Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S3 kone rikki, uutta tilalle.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Nonnii, kone ostettu, turbo ja hilppeet tuli postissa ja löysin autolle hyvän hoivan eräästä korjaamosta mikä vaihtaa koneen, koska ite en intiltä oikee kerkee..

    Rupesin miettiin että onkohan tossa autossa ollu jotai vikaa kun tuo yks sylinteri on noin sulanu, eikai se ny iha itestää lähe sulaan.. Tai siis varmaan laihalla käyny mutta onkohan ollu jossai suuttimessa, bensapumpussa yms vikaa? Onko bensapaine säädin sähkönen softan kautta? Mitä kaikkee sillä softalla muokataan autossa? Mitä muuta pitää vaihtaa jos tehotavote on päälle 3sadan?

    Comment


    • #32
      Harisella suosittelivat hestec 32 ohjainboksia joka maksaa ihan tolkuttomasti ja sellaseen ei budjetti veny joten miten ohjelmointi tehdään ilman sitä? Kuka tekee pirkanmaalla ohjelmointeja ja minkä hintasia ne yleensä on?

      Mistä suuttimet ja mitkä suuttimet?

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja Äskolme Näytä viesti
        Kuka tekee pirkanmaalla ohjelmointeja ja minkä hintasia ne yleensä on?
        Tatech

        Comment


        • #34
          Turha hommata erillistä moottorinohjausta jos tehotavoite on +300hp. Käy ohjelmoimassa alkuperäinen motronic vaan. Yleensä ns. stage1 ohjelmointi maksaa 600 - 800€, custom-ohjelmointi (tämä sun tapauksessa) alkaa alkalailla 1000€:sta.
          Porkkis-nimimerkki myös tekee Lappeenrannassa ohjelmointeja ja pelkästään hyvää palautetta tullut siltä suunnalta. Kysy tarjousta.

          Comment


          • #35
            Tatech ohjas vaa eteenpäi.. en tiä miks :s aika harva näyttää huolivan ton auton.. pitää jatkaa ettimistä

            Comment


            • #36
              Motest

              Comment


                #37
                Motest tai http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=8078

                Comment


                • #38
                  Kiitän. Kyselen porkkikselta :) Motestillekkin laitettu viestiä jokunen päivä sitten mutta ei vielä oo ainakaan kuulunu vastausta.

                  Mitkä suuttimet? Joku täälä myy siemens deca 630ml suuttimia ev1 kannalla 200e hintaan. Sopiiko noi ja onko hyvät suuttimet? Millanen tuo hinta on?

                  Comment


                  • #39
                    Oliko puhetta hintojen spekuloimisesta? Dekat on toimivat perussuuttimet. Ei markkinoiden eliittiä, mutta itekkin käytin niitä 4v eikä valittamista.

                    Comment


                      #40
                      Suuttimien osalta kannattaa ennen ostoa konsultoida säätäjää.

                      Comment


                      • #41
                        Viet sinne porkkikselle sen säätöön, ei tarvii alkaa arpomaan missään muualla.

                        Comment


                        • #42
                          Jeps oottelen sen vastausta :)

                          E: Meneekö muuten audi tt stä imuletku tähän? Sellanen silikoninen pitäis ostaa.
                          Viimeksi muokannut Äskolme; 15.8.2013, 18:57.

                          Comment


                          • #43
                            Tarvii ruveta arpoo mihi vien säätöihin koska porkkiksella ei oo aikaa.. keksiikö joku jotai muita vaihtoehtoja vielä?

                            Comment


                            • #44
                              MoTest säätää ainakin motroniceja ilmeisesti hyvinkin monenlaisille kokoonpanoille, eikä hintakaan ole kaikkein kallein. Ruuhkaa toki voi olla. Palvelukin on aina erinomaista.

                              Comment


                              • #45
                                Jep, optimoiautosi tampereella lupasi myös tehdä työn noin 600euron hintaan. Se on hyvä nii ei tartte ruveta kuskaan autoo mihkä kauas.

                                Joku nyt sanoo mitä tohon autoon kannattaa laittaa vielä? Tulee niin paljo eri ohjeita ja vinkkejä. Toiset sanoo että ihan ekana uus kuuleri mutta suuttimet riittää ja toisille kuulereilla ei niin väliä kunhan suuttimet on tarpeeks isot. Onko putki liian ahdistava noissa tehoissa? Onko mitään helppoa kikkaa miten siitä saa avaramman (onko joku osa putkesta muuta tukkosempi)?

                                E: Niin ja mitkä tulpat?

                                Comment


                                • #46
                                  Jaha ei vastuksia.. Optimoi autosi sanoi että niillä ei oo penkkiä käytössä niin miten se ohjelmointi sillon onnistuu? Tuleeko siitä varmasti huonompi kun penkissä tehdystä?

