Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin flektistä (moottoritila)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin flektistä (moottoritila)

    En tiedä pitäiskö flektin jäädä käyntiin kun auto sammutetaan, tarkoitan sellasta jälkikäyntiä vähäksi aikaa?
    Näin kuumana päivänä sellanen olis kyllä hyvä (+24), etenkin kun on turbo kone.
    Mahtaako kellään olla tietoa asiasta?

  • #2
    Kyllä se usein kesällä käy jonkin aikaa, ja ainakin minulla on flektillä lämpöanturi joka sammuttaa sen kun lämmöt laskee tarpeeksi alas.

    Comment


    • #3
      Mulla flekti sammuu kun sammuttaa auton, olisko siinä jotain vikaa ettei jää käyntiin?

      Comment


      • #4
        Ei siinä välttämättä ole vikaa. silloin moottori ei ole käyny, ns. kuumana, ja sen vuoksi ei flekti pyöri.
        Mulla V8 jättää pyöriin jonkunaikaa. kun monesti lämmöt 98, kun taajama-ajossa pysähtyy,

        Comment


          #5
          Vanhemmissa vitoskoneissa jälkijäähyn kytkeytymisrajat on luokkaa jäähdytysneste >110ºC tai konehuone >90ºC. Uudemmat ei taida enää olla niin krematorioita, että lohkot hohkaisi sammutuksen jälkeen yhtä lailla.

          Comment


          • #6
            Paljonko on muuten moottorin lämpötila normaalisti?
            Mulla näytti nousevan reippaanlaisesti yli 90 liki 100.
            Tosin asensivat ton webaston autoon ja nyt vasta kävin tienpäällä ajamassa pitemmän matkan.
            Tänään kun kävin ajamassa, lämmöt oli normaalit piirun alle 90 astetta.
            Ilmeisesti oli jäänyt joku ilmakupla jäähdytysjärjestelmään kun laittoivat webaston, nyt ei lämmöt nousseet enään vaikka poljin
            laattaa lattiaan oikein kunnolla.
            Viimeksi muokannut Krono; 23.5.2013, 03:31.

            Comment


              #7
              90-100 on ihan ok. Ja täytyy muistaa, että mittari ei ole mikäään tarkkuusmetri. Flektikin lähtee vasta lähemmäs 100 jäähdyttämään.

              Comment


              • #8
                Alkoi taas lämmöt nousemaan, ei kärsinyt yli sataa ajaa, niin alkoi olla piirun verran alle 100 astetta.
                Mikäs juutas toi noin epämääräsesti toimii, voisko termostaatissa olla vika?
                Nesteet on ok eikä ole tarvinut lisäillä, mikään valokaan ei pala.
                Toissapäivänä kun kävin ajamassa, niin lämmöt oli mittarin mukaan ihan ok, eli piirunverran alle 90, nyt sitten kun kävin lenkin, lämmöt nousi reippaasti yli 90 asteen liki 100...
                Missä muuten sijaitsee termostaatti ja lämpöanturi, jos niissä on vikaa ja onko paha vaihtaa?

                Comment


                  #9
                  Lämpöanturi on vesilaipassa koneen takaosassa melkein rintapellissä kiinni.
                  Termostaatti on vesipumpussa kiinni ja AEB:ssa se pyörii apulaitehihnan voimin, eli ei tarvitse koskea jakopäähän.
                  Anturi todella helppoa vaihtaa, termari asia erikseen kun joudut keula laittaa huoltoasentoon ensin, jne....

                  Comment


                  • #10
                    Jotain vikaa siinä on, jos lämmöt nousevat ajaessa (jos lämpömittarin anturi kunnossa). Itse olen poistanut autostani viskoflektin vaihtaakseni jossain vaiheessa sähköisen tilalle. Tämän vuoksi lämmöt nousevat 100:een ja siitä ylemmäksikin, jos joutuu pidempään ruuhkassa jonottelemaan (korjauksena täytyy kääntää lämmöt kabiiniin). Ajaessa eivät ole nousseet yli 90. Vaihda nyt ainakin se termari. Milloin vesipumppu on vaihdettu? Yleensä vaihdetaan jakohihnan kanssa, koska osa vesipumpun pulteista jää hihnan alle. Jos ei korjaannu termarin ja lämpöanturin vaihdon jälkeen, niin voisi kuvitella vian olevan siinä. Alkuperäinen vesipumppu on muovisiivillä varustettu, joka saattaa ajan kuluessa rapistua. Jos tarvitsee vaihtaa, kannattaa laittaa tilalle metallisiipinen versio (ainakin motonetistä löytyy tarvikkeena).

                    Comment


                    • #11
                      Mulla jäi A6:sen sähköflekti päälle ihmeellisesti vaikka moottorin lämmöt oli normaalit. Kävi ilmi että siellä on kaksi lämpötilaanturia; yksi antaa tiedon instrumenttipaneelin mittarille, toinen sähköflektille. Tämä sähköflektin anturi oli kaput, näytti 120 astetta kun oikea lämpö oli 80 astetta. Anturin vaihdon jälkeen loppui flektin turha pauhaaminen.

                      Jo talvella ihmettelin moottorin todella hidasta lämpenemistä, mutta ajattelin termostaatin olevan vialla. Tämä saattoi kuitenkin selittää senkin.

                      Comment

                      Working...
                      X