Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Torsen rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Torsen rikki?

    Ei kellään oo käyny niin että joka vaihteella 1500-2000 kierrosta kuuluu ihme rahinaa kunnolla vedättäessä ja loppuu kun seinään kun alkaa olla yli 2000 kiekkaa.. ahdin juuri vaihdettu eikä muuttunu ääni mihkää.. eikä kuulu niin kovasti jos ei vedätä kunnolla ala kiekoilla.. jos maltillisesti painaa hanaa niin hädin tuskin kuulee.

  • #2
    Kaksoismassa...?

    Comment


    • #3
      Tepon asetelma ja kiinteä vauhtis.. ei mikää nokkaketju vois rallattaa tai joku kiristäjä?

      Comment


      • #4
        Eiköhän siellä voimansiirto kahise ja rahise sitten. Onko vaihdosta kuinka kauan, ja onko ääni ilmestynyt samoihin aikoihin?

        Comment


        • #5
          Siis ääni vaa kovenee päivä päivältä :) ja siis ei se sen kytkimen vaihdon jälkee alkanu...alkanu vaa pikkuhiljaa rahiseen ja pitään elämää.

          Comment


          • #6
            Mikä on torsen mikä on rikki oletko varama että äni ei kuulu haldexista ????

            Comment


            • #7
              Ei se varmaan Haldexista kuulu, kun autossa ei sellaista ole.

              Torsen on käytännössä kiinteä murikka pitävällä pinnalla, joten se tuskin ääntä pitää. Oma auto (B6 1.8t) jyristää alle 2000 rpm:n yksimassavauhtipyörällä ja ääni häviää kuin veitsellä leikaten tuossa kohtaa. Alkoi kylläkin vauhtipyörän vaihdosta itsellä.

              Laatikon öljyt kannattaa ainakin tarkistaa ja vaikka vaihtaakin.

              Comment


              • #8
                Onko kukaan saanut rikki torsenia, saati edes nähnyt rikkonaista sellaista? Eiköhän tuo vika ole jossain muualla...

                Comment


                • #9
                  Mutta tuntuu hassulta että laatikko huutais joka vaihteella ja vaan liikkeessä kunnon kuormalla,jos se joku laakeri esim.olis..mites katti?onks jollai pitäny se kovaa ääntä?

                  Comment


                  • #10
                    Jomman kumman etuvetarin pinjoni on voinut ottaa itseensä, tai sitten poskilaakeri. Voi se toki olla torsenkin, jos autolla on ajettu sekarengastuksella tms. Perustan väitteeni omiin kokemuksiin noiden dieseleiden kanssa. Molemmissa 2-massa vauhtipyörä on pitänyt jurinaa (pohjaa) isommilla isommilla kuormilla ja siinä alle 2k rpm. Nyt jos otetaan se 2-massa vauhtipyörä suodattamasta niitä värinöitä, ne menevät sellaisenaan muualle voimansiirtoon. Kiinteälimppuisista etuveto-dieseleistä noita vetarin pinjoneita on joskus porsinutkin.

                    En millään jaksa uskoa, että se on katalysaattori.

                    Comment


                    • #11
                      Ääni kaksoismassapyörän pohjaamiselle. Itsellä "pohjasi" kun käytti paljon vääntöä, eli isolla vaihteella alkoi alhaalta vedättämään. Kyseessä oli MTM lastutettu A4 1.8tq.

                      Comment


                      • #12
                        Tepon asetelma ja kiinteä vauhtis
                        Ei taida olla sekään.

                        Comment


                        • #13
                          Ettei vaan nokka-akselien väliketju kiristimineen elämöi, eli kiristin vuotaa liikaa alemmilla kiekoilla...

                          Comment


                          • #14
                            No milläs sen muuten saa selville ku vaihtamalla?

                            Comment


                            • #15
                              Meikäläisen kohdalla ei nuo moottorit ole enää "kuumia", eli joskus viime vuosituhannella oli tuo motti yhdessä ilman turboa ja joku turbollinenkin, tosin kumpiinkaan ei vaihdettu mitään, mutta turbottomassa oli muistaakseni tuossa väliketjuhärdelissä nokka-akselin ajoitussäätö ja ellen väärin muista turbollisessa vain kiristettävä ketju, ei siis säätöä.
                              Mielessä väikkyy että sen kiristimen voisi vaihtaa ilman enempiä purkamisia, mutta ei olisi ensimmäinen kerta että mielikuva on väärä. Kyllähän sen pitäisi ETKASTA tai ELSASTA näkyä. Ainakin jutskan saa kynsiinsä venakopan kannen irroituksella, asian paikallistamiseen on joskus apua stetoskoopista...

                              Asia jäi sikäli mieleen silloin 15v sitten, että neuroottinen kun olen, olin "jotain ylimääräistä" kuulevinani niiltä main, asia jäi kuitenkin muiden murheeksi kun autokauppias halusi väkisten vaihtaa auton uuteen vaikka sillä ei ollut ajettu vielä 100tkm...
                              Viimeksi muokannut Pende; 28.5.2013, 17:30.

