Elikkäs A4 alkoi temppuilla pari viikkoa sitten. Lähin normaalisti liikkeelle ja kone alko käyä kolmella pytyllä. Autoon vaihdettiin uudet tulpat, vanhat oli jo aikansa eläneet. Ykköspytyn tulppa oli täysin karstottunu mustaksi ja pytyn sisällä näky öljyä ja bensaa. Tulpan vaihon jälkeen auto toimi normaalisti sata kilometriä, kunnes vika palas. Uus ykköspytyn tulppa oli jälleen karstottunu mustaksi, muissa ei mitään vikaa. Myös tulpanjohot on vaihettu, ei vaikutusta.. Välillä toimii normaalisti ja sitten taas kolmella pytyllä.
Tulpan vaihon yhteydessä huomattiin öljyvuoto koneen vasemmalla puolella, pakosarjan päällä oli öljyä. Venttiilikopantiiviste on vaihettu ja toiseen kertaan tarkastettu. Samalla on vaihettu huohotinputki (lyhyt pätkä) ja eilen vaihdettiin vielä öljyt ja suodatin. Kone on puhistettu Bräkleenillä kuivaksi ja vuotokohtaa etitty. Ei tunnu löytyvän ylhäältä eikä alhaalta, pakosarjan päälle tiputtaa edelleen öljyä. Pakosarjan alapuolella vuotoa ei ole. Öljynpaineet on mitattu ja ne oli ok.
Auto on vuoden 2000 A4, 1.6 koneella. Jakopään remppa on tehty viime kesänä.
Mitä seuraavaksi? Auto on menossa vikakoodien lukuun huomenna kun EPC-valokin tuntuu temppuilevan.
Tulpan vaihon yhteydessä huomattiin öljyvuoto koneen vasemmalla puolella, pakosarjan päällä oli öljyä. Venttiilikopantiiviste on vaihettu ja toiseen kertaan tarkastettu. Samalla on vaihettu huohotinputki (lyhyt pätkä) ja eilen vaihdettiin vielä öljyt ja suodatin. Kone on puhistettu Bräkleenillä kuivaksi ja vuotokohtaa etitty. Ei tunnu löytyvän ylhäältä eikä alhaalta, pakosarjan päälle tiputtaa edelleen öljyä. Pakosarjan alapuolella vuotoa ei ole. Öljynpaineet on mitattu ja ne oli ok.
Auto on vuoden 2000 A4, 1.6 koneella. Jakopään remppa on tehty viime kesänä.
Mitä seuraavaksi? Auto on menossa vikakoodien lukuun huomenna kun EPC-valokin tuntuu temppuilevan.
Comment