Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huono käyntiinlähtö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Huono käyntiinlähtö

    Mikäs tässä nyt taas mättää??
    - Lähtee käyntiin kylmänä toisella starttauksella
    - Lämmin kone lähtee 15min sahauksella käyntiin.
    - nykittää!
    (edit: näkyy tossa profiilissaki -> A6 1.8T aeb -98)
    Viimeksi muokannut RazilFi; 28.5.2013, 17:07.

  • #2
    Ihan ensimmäisenä lue tämä. Eli lähtötiedot kuntoon ennen kuin aloitetaan arvausleikki.

    Comment


    • #3
      Olen puhistanut joku aika sitten aktiivihiilipönttöä paineilmalla ja niitä letkuja. Voiko se evap venttiili aiheuttaa tätä?
      Lämpö anturi? Mittaristossa näyttää välillä 100-110 astetta? (onko mittari vai anturivika?)
      Puolat?
      vai mikä?

      Comment


      • #4
        Polttoainehöyryt varastoituvat etumatkustajan puoleisen lokasuojan sisällä sijaitsevaan aktiivihiilisäiliöön, josta imusarjan alipaine imee ne poltettavaksi, kun olosuhteet ovat sopivat. Aktiivihiilisäiliöstä imusarjaan johtavassa putkessa on solenoidiventtiili, jota moottorinohjausjärjestelmä ohjaa. Polttoainesäiliöön voi kertyä liikaa alipainetta, jos polttoainehöyryjen kierrätysjärjestelmän letkut tai aktiivihiilisäiliö ovat tukossa (esim. jäässä) tai solenoidiventtiili ei toimi oikein. Tästä aiheutuvia oireita ovat mm. käyntihäiriöt, voimakas suhahdus tankin korkkia avattaessa sekä tankin kokoon painuminen ja siitä aiheutuva polttoainemittarin toiminnan häiriintyminen.
        Googlella löytyi tämmöinen vastaus. Ja oireetkin kuulostavat samanlaiselta! Tankin mittari huojuu välillä, tankissa alipainetta ja nykittää ajaessa.

        Onkos tämä edellä mainittu solenoidiventtiili tämä Evap purge valve.
        Löysin netistäki vastaavan kuvan.

        http://farm1.static.flickr.com/202/5...37e4e431_o.jpg
        Viimeksi muokannut RazilFi; 28.5.2013, 17:28.

        Comment


        • #5
          Lämpöanturiakin voisi veikata. Toimiiko lämpömittari muuten, ei putoile ajon aikana nollille tms.? Jos esim. visko tai toinen flekti ei toimi, voi lämmöt helteellä ruuhkassa alkaa nousemaan, mutta ei kyllä pitäisi maantienopeuksissa nousta yli 90n.

          Ihan ensimmäisenä lukisin vikakoodit.

          Comment


          • #6
            Lämpömittari nousee sinne 100-110 ajonjälkeen, kun väännän virrat päälle. Ei huoju ajossa ja nousee 90:een normaalisti.
            Visko pyörii. Flektistä en ole varma.

            Myös ulkolämpötila nousee järjettömiin lukemiin välillä..
            Viimeksi muokannut RazilFi; 28.5.2013, 17:30.

            Comment


            • #7
              Puolat ja lämpöanturi vaihdettu.
              Nykitys loppu ja ei tarvitse sahata konetta kauaa käyntiin.
              Mutta edelleen mittarissa on välillä näitä huijauksia. Näyttää välillä liikaa lämpöä. Ja kierroslukumittari liikkuu katkomalla.

              Comment


              • #8
                Olisiko sitten ihan vain "tyypillinen" mittaristo: KLIKS

                Toisaalta yleisin vuosimalli ei oikein täsmää, mutta oireet sopisivat.

                Comment


                • #9
                  Lähtee käyntiin nyt heti. Oli bensapumpun letku halki!

                  Comment


                  • #10
                    Eikö haissu bensa missään vaiheessa, jos letku oli halki? Ja mistä se tarkalleen oli halki?

                    Comment


                    • #11
                      Itelläkin mittaristo välill heittää härän pyllyä. Talvella ku käynnisti niin lämmöt nous heti tappiin mm. Ja sitten välillä saattaa näyttää sitä normaalia lämpöä ja yhtäkkiä taas tippua alas. Mittaristo vaan irti

                      Comment


                      • #12
                        tankin sisällä pumpun kannenjuuresta oli halki. Eli se puski sieltä ne vaan takas tankkiin.

                        Comment

                        Working...
                        X