Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Perä rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Perä rikki?

    Kyseessä A6 -01 sedan 2.5tdi quattro.

    Risteyksestä ripeällä lähdöllä joku piti kovan kolauksen jonka jälkeen vedot pois.
    Kardaani ja akselit ehjät joten perä siinä meni.

    Montaakohan eri perää tuohon on olemassa, kun meinasin toimivampaa metsästellä saksanmaalta?

    #2
    Aksleista ja murroksista varmistettu myös boorit ?

    Comment


    • #3
      ...ja vaihteisto...

      Comment


      • #4
        kardaani pyörii kun kytkintä nostaa mut veto ei välity sen pidemmälle.

        Jonkun aikaa kuului kolaus kun lähti pakittamaan aivan kuin jossain olisi ollut väljää. No nyt sitä ainakin on jossain...

        Comment


          #5
          Sehän voi olla mikä vaan vetonivel paskana. Joko ulompaa tai sisempää niveltä.

          Comment


            #6
            Minäkin epäilen vetonivelen rikkoutumista. Peräthän näissä on aika vahvoja laitteita ja niitä menee harvoin rikki.

            Koitas kuikuilla sinne auton alle, kun kytkin ylhäällä. Jos joku vetoakseli/perän laippa pyörii, niin syyllinen taisi löytyä - siis sen akselin vetonivel.

            Comment


            • #7
              Autohan on nyt laitettavana tutulla asentajalla nyt.. Soitti et joku oikea audiasentaja on käyny sitä kattomassa ja tuumanu et jakolaatikko ja perä on molemmat rikki.

              Miten tuo quattro toimii jos takaa häviää yhteys tiehen?
              Siis tällä hetkellä kytkintä nostaessa ei tapahdu mitään.. Eli auto ei liiku.

              Comment


                #8
                Quattro on siinä määrin erittäin kettumainen nelikko että jos yhdestä pyörästä katoaa pito kokonaan niin auto ei liiku. Eli suosittelen nyt vahvasti tarkastamaan jokaisen vetonivelen.

                Kokeilkaa vaikka niin että isoilla putkipihdeillä otatte kiinni kardaanista ja laittakaa veto päälle. Jos aski on ehjä niin eturenkaat pyörivät, mikäli siellä on molemmat vetarit kunnossa. Jos etupää pyörii niin lukitkaa etupää ja ihmetelkää mitä siellä takana tapahtuu.


                Oikea audi asentaja ei puhu jakolaatikosta, nimittäin audin vaihteisto ei ole jakoaskia nähnytkään..

                Comment


                  #9
                  Kuulostaa melkoselta "audiasentajalta". Sehän toimii niin että jos yksikin murros voimansiirrossa on mäsä, niin auto ei liiku mihinkään, tämä on helppo todeta ihan kädellä käymällä läpi kaikki vetarit. Perä ja vaihdelaatikko on viimeiset vaihtoehdot mitkä pettää.

                  Comment


                  • #10
                    Näin minäkin asian oon ymmärtänyt ja seuraava toimenpide on viedä auto ihmiselle joka niistä jotain ymmärtää...

                    Comment


                    • #11
                      Elikkäs ois tämmönen -95 audi a8 d2 ja vähän aikaa sitten alko kuulumaan ajaessa naksumista auton takaosasta kaasua painaessa ja naksuminen nopeutui kun vauhti kasvoi.
                      Oletin koska ääni tuntui enemmän oikealta tulevan että takaa on vetari sökönä.
                      Vein auton korjaamolle että vaihtavat sen mutta meinasivat korjaamolla että vetarit ovat ehjät ja että perä ilmassa renkaista pyörittäessä naksuminen kuuluu keskeltä autoa eli murikasta ja kehotti uutta etsimään.
                      Noh nappasin perän irti vetareiden kanssa ja tuossa tallissa kun pelkkää perää käsin pyörittelee ni mitään ääntä ei lähde eli oletettavasti ehjä, vetarit on alkuperäiset ja myös siinä kunnossa eli vaseliinit aika mössöä jo ja niin edes päin mutta vaikuttivat olevan myös ehjät.
                      Nyt sitten kovasti päätä raapinut että mistä se naksuttava ääni lähtee
                      Jos jollakin ois jotaki ehdotuksia asiaan tai oman käden kokemusta samanlaisesta niin otan mielelläni vastaan

                      Comment


                        #12
                        Omassa b5 a4 kuului joskus myös naksuminen takaa. Vetareista ei löytynyt mitään mullistavaa mutta naksuminen loppui vetonivelten vaihdolla.

                        Comment


                          #13
                          Nosturilla varmaan kaiken helpoin kuunnella auton alla kun kevyttä jarrua vasten kiihdyttelee. Aika arpomista muuten.

                          Comment


                            #14
                            Nosturilla vaan vetareista ei välttämättä kuulu mitään. Eivät samassa asennossa kuin että auto olisi ajokorkeudessa.

                            Comment

                            Working...
                            X