                              Comment


                              • #16
                                Eiköhän tuo ole ihan kunnossa. Tuossa selitys sille miksi alunperin kaksoismassa on olemassa.
                                Tai pirusti massaa väuhtipyörässä.
                                Eli johtuu vaan kiinteästä kiekosta. 2000 tyypillinen käynnin tasaantumiselle näissä.

                                Pasi näemmä on jo sanonutkin tuon..

                                Comment


                                • #17
                                  ei perkele.. kauhee ääni :D ei se ny normaali voi olla ku musat kovallaki kuuluu ikkunat kii sisälle..:) perkele sentää täytyy kai ruveta jotai nakutus kuulokkeita väsää laatikon kylkee.. eihä täs muukaa auta ja ei se siitä vauhtipyörästä voi olla kiinni.. kun kytkintä nostaa nopeesti ylös pohjasta ryömittämällä ni tuntuu kuin siellä olis väljää jossai.. ku se pitää siinä semmotteen "kolahduksen" aina siinäki

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eipä kai siitä järjetön ääni voi tulla...
                                    Vaiks kyllä tuo resonanssijyrinä ihan uskomattoman kuuluva joskus on.
                                    Varsinkin kun tuon levyn keskiö/jouset pikkuhiljaa löystyy varsinkin vedätettäessä.. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      ei kyllä se on joku muu kun kytkin nytte :D musta tuntuu että se kuuluu nyt jo vaudissa muutenki.. tietäs vaa että alkaisko tota laatikkoo epäilee vai jotai muuta.. täytynee vielä huomenna ajella töihi ja kuunnella hiljeneekö ku laittaa kytkimen pohjaan vai pysyykö samana

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos se juruaminen tulee just 1500-1700rpm kohdalla kun vedättää normaalisti alhaalta, niin väitän että tulee kovasta vauhtipyörästä. Mulla (luonnehtisin ääntä parhaiten) kohisee ainakin just tuolla kohdalla ja on ihan normaali ominaisuus kyseiselle tuotteelle.

                                        Comment


                                        • #21
                                          muttaku ei se kai enää oo tosta vedättämisestäkää :D se tuppaa olla nykyää jo liikkeellelähdössä.. iha ku olis diisseli auto mikä nakuttas ku alkaa laittaa kierroksia.. hirveetä paskaa kyllä :D ei vaa saa selville oikee mistä toi meteli o peräsi

                                          Comment


                                          • #22
                                            ku se pitää siinä semmotteen "kolahduksen" aina siinäki
                                            Tämä on normaalia. Teepä nyt kunnon testaus rullaamalla eri vauhdeilla, vedätystä eri kuormituksella, moottorijarrutusta, kytkin pohjassa jne. Nakutus voisi kyllä johtua vetonivelistä. Koitahan jossain parkkiksella ajaa ympyrää eri suuntiin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ittellä on tuossa 2.8 V6 A4:ssa koko omistamisen ajan ollut tuommoinen tärinäominaisuus. Voimansiirrossa on melkolailla kaikki mahdolliset käyty läpi, mutta kytkintä eikä kaksoismassaa (onko -97 A4:ssa?) ei ole taidettu vielä huomioida lainkaan.
                                              Tasaisella ei tärise, mutta vedätettäessä (pahimmillaan 2. vaihteella) tärisee. Yleensä juuri pienillä kierroksilla (esim. ylämäessä), mutta saattaa tärrätä vähän kierroksillakin, varsinkin jos 2:lla kiihdyttää. Ehkä hitusen tärrää myös moottorijarrulla. Tärinän määrä myös vaihtelee, joskus enempi, välillä ei juuri yhtään. Kuulostaako kaksoismassavialta?
                                              Vaiva on ollut päällä jo ties kuinka kauan ilman pahentumista, joten en hirveän aktiivisesti ole itse tuolle mitään tehnyt.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vetonivelet hiukan väljät.. ??

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No nyt on taas ajeltu hetken aikaa..nyt alkaa pitään enemmän ääntä kun pitää vaihdekeppiä kakkosella ja nelosella vasemmassa laidassa..onko siirtäjät menny vai rattaat vai mitä vittua tapahtuu?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Laatikossa laakerivikaa? Etsi purkuautosta/Ruotsista ehjä laatikko?
                                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...nt%C3%A4%C3%A4
                                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...nt%C3%A4%C3%A4

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Tyrkkään tähän samaan ketjuun kun on vähän aiheeseen liittyvä.
                                                      Eli A6 1.8TQ rupesi pitämään myös ääntä. Kuuluu ajaessa sisälle jotakuinkin etupenkkien välistä. Taajuudeltaan nopeuteen verrattavissa oleva kahinan oloinen ääni, joka muuttuu korkeammaksi kun nopeus kasvaa. Montulla käydessä kun työnteli ees-taas niin jakolaatikosta kuului kummallista naksutusta. Aivan kuin ois väljää jossain. Onko kokemuksia/ehdotuksia?
                                                      Viimeksi muokannut 8866; 30.6.2013, 21:13. Perustelu: Ei ole profiilin autoja, muuttuu kuitenkin ajan saatossa.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X