                                  Comment


                                  • #47
                                    No eikös tien päällä säätö onnistuisi?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mitä laitteita tohon tienpäällä ohjelmoitiin tarvii? Löytyykö ne vaan liikkeistä? Miten ja mitä ohjelmoinnissa otetaa autosta huomioon?

                                      Comment


                                      • #49
                                        No samalla tavalla ne läppärillä sitä säätää penkissä, kuin tielläkin. Tiellä olosuhteet vain ovat realistisemmat ja penkkilappu jää saamatta.

                                        Itsellä oli apx koneessa vaihdettu gt28rs ahdin muistaakseni pienemmällä pakopesällä, pakosarja, suuttimet ja 3" dp kateille. Sillä mentiin tasan 300hv lukemiin ja kuljetti tt:tä kohtuullisesti. Välijäähdyttimen isontaminen on järkevää, jos aito useampia kovia vetoja, tai rata-ajoa harrastaa. Normaalissa ripeässä käytössä ei niin suurta tarvetta tuolle ole. Jos tahdot 350hv, niin sitten kytkin kannattaa uusia, ettei heti tartte uusia. Nuo kyllä riittää, ellei ole aikomus harrastaa enempää.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Kerrankin hyvä vastaus kokemuksista. kiitos! Kyllä se 3sataaki riittäis. Aikapaljo säästäisin vaa jos ei tarvi uusia kytkintä, putkistoo ja jäähdyttimiä. Katsurikaa ei kiinnittäis nii huomioo. Muistatko minkä kokoset suuttimet sulla oli? Pitänee nyt vähä kattoo mitä toho autoo laittaa mutta pari viiko päästä saatava ajoo :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Nonii projekti iha hyvällä mallilla. Uus kone melkeinpä kasssa ja vanha pois keulilta. Putkiston muutokset ja pieniä osia kuten suuttimet puuttuu vielä. Mitkä suuttimet sopii? Vakioiden pituus 81mm ja tiiviste renkaiden väli 52mm. Siemens decat 75/60mm... Ja mistä /miten uus turbon öljyn paluu letku? Mistä sa putkee joka kestää öljyä taikka pystyykö teetättään jossai. Laakkosella uus makso 170e..

                                            Comment


                                            • #52
                                              Paikallinen hyvin palveleva hydrauliliike auttanee asiassa. Mikäli paluu tulee ahtimeen laippaliitoksella, niin laippa täytynee hommata muualta (jos tarvitset uuden) ja vaikkapa hitsauttaa siihen sopiva letkukara jne. Jos on olemassa rikkinäinen orkkispaluuletku jota muuten voisi käyttä, niin siitä saanee ehkä tarvittavat laipat/liitokset ja hydrauliliikkeen setä sitten tekee sopivan letkun väliin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jeps kiitän. Vielä pikanen kyssäri, kummat tulpat ngk pfr7q vai denso ik24?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Kyllä kai täälä joku on autoonsa tulpat vaihtanu?

                                                  Korjaamolla sanottii että vauhtipyörä ja paine laakeri uusittava. Levystä ja muusta mitä siihen nyt liittyykään ei kunnosta tietoa vielä. Mistä puolella tonnilla uus sarja tilalle?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    NGKn PFR7Q on suositeltavampi valinta 1.8T koneisiin.
                                                    Sama kuin vakiotulppa, mutta yhden pykälän lämpöasteikolla viileämpi.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Selvä, ne siis :)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Mikä kytkin vauhtipyörä asetelma laakeri setti? Tai asetelma ja levy ei oo pakolliset. Pitäis kestää noin 450nm. Joku g60 tai tdi sarja?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Valeolta löytyy valmis sarja, varustettuna yksimassalevyllä.
                                                          Setti on speksattu kestämään 410Nm, eli täysin riittävästi siihen nähden mitä koneen vakiokalut (veivit) kestää.

                                                          Osanumero 52405615.

                                                          Hintaa esim. Rockautosta n. 545€ sis. toimituksen ja verot.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Niin siis sitä vauhtipyöräähän ei tarvi olla ensimmäisenä vaihtamassa, jos ei ole rikki asti. Uusi levy, asetelma ja painelaakeri sinne kannattaa laittaa, kun kerran auki on. Sachsilta pitäisi löytyä jäpäkämpi asetelma tuohonkin. Vakiolevyn kanssakin luulisi pitävän riittävästi, eikä kytkimestä tule vielä mikään on/off-malli.

                                                            Speed-Autoteile myy ainakin jonkin sortin paketttia. Kysy Tepolta lisää tuosta, osaa varmaan suositella jotain tilalle, jos ei täytä speksiä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kantsii varmaan ensin setviä millanen loota siellä konepellin alla majailee ennenkuin miettii g60 vauhtipyöriä sun muita. Aika paljon kertoo jo vaihekepin numeroiden määräkin tästä asiasta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X