Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 vm 99 242tkm, Sammuu.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi S3 vm 99 242tkm, Sammuu.

    Terve

    Audi toimii kylmällä koneella moitteettomasti sittenkun moottori on lämmin ja ajellut vähä vielä sen jälkeen niin jättää tielle. käynnistyy uudestaa vähän ajan päästä (noin. 30min). Vaihdettu hall (ykk) anturi ja tulpat, ei vaikutusta. vikakoodit antaa engine speed sensor fault. Vikakoodi nollattu ja ei tullut uudestaan näkyviin, käytin konetta parkkipaikalla ja se sammu taas itestään koodi palasi.

    Tässä olisi vikakoodi lista jollekkin nerolle tutkittavaksi! Ja jos se ois toi anturi mistä semmosen löytää tuolta moottorista :P

    Kiitos!

    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Sunday, 26 May 2013, 19:35:42.


    Chassis Type: 8L - Audi A3/S3
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,22,35,37,45,55,56,57,75,76

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Controller: 8N0 906 018
    Component: 1.8L R4 5VT 0003
    Coding: 05610
    Shop #: WSC 06313
    VCID: EEAFCDBBB98F
    1 Fault Found:
    16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
    P0322 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Viimeksi muokannut okkim; 27.5.2013, 23:33. Perustelu: Poistettu ylimääräiset tulosteet joissa ei ollut vikakoodia.

  • #2
    Tuo engine speed anturi löytyy öljynsuodatinjalan vierestä lohkosta 3 ja 4 pyttyjen välistä moottorin etupuolelta.
    Itsellä omassa samanlaisessa autossa, sama vika, ja oireet samat. Ja on muuten hankalassa paikassa se anturi...

    Comment


    • #3
      Olisko se anturi numeroltaan 06A 906 433 C? Ei löytynyt sijaintipaikkaa, mutta veikkaisin, ettei ole kaukana kampiakselista =).

      Comment


        #4
        Juurikin tuolla numerolla löytyy uusi anturi. Vaihtokaan ei ole vaikea, nappaa vaan imusarjan edestä pois.

        Comment


        • #5
          Eli oireet voisivat johtua siitä? Tässä kun olen selaillut myös ulkomaalaisia foorumeita niin siellä sanottiin että toi vikakoodi tulee aika useesti kun moottori ei ole käynnissä. En ole kehdannut vikakoodeja lukea kun moottori on käynnissä.

          Seepra en osaa vastata tuollaiseen kysymykseen :D

          Mehtala. Juuh onse tämmöselle parkkipaikka korjaajalle ehkä liian iso urakka alkaa vaihtaa..

          Tommi. Näköjään taidat tietää missä anturi on niin voisitko kertoa tarkemmin tai jopa kuvaa antaa. Kiitos
          Viimeksi muokannut okkim; 27.5.2013, 23:32. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta perään vaan editoi vanhaa

          Comment


          • #6
            On se vähän pirullinen vaihtaa alakautta, kun pitää lisäilmapumpun putket irroitella, eikä vielä sittenkään oikein tilaa ole niin että näkisi mitä tekee. Onnistuu kyllä parkkipaikallakin, mutta aikaa voi mennä 2-3 tuntia helposti.

            Comment


            • #7
              Mehtala oletko vaihtanut omaan audiin sen anturin ja korjaantuko vika sillä?

              Comment


              • #8
                Olen vaihtanut, ja kyllä korjaantui. Antoi samaa vikakoodia ja intermitten. Saattoi sammua kesken ajon, mutta jäähdyttyään kokonaan lähti käyntiin.
                Pakkasessa meni itsellä tunkin varassa auton alla ja konehuoneessa sählätessä 3-4 tuntia, kun piti välillä lähteä lämmittelemään (usein pitikin).

                Comment


                • #9
                  Noni alotan sitten sillä! Toivottavasti toimii sitten. Kiitos nopeista vastauksista. Huomenna anturin metsästys alkaa.

                  Comment


                    #10
                    Audi S3 vm 99 242tkm, Sammuu.

                    Rouvan -00 ja veljen -98 mallisessa 1.6 A3 8L:ssä täsmälleen samat oireet ja juuri tuo sama vikakoodi. Anturin osanumero juuri tuo. Rouvan auto menee perjantaina pajalle jossa vaihdetaan tuo anturi. Googlettelujen perusteella näyttää kyllä erittäin todennäköiseltä että vika poistuu tuo anturi vaihtamalla.

                    Comment


                    • #11
                      Vissiin aikas perinteinen vika, kun täälläkin yhteen ässään tuli vaihdettua.. Kyllä sen homman parkkipaikalla tekee alakauttakin ja ei itselläni ainakaan yli puolta tuntia siinä mennyt. Veemäinen vaihtaa kyllä, kun sormenpäitä joutuu käyttämään silminä. Itse otin AEB (vai olikos AGU..) koneesta anturin "lainaan", jossa oli osanumeron viimeinen kirjain eri. Ainoa ero taisi olla johdon pituudessa, sillä hyvin on tuntunut toimivan 15tkm.

                      Comment


                      • #12
                        Tais ittellä olla sormet vähä kohmees kun sen vaihdoon, muuten en kyllä pysty selittämään miten siinä meni noin pirun kauan.
                        Omasta meni kans tuos noin 242tkm kohdalla tuo anturi.

                        Comment


                          #13
                          Minkä ihmeen takia kaikki vaihtaa sen alakautta? Yläpuolelta paljon helpompaa ;) Imusarjan kun ottaa pois tieltä niin anturiin pääsee käsiksi aika kivasti.

                          Comment


                          • #14
                            Ei kehdannu ottaa riskiä että menis tiiviste rikki irroottaes, kun ei ollu uudella varautunu. Lisäksi se tuntuu hyvältä idealta siinä aloittaessa ;)

                            Comment


                            • #15
                              Noh suunnitelma olisi sunnuntaina kaverin pajalle päästä laittamaan se. Katsotaan mitä käy raportoin sitten. :P

                              Comment


                              • #16
                                Kiitos kaikille vila korjaantu plus vielä korjaantu myös sekin vika että kaasupohjassa alkoi röpöttämään. Hirveen ahdasta oli alhaalta tehdä mutta kyllä se onnistu

                                Comment

                                Working...
                                X