Osaisikohan joku valottaa mikä käyttötarkoitus mahtaa tarkalleen olla 5-sylinterisen NG:n alipainepumpulla? Ja mikä sen toimintaperiaate on? Tarkoituksenani on tässä epäillä että salaperäinen ajoittainen kalkatus josta mainitsin Projektit-osiossakin johtuisi mahdollisesti alipainepumpun viasta. Nyttemmin kalkatus alkaa olla kokoaikaista. Erityisesti kevyessä tasakaasuajossa tai vedosta moottorijarrutukseen siirryttäessä. Ilmeisesti tuossa pumppulaitteessa on joku jousikuormitteinen käyttötanko joka poistetaan? Voiko kyseisen laitteen tosiaan poistaa käytöstä?
Tässä on esim. mitä muualta aiheesta löysin:
Audifans.net (otettu topicista http://www.audifans.net/ftopict-38800.html)
"It's quite likely the 'clacking' noise was the vacuum pump, for brake assist. This guarantees you will get good brake assist even when the throttle is wide open. If you are not a rally driver you don't need it. The cure is to unbolt the vacuum pump and remove the pushrod inside that operates it. Bolt it back on without the pushrod, you will not miss it. "
Ja:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2171408
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=33735
Muut kalkatuksen aiheuttajat alkaa olla kuunneltu. Apulaitteet ei äännä, venttiilit ovat hiljaiset enkä usko tulevan moottorin alakerrastakaan. Sen huomaisi varmaan jo öljynpaineissakin? Tuossahan ne on hyvät. Kylmänä mittari kaakossa, lämpimänä kierroksilla/veto päällä 3,5-4bar ja tyhjäkäynnillä 2bar.
Tässä on esim. mitä muualta aiheesta löysin:
Audifans.net (otettu topicista http://www.audifans.net/ftopict-38800.html)
"It's quite likely the 'clacking' noise was the vacuum pump, for brake assist. This guarantees you will get good brake assist even when the throttle is wide open. If you are not a rally driver you don't need it. The cure is to unbolt the vacuum pump and remove the pushrod inside that operates it. Bolt it back on without the pushrod, you will not miss it. "
Ja:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2171408
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=33735
Muut kalkatuksen aiheuttajat alkaa olla kuunneltu. Apulaitteet ei äännä, venttiilit ovat hiljaiset enkä usko tulevan moottorin alakerrastakaan. Sen huomaisi varmaan jo öljynpaineissakin? Tuossahan ne on hyvät. Kylmänä mittari kaakossa, lämpimänä kierroksilla/veto päällä 3,5-4bar ja tyhjäkäynnillä 2bar.
Comment