Ei kellään oo käyny niin että joka vaihteella 1500-2000 kierrosta kuuluu ihme rahinaa kunnolla vedättäessä ja loppuu kun seinään kun alkaa olla yli 2000 kiekkaa.. ahdin juuri vaihdettu eikä muuttunu ääni mihkää.. eikä kuulu niin kovasti jos ei vedätä kunnolla ala kiekoilla.. jos maltillisesti painaa hanaa niin hädin tuskin kuulee.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Torsen rikki?
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Comment
-
Siis ääni vaa kovenee päivä päivältä :) ja siis ei se sen kytkimen vaihdon jälkee alkanu...alkanu vaa pikkuhiljaa rahiseen ja pitään elämää.
Comment
-
Ei se varmaan Haldexista kuulu, kun autossa ei sellaista ole.
Torsen on käytännössä kiinteä murikka pitävällä pinnalla, joten se tuskin ääntä pitää. Oma auto (B6 1.8t) jyristää alle 2000 rpm:n yksimassavauhtipyörällä ja ääni häviää kuin veitsellä leikaten tuossa kohtaa. Alkoi kylläkin vauhtipyörän vaihdosta itsellä.
Laatikon öljyt kannattaa ainakin tarkistaa ja vaikka vaihtaakin.
Comment
-
Mutta tuntuu hassulta että laatikko huutais joka vaihteella ja vaan liikkeessä kunnon kuormalla,jos se joku laakeri esim.olis..mites katti?onks jollai pitäny se kovaa ääntä?
Comment
-
Jomman kumman etuvetarin pinjoni on voinut ottaa itseensä, tai sitten poskilaakeri. Voi se toki olla torsenkin, jos autolla on ajettu sekarengastuksella tms. Perustan väitteeni omiin kokemuksiin noiden dieseleiden kanssa. Molemmissa 2-massa vauhtipyörä on pitänyt jurinaa (pohjaa) isommilla isommilla kuormilla ja siinä alle 2k rpm. Nyt jos otetaan se 2-massa vauhtipyörä suodattamasta niitä värinöitä, ne menevät sellaisenaan muualle voimansiirtoon. Kiinteälimppuisista etuveto-dieseleistä noita vetarin pinjoneita on joskus porsinutkin.
En millään jaksa uskoa, että se on katalysaattori.
Comment
-
-
Meikäläisen kohdalla ei nuo moottorit ole enää "kuumia", eli joskus viime vuosituhannella oli tuo motti yhdessä ilman turboa ja joku turbollinenkin, tosin kumpiinkaan ei vaihdettu mitään, mutta turbottomassa oli muistaakseni tuossa väliketjuhärdelissä nokka-akselin ajoitussäätö ja ellen väärin muista turbollisessa vain kiristettävä ketju, ei siis säätöä.
Mielessä väikkyy että sen kiristimen voisi vaihtaa ilman enempiä purkamisia, mutta ei olisi ensimmäinen kerta että mielikuva on väärä. Kyllähän sen pitäisi ETKASTA tai ELSASTA näkyä. Ainakin jutskan saa kynsiinsä venakopan kannen irroituksella, asian paikallistamiseen on joskus apua stetoskoopista...
Asia jäi sikäli mieleen silloin 15v sitten, että neuroottinen kun olen, olin "jotain ylimääräistä" kuulevinani niiltä main, asia jäi kuitenkin muiden murheeksi kun autokauppias halusi väkisten vaihtaa auton uuteen vaikka sillä ei ollut ajettu vielä 100tkm...Viimeksi muokannut Pende; 28.5.2013, 17:30.
Comment
-
ei perkele.. kauhee ääni :D ei se ny normaali voi olla ku musat kovallaki kuuluu ikkunat kii sisälle..:) perkele sentää täytyy kai ruveta jotai nakutus kuulokkeita väsää laatikon kylkee.. eihä täs muukaa auta ja ei se siitä vauhtipyörästä voi olla kiinni.. kun kytkintä nostaa nopeesti ylös pohjasta ryömittämällä ni tuntuu kuin siellä olis väljää jossai.. ku se pitää siinä semmotteen "kolahduksen" aina siinäki
Comment
-
ei kyllä se on joku muu kun kytkin nytte :D musta tuntuu että se kuuluu nyt jo vaudissa muutenki.. tietäs vaa että alkaisko tota laatikkoo epäilee vai jotai muuta.. täytynee vielä huomenna ajella töihi ja kuunnella hiljeneekö ku laittaa kytkimen pohjaan vai pysyykö samana
Comment
-
muttaku ei se kai enää oo tosta vedättämisestäkää :D se tuppaa olla nykyää jo liikkeellelähdössä.. iha ku olis diisseli auto mikä nakuttas ku alkaa laittaa kierroksia.. hirveetä paskaa kyllä :D ei vaa saa selville oikee mistä toi meteli o peräsi
Comment
-
ku se pitää siinä semmotteen "kolahduksen" aina siinäki
Comment
-
Ittellä on tuossa 2.8 V6 A4:ssa koko omistamisen ajan ollut tuommoinen tärinäominaisuus. Voimansiirrossa on melkolailla kaikki mahdolliset käyty läpi, mutta kytkintä eikä kaksoismassaa (onko -97 A4:ssa?) ei ole taidettu vielä huomioida lainkaan.
Tasaisella ei tärise, mutta vedätettäessä (pahimmillaan 2. vaihteella) tärisee. Yleensä juuri pienillä kierroksilla (esim. ylämäessä), mutta saattaa tärrätä vähän kierroksillakin, varsinkin jos 2:lla kiihdyttää. Ehkä hitusen tärrää myös moottorijarrulla. Tärinän määrä myös vaihtelee, joskus enempi, välillä ei juuri yhtään. Kuulostaako kaksoismassavialta?
Vaiva on ollut päällä jo ties kuinka kauan ilman pahentumista, joten en hirveän aktiivisesti ole itse tuolle mitään tehnyt.
Comment
-
No nyt on taas ajeltu hetken aikaa..nyt alkaa pitään enemmän ääntä kun pitää vaihdekeppiä kakkosella ja nelosella vasemmassa laidassa..onko siirtäjät menny vai rattaat vai mitä vittua tapahtuu?
Comment
-
Laatikossa laakerivikaa? Etsi purkuautosta/Ruotsista ehjä laatikko?
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...nt%C3%A4%C3%A4
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...nt%C3%A4%C3%A4
Comment
-
Tyrkkään tähän samaan ketjuun kun on vähän aiheeseen liittyvä.
Eli A6 1.8TQ rupesi pitämään myös ääntä. Kuuluu ajaessa sisälle jotakuinkin etupenkkien välistä. Taajuudeltaan nopeuteen verrattavissa oleva kahinan oloinen ääni, joka muuttuu korkeammaksi kun nopeus kasvaa. Montulla käydessä kun työnteli ees-taas niin jakolaatikosta kuului kummallista naksutusta. Aivan kuin ois väljää jossain. Onko kokemuksia/ehdotuksia?Viimeksi muokannut 8866; 30.6.2013, 21:13. Perustelu: Ei ole profiilin autoja, muuttuu kuitenkin ajan saatossa.
Comment
Comment