Pakosarjassa paikka hukkaportille ja downpipe on ite tehty. Ei ees siottaminen tehny tiukkaa, hukkaportti on oikeinpäin ja sen huolto onnistuu helposti mutta silti ei törrötä eikä kiinnitä huomioo.

                                  Comment


                                  • Ainahan voi vetää hukkiksen tiukalle, irrottaa letkun ja koittaa nouseeko se paine oikeesti. Tuossa ylempänä tulikin factoja oikeista paineista ja kierroksista. Onks jako oikein vai hampaan perässä? Tekee meinaan menon aika tahmeeks.
                                    Viimeksi muokannut Dona; 13.2.2014, 23:22.

                                    Comment


                                    • jakopää on liikkeen toimesta vaihdettu. pitänee tarkistaa. onko sielä selvät merkit vai voiko joku neuvoo siihen jo näin etukäteen? Onko paras ajotus oikea, miten oireilee jos on pykälän edellä?

                                      nii minkäletkun irrottaa? Jostain edestä vähän pärisee putkikin..
                                      Viimeksi muokannut Äskolme; 15.2.2014, 03:47.

                                      Comment


                                      • nonii, hukkis vaihdettu uuteen ja putken tiiviste oli rikki pakosarja-hukkaportti väliltä eli sekin vuosi. Nyt alkaa ahtamaan ennen 3000rpm ja piikki alkaa 3500rpm. Vielä kertaalleen katotaan motestin kanssa lopulliset tehot ja säädöt. Rupeen oleen tyytyväinen.

                                        Comment


                                        • Tän kanssa taas tullut taas ongelmia..

                                          Rupes savuttaan keskellä päivää vaaleeta savua. Vähän sinertävää(?), öljystä johtuvaa..

                                          -Ei sekota eikä kulu jäähdytysnestettä
                                          -Ei paineista jäähdytys järjestelmään eikä öljytilaan
                                          -Ei oo päässy ylikuumeneen eikä sammutettu kuumana
                                          Downpipe öljystyy.. ja joskus öljyt vaahtoutuu huohottimeen.

                                          Mikähän vikana? Ahdin ei pidä öljyjä laakerilla?

                                          Tähän mennyt nyt niin paljon rahaa että ei enään jaksais yhtää laittaa. Mielummin sitten halvalla pois vaikka siinäkin häviää.. Ketään kiinnosta?
                                          Menisköhän purku osat?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X