Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Moottori hyytyy, S3 8L

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Moottori hyytyy, S3 8L

    Noniin, sormi on mennyt jo suuhun, kun tuossa menopelissäni ilmeni uusi huolestuttava vika. Moottori hyytyy pienen ajon jälkeen. Virrat jää kyllä päälle, mutta ilman minkäänlaista ennakko varoitusta sammuu ja käynnistyy uudestaan ilman ongelmia noin puolen tunnin kuluttua. Vika viitannee siis jonkun näköiseen lämpö ongelmaan? Jos tuon n. Puolen tunnin sisään yrittää startata niin startti pyörii, muttei yritäkkään käynnistyä.

    Huudatettiin toissapäivänä autoa parkkipaikalla (kahdesti jättänyt tielle, enää ei kehtaa lähteä). Hetken kun kierroksia piti 3200rpm alkoi putkesta kuulua pientä poksuntaa, vähän niin kuin subbari olis jytissy takakontissa. Ei siinä vielä mitään, jakopäänhihnan luota jostain nousi jonkun sorttista savua/höyryä? Ja kuului sellainen laahaava ääni. Plus koslan ympärillä leijaili jännä freesi haju, liekö tullut autosta vai naapurista. :D

    Tänään uudella tarmolla taas, niin putki pörisi kauheesti niin ku se vuotais, kaukana siis tutusta mureasta murinasta. Ja kuulosti että olis nakuttanu vaikka ei nakuttanu, eikä putkessa kyllä ole reikääkään.. viivakoodit luin, ja ei ainuttakaan. Tulpat tuli vaihdettua, ihan hapettuneita ja ekaa kertaa huomasin, että venttiilikopasta vuotaa öljyä ihan maahan asti (uusi tiiviste tilattu). Voisiko tuo tulppien vaihto olla vaikuttanut äänten muuttumiseen?

    Jo pidemmän aikaa satunnaisesti kaasu pohjassa kiihdytettäessä auto on röpöttänyt ja nykinyt, en tiedä johtuuko samasta viasta. päästöt ovat viime kerrasta hieman nousseet kuitenkin vielä sallituissa rajoissa. Tällä hetkellä paras idea on ollut hall anturi. tai voiko moottori lyödä itseään ns. Safe modeen, jos lämmöt rupee oleen vaikka palon rajoilla? moottori kyllä hohkaa lämpöä nopeasti, paljon ja pitkään, ominaisuus? Kaikki letkut kyllä rupee olemaan aikansa nähneitä, mutta voiko vika johtua yksinkertaisesti niistä? Jakopää hihnan remppa olisi Viim. 100km sitten pitänyt tehdä. Lastu on laitettu ed. Omistajan toimesta.

    Riittäisiköhän? Huh kun tuli pitkä. Saa sitä autoa tulla tuohon parkkipaikalle Espooseen ihmettelemään, kahvit voin tarjota :) ei se siitä pahemmin liiku...

    #2
    Bensapumppu?

    Comment


    • #3
      Eikös bensapumppu yleensä hajoo laakista? Kuulostaa kyllä että se heräis kun laittaa virrat päälle. Ei ole vielä ehditty kattoo että tuleeko releelle virtaa. Korkin sihahduksellakin taisi olla jotain tekemistä jos bensapumppu on rikki ja kerää alipainetta? Kerro jos höpöttelen omiani. Mutta ei se kyllä sihahda se korkkikaan..

      Comment


      • #4
        kantsii ajaa korkki löysällä ni ei tuu alipainetta. tai porata korkkiin pienen pieni reikä.itsellä kun oli tankissa bensaletku kaksin kerroin ja ei saanu kunnolla bensaa niin lotki just putkeen kun olisi ollut sytty viturallaan ja meenasi hyytyä isoilla kierroksilla eli bensapuolen vikaan uskoisin

        Comment


        • #5
          Re: Moottori hyytyy

          Isän a4 1.8 oli joskus muinoin semmoinen vika talvella että korkki jäätyi umpeen ja poltti pumpun sulakkeen.
          Ei saanut korvausilmaa tankkiin.

          Comment


            #6
            Mutta ei se kyllä sihahda se korkkikaan..
            Ei liene ongelma tankin huohotukses.

            Comment


              #7
              Bensapumppu voi hajota juuri noin, itselle kävi ihan samalla tavalla että toimi hetken hienosti, sitten sammutti auton ja ei toivoakaan lähetä liikenteeseen ilman odottelua.
              Lopulta joutu ottaa luukun pois tankin päältä ja koputtelemaan pumpunkoteloa aina kun tahto liikkeelle (ennen kuin uusi pumppu tuli)
              Ja vanhemmiten pumppu rupee pitämään ääntä, kuulee kyllä kun tauon jälkeen avaa oven, että lähteekö se käymään vai ei. Uusi pumppu on edelleen täysin hiljainen vuoden ajon jälkeen.
              Toinen asia mikä kannattaa katsoa on että saako kone oikeasti ilmaa. rupeaa hyytymään erittäin pahasti 3000rpm jälkeen muuten. syitä voi olla lättään paininut TIP, tukossa oleva suodatin ja tukossa oleva tuloputki suodatinkotelolle.

              Comment


                #8
                Juu samat oireet oli omassa bensapumpun kanssa, ajossa toimi hyvin, mitä nyt vähän piti murinaa, ja kun kävi kaupassa, niin ei millään meinannut lähteä enää käyntiin. Uudella tosiaan toiminta äänetöntä...

                Comment


                • #9
                  Vaihdettiin eilen se hall anturi, tai siis ykk anturi, auto pysyi kyllä pidempään käynnissä. Kokeiltiin vaikutusta kierrokset pidemmän aikaa noin 3000rpm. Ennen kun sammu niin tipautti kierrokset hetkellisesti 2500rpm, mitä aiemmin ei oo tapahtunu. Bensaletku irti, käynnistys, ei tullu bensaa. Odoteltiin n. 40 min, käynnistys, ei tullu bensaa, letku kiinni, käynnistys, laakista rullaa. Ja sitte sitä löpöä puski letkusta oli kiinni tai ei?

                  Ajateltiin vielä varmuuden vuoks sulkea pois tuo öljynpainemittari. Nesteellä kuullut tarinoita, että jos öljyn paineet häviää niin sulkee bensansyötön. Joku itseäni viisaampi tietää kertoa, onko tuollanen edes mahollista?

                  Vielä piti kysäistä, tuo putken poksuntahan siis johtuu kun yksi pytty jättää välistä? Vaikuttaako bensapumppu siihenkin? Sillä aina ennen kun auto sammuu kuuluu putkesta häiritsevän kova pamaus, sitte julkaisee juhlasavut ja laskee kierrokset.
                  Viimeksi muokannut Wois; 24.5.2013, 09:59. Perustelu: lisäys

                  Comment

                  Working...
                  X