Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ongelmaa käynnistyksen yhteydessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ongelmaa käynnistyksen yhteydessä

    Hiljattain ilmaantunut ongelmaa startatessa kun auto vielä lämmin ajon jäljiltä. Kun kone on jäähtynyt esimerkiksi työpäivän tai yön jälkeen, moottori hurahtaa käyntiin kuin unelma.
    Eli ongelmana on että välillä autoni käynnistyy todella nihkeästi kun sillä on äskeittäin ajettu, ja välillä joutuu starttaamaan kahdesti ennenkuin lähtee tulille ja silloinkin vasta kun antaa hieman kaasua. Joskus tuntuu että startti nappaa kiinni samantien, ikään kuin liian aikaisin ja lähtee käyntiin todella hiljaisilla kierroksilla juuri ja juuri, mutta kun polkaisee kaasua niin nousee normaali tyhjäkäynti kierroksille. Ajoon lähtiessä kone tuntuu jotenkin tukkoiselta ja tuntuu että alaväännöt jotenkin hukassa? Hetken ajon jälkeen kuitenkaan en ole huomannu enää mitään poikkeavaa.

    Osaako kukaan sanoa mistä moinen voisi johtua?

    Mainittakoon vielä että auto on A4 B5 2.4 V6 q manuaali

  • #2
    Vikakoodit luettu?
    Lämpöanturivialta kuulostaa.

    Comment


    • #3
      Itsellä bi-turbossa vuotava bensanpaineensäädin aiheutti juuri samanlaiset oireet. Vikakoodit lukuun heti ensimmäiseksi.
      2.4:ssa on ollut vuotavia suuttimia, mitkä aiheuttaa myös samanmoiset oireet.
      Viimeksi muokannut Niconce; 22.7.2013, 21:23.

      Comment


      • #4
        Eipä ole vähään aikaan vikakoodeja luettu, täytyypä tuossa ensi viikolla lukea kun on mahdollisuus!

        Comment


        • #5
          Luin tuossa viikonloppuna autostani vikakoodit, mutta mitään ei löytynyt. Sama ongelma jatkuu edelleen, missä vika?

          Comment


          • #6
            Mitä näyttää lämpötila katsottuna measuring blokeista. Onko järkeviä lukemia?

            Comment


            • #7
              Huomasin että ongelmalla on jotain yhteistä ilmastoinnin kanssa. Kylmemmillä keleillä, kun ei paljoa tarvinnut ilmastointia käyttää, ongelma hävisi kokonaan. Nyt kuumilla helteillä ongelma palasi ja auto tuntui ajossa TODELLA tehottomalta, normaalisti liikkelle lähtiessä väännöt niin hukassa että meinasi sammua..

              Toisaalta voi liittyä kuumuuteen muutenkin. Nyt ei ole enää tuota vikakoodin lukijaa käytössä vaan se on isäukolla 500km päässä niin en pysty katsomaan..

              Comment


              • #8
                Lämpöanturi vaihtoon, ei ole niin kallis osa, että kannattas pihtailla.

                Comment


                • #9
                  Täytyy hommata sellanen ja katsoa onko vaikutusta. Mistä porukka ostaa osia autoonsa? Ei ole vielä tarvinnut hirveästi osia ostella niin en tiedä kannattaako tilata netistä vai jostain liikkeestä?

                  Comment


                  • #10
                    Tuolla foorumin yläbannerissa pyörii vuorotellen pari firmaa.

                    Comment


                    • #11
                      Parhaat on nuo Akin mainitsemat mainostetut, löytyy myös korvaavia laatuosia alkuperäisosien tilalle. merkkitiskiltä jotain tiettyjä osia voi hakea aina välillä, kun hintaero niin pieni. Jotain sitten käytettyyn autoon voi etsiä myös käytettynä Saksasta esim. ebayn kautta.

                      Comment


                      • #12
                        Omasta autosta hain vastaavaa vikaa joka lopulta korjaantui kerrasta bensapumpun vaihdolla. Vaihda se lämpöanturi nyt ensin, se on helpompi ja halvempi kokeilla.

