Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-91 coupen tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -91 coupen tyhjäkäynti

    Kyseessähän on siis 1.8 typ89 coupe vm 91 jonka tyhjäkäynnissä häikkää..

    Tyhjäkäynnin kierrokset seilaavaat 600-900rpm tienoilla, ei väliä onko kone kylmä vai lämmin. Autoa hidastaessa kun kytkin painetaan pohjaan niin kierrokset saattavat tipahtaa 400rpm tienoille tai alle ja auto sammua. Onkohan vika mahdollisesti ISV-venttiilissä? vai kenties jossain muualla? ehdotuksia ja ajatuksia otetaan vastaan.

    Sitten pari kysymystä osiin liittyen, onkohan tämä se ISV-venttiili?
    http://aijaa.com/D01rs5

    ja mikähän tämä mahtaa olla, löytyy kaasuttimen alta:
    http://aijaa.com/Bkgqrq

    ja tämä mikä on imusarjan kyljessä kiinni:
    http://aijaa.com/qz8N22

    apuja tarvittaisin kovasti..

    #2
    Ensimmäinen kuva on vähän hassusta kulmasta otettu, mutta taitaapi olla nimenomaan ISV.

    Toisessa kuvassa näkyy kaasuläpän sulkeutumisen hidastin/vaimennin. Tarkoitus on tehdä kaasun nostamisesta ajossa vähemmän nykivää.

    Viimeisessä kuvassa näkyy kylmäkäynnistyssuutin (KK-suutin). Näissä ryyppy siis on oikeasti huikka lisää menovettä :)

    Comment


    • #3
      joo tuo ensimmäinen on otettu siitä yläpuolelta vähän oudosta kulmasta, tässäpä vielä toinen kuva jos se olis yhtään selkeämpi:
      http://aijaa.com/rbne75

      Comment


      • #4
        Nyt on ISV puhdistettu sekä liittimet käyty konehuoneessa läpi ja yritetty ne puhdistaa ja letkuvuotoja ei ole ainakaan mielestäni löytynyt, tilanne ei muuttunut mihinkään..

        Voisiko vika olla tuossa vaimentimessa josta kuvakin aikaisemmin, koska kaasuvaijeria "säätämällä" saa kierrokset nousemaan tyhjäkäynnille ja kun nyt hiljentää auton vauhtia niin kierrokset pysyvät n900rpm ja välillä kaasupoljin nousee enemmän ylös jolloin kierrokset tippuvat ja auto meinaa sammua..taas vaikeasti selitetty yksinkertainen asia..

        Comment


        • #5
          Tyhjäkäynti on nyt tasaantunut muutaman ajon jälkeen niin se vika taisi toistaiseksi olla tuossa isv-venttiilissä.. Pitää seurailla tilannetta ja jos muutosta tapahtuu huonompaan niin jatkaa tätä ketjua tarvittaessa..

          Comment


          • #6
            Tarkastaisin vielä ainakin lämpötila-anturin toiminnan, siitä ylävesiletkun päältä (siinä on kaksi vierekkäin, toinen pyöreähuppuinen mittariston lämpötila ja toinen joka ruokkii suoraan kk-suutinta), voi meinaan antaa liikaa kakkua, josta kuvatunkaltainen "tukehtuminen" voisi johtua.

            Comment

            Working...
            X