Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a6 1.8t kestävyys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a6 1.8t kestävyys

    itsellä tuollainen -98 vuotinen,vajaa 400 tonnia jo mittarissa. matka-ajoa tullut suurin osa ajeltua,oljyt ja suodattimen 10 tuhannen välein olen vaihtanut. kilometrit alkaa jo mietityttämään että miten kestävät yleensä reippaammilla kilsoilla koneen puolesta,veikkauksia mistä alkaa rassautumaan jos vaikka päälle puol miljoonaa antas mennä ennen vaihtamista? esim. turboa ei ole ikinä rempattu,hyvin vielä kuitenkin toimii..

    #2
    Käytä hakua ja omaa mielikuvitusta.

    Comment


    • #3
      Mulla on vastaava auto ja vuosimalli, 230 tuhatta ajettu ja turbo vaihdettu, iskareita, jarrulevyjä paloja, kampiakselin laakerit...ym.
      Onhan noissa vikoja, mutta suurin syy konevioille taitaa olla se että ajetaan noita longlife öljynvaihtoja kaupunkiajossa, siivilä tukkeentuu jos ölyillä ajetaan kohtuuttoman pitkiä vaihtovälejä.
      TipTronic toimii mutta vain automaatti kaaviolla, käsivaihde ei pelaa enään, liekkö joku anturi posahtanut, en tiedä. Öljyjä en ole vielä vaihtanut laatikkon,mutta sekin on suunnitelmissa...
      Mutta kyllä nuo kestää, kunhan muistaa vaihtaa moottoriin öljyt tarpeeksi usein.

      Comment


      • #4
        joo,tuo riittävän tiheä öljynvaihtoväli voi olla tärkein yksittäinen asia kestävyyden kannalta pitemmän päälle. mullakin kulutusosia jarruremppaa ym. tukivarsia saa aina tasaseen tahtiin vaihtaa,mutta ei mitään kalliimpaa kuitenkaan.puolia vissiin näistä menee,mulla ei oo vielä särkynyt yhtään,150 tuhatta itse oon tuolla ajanut. manuaalilaatikolla,ne kait aika kestäviä näissä on. miten sulla nuo kampuran laakerit meni nuinkin vähillä kilsoilla?

        Comment


          #5
          Sihtejä ei pahemmin oo vanhemmista tukkeutunu kun ei ollu sillon olemas longlifeä mutta öljypumppuja on jonkin verran menny.

          Comment


            #6
            Itse taas en ole törmännyt yhteenkään öljypumppu ongelmaan. Vaikka autoja on kyllä jonku verran mitä on tullut ropellettua.

            Comment


            • #7
              No mulla on sellanen ongelma ollut, longlife öljynvaihdot ja sihti tukkeutu ja kampiakselin laakerit vaurioitui.
              En usko että se on mikään tyyppivika, mutta oleellinen osa sihdin tukkeutumista.
              Nyt öljyt vaihtuu jopa 5000km välein, öljytilavuuskin on niin pieni, ettei minusta kannata öljynvaihdoista pihistellä, se on kyllä aika monta litraa mitä suodattimen läpi virtaa 5000-20 000km välillä.

              Comment


                #8
                Kyllä viiden tuhannen vaihtoväli on jo luonnonvarojen tuhlaamista. 10 tkm kärsii kyllä ajaa ihan huoletta.

                Comment


                  #9
                  Joo ei se 4l nyt niin vähän oo öljyä.

                  Comment


                  • #10
                    öljynsuodattimista sen oon huomannut että tarvikesuodattimella lyhemmän aikaa venttiilinnostajat rallattaa käynnistäessä,johtuneeko siitä kun m-filterin suodattimessa on silminnähden suuremmat öljyreijät mitä alkuperäissuodattimessa että keposemmin sit virtais ja nopeemmin nostas paineet kohalleen. se hydraulinen nokka-akselien välinen ketjunkiristin kans on pari vuotta vähän ääntänyt heti käynnistyksen jälkeen mutta menee ohi muutamassa minuutissa,siinä vissiin menee öljykanavat karstaan pitemmän päälle mitä lueskellu oon et siitä johtus..

                    Comment


                      #11
                      AEB:ssä kannattaa käyttää sitä 068-alkusta suodatinta jos se vain mahtuu sinne. Ittelle ei mee ku pökkää webastoon.

                      Comment


                      • #12
                        Itse taas en ole törmännyt yhteenkään öljypumppu ongelmaan. Vaikka autoja on kyllä jonku verran mitä on tullut ropellettua.
                        Mä olen :)

                        Comment


                        • #13
                          Halvemmaksi öljynvaihto tulee kuin moottorin uusiminen.

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja Krono Näytä viesti
                            Halvemmaksi öljynvaihto tulee kuin moottorin uusiminen.
                            joo totta mutta ei niitä koko ajan pidä olla vaihtamassa.. ellet sitten aja 5000 vuodessa...

                            Comment


                              #15
                              Itte oon pitäny välinä 10tkm/vuosi.

                              Comment


                              • #16
                                onko kokemuksia siitä forte-käsittelystä koneen huuhteluun öljyn sekaan? vaikuttasko mitään tuohon hydraulikiristimen rallatukseen,jos kanavat puhdistus sillä.. mulla oli paikollaan tuossa suodattimena nykyistä reilusti isompi kun ostin auton,liekkö ollu se 068 alkunen? laakkoselta oon vaan hakenu suodattimen ja lyöny rekisteriotteen tiskiin,en oo hoksannut erilaisia kysellä.. tarvikesuodattimet m-filterit on saman kokosia mitä laakkoselta ovat antaneet.

                                Comment


                                  #17
                                  Voi vaikuttaa. Tuntuu olevan vähä tapauskohtasta. Ei siitä ainakaa haittaa oo. Jos laakkosella tapaat asioida niin kannattaa seuraavaks pyytää se 068-alkunen. Samallahan öljytilavuus pikkusen kasvaa mikä ei ainakaa pahitteeks oo. Ihme ku eivät oo kaupanneet sitä. Kauhajoella kysytään aina että kummanko otan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                    Itte oon pitäny välinä 10tkm/vuosi.
                                    sama, toki joskus saattaa autosta riippuen venähtää 15 tkm....

                                    Comment

                                    Working...
                                    X