                        Comment


                        • #13
                          Missä tuo lämpöanturi sijaitsee, onko helpossa paikassa vai isompi toimenpide?

                          Comment


                          • #14
                            Terve bensakoneen huono käynnistyvyys kuumana niin minua on opetettu että jos kone on kuuma niin
                            bensajärjestelmään on muodostunut ilmakuplia tämä voi johtua siksi että ruiskutus koneessa
                            takasin iskuventtiili ei ole tiivis tai jokin suutin vuotaa, paineensäädin venttiili tai paineen alla oleva putki. Monissa autoissa on olemassa ohje miten paljon paine saa laskea esimerkiksi 10 minutin päästä kun
                            kummaa moottorin sammutetaan . Mielestäni lämpö anturi ongelma tule vastaan kylmällä säällä
                            jolloin tarvitaan rikastusta jos anturi rikki niin elektroniikka muistaakseni käyttää oletusarvona 20 c asteta(tämä on ainoastaan muistikuva vanhemmista autoista)
                            Miten auto käynnistyy jos sammutat kummana ja käynnistät heti uudestaan?

                            Comment


                            • #15
                              Jos samantien uudestaan starttaa niin ei mitään ongelmaa, ongelma esiintyy nimenomaan hetken seisonnan jälkeen. Ja kylmällä säällä auto pelittää loistavasti. Todella vituttavaa ajaa sen jälkeen kun on huonosti lähtenyt käyntiin koska sen todellakin tuntee miten tukkoiselta auto tuntuu, alaväännöistä ei tietoakaan.. Toivotaan että lämpöanturin vaihto auttaa! Löysinkin anturin paikan ( luulen löytäneeni ), onko se tuo edestä päin katsottuna moottorin takana yläreunassa oleva anturi?

                              Comment


                              • #16
                                Ei varmaan tähän nimenomaiseen tapaukseen sovi mutta yleensäottaen myös moottorin pyörimisnopeusanturi voi oireilla noin että vain tietyn lämpöisenä aiheuttaa käynnistysvaikeuksia.
                                Minulla kun auto oli seissyt jonkin aikaa niin aiheutti sen että piti starttailla pitkään, mutta kun sai käyntiin niin ei sitten enää oireillut mitenkään, ens alkuun ei vikakoodiakaan antanut, mutta lopulta sekin ilmestyi.

                                Comment


                                • #17
                                  itellä sama ongelma en tiedä onko sattumaa ku oireet alkoi kun vaihdoin bensapumpun vai hajosko samalla jotai muutaki.. nokka anturi vaihdettu, lämpöanturi vaihdettu ja nyt kaikki putsattu toki en ole putsaamisen jälkee autoa kokeillu ku vielä hajallaan tallissa.. by-pass myös vaihdettu.. et jännä nähä onko vika korjaantunu vai eikö vain tykkää tarvike pumpusta

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lämpöanturin vaihdolla ei ongelma korjaantunut, ensin tuntui että on ok mutta heti kun tuli vähän kuumempi ilma niin ei enää lähtenytkään käyntiin ilman reilua sahaamista ja kaasun pumppausta..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jos kaasun pumppauksella lähtee käymään paremmin, niin polttoainejärjestelmä vuotaa. Joko sisäisesti tai ulkoisesti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Lämpöanturin vaihdon jälkeen lähtisin hakemaan vikaa bensanpaineista. Pumpun takaisku, vuotava painesäädin tai suutin täsmäisi oireisiin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Komppaan jos siis kaasua pumppaamalla (kaasuläppä aukeaa, enemmän ilmaa) lähtee käyntiin on vika bensa puolella.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Siis täytyy painaa kaasua niin lähtee just ja just käyntiin. Mites muuten nuo polttoainejärjestelmän puhdistusaineet jotka heitetään bensan sekaan, onko ihan yhtä tyhjän kanssa ja kannattaako käyttää?

                                            Ilmaantui lisää vikoja, airbagin valo palaa mittaristossa. Kuulemma tyyppivika näissä. Lähtee pois vain nollaamalla vikakoodit ? Kuskin- ja vänkärinpenkin liittimet tarkistin ja vähän puhdistelin, näytti olevan kaikki ok.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X