Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8tq BFB ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8tq BFB ei käynnisty

    Morjens,

    Elikkäs otsikon audi ei lähde käyntiin, starttailee iloisesti mutta ei merkkiäkään enemmästä.

    Vikakoodit luettu ja siellä ei ollut mitään, bensapumppu ja suodatin uusittu näiden oireiden johdosta, kipinät myöskin löytyy.

    Sellainen asia tuli autoa ropeltaessa mieleen että kun virrat kääntää päälle niin pitäisikö pumpun alkaa tehdä painetta linjaan, otin nimittäin tukilta letkun irti ennen suuttimia ja virrat päälle, niin ainetta ei tule yhtään, startatessa alkaa kyllä tulla bensaa.

    Alkaa jo mennä vähän sormi suuhun kun ei noita vikakoodejakaan ollut mistään, joten olisiko kenelläkään kullan arvoisia neuvoja?

    Kiitokset avusta jo etukäteen.

  • #2
    Tarkennetaan vielä senverran että auto on vuosimallia 03 ja äsken koitin katsella vielä vikakoodeja ja kas kummaa memoscanin testerillä ei pääsytkään enää yhdistämään controlleriin... mielenkiintosta todella.

    Comment


    • #3
      vastailen itselleni...

      auto lähti kun lähtikin eilen illalla käyntiin, pienen alku käryilyn jälkeen toimi aivan moitteettomasti. Testiajo lenkillä ei mitään normaalista poikkeavaa.

      seuraavan käynnistyksen yhteydessä syttyi vikavalo ja lopputulemana vikakoodi:
      16501/P0117 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62): Signal too Low.


      Voiko tuo todella aiheuttaa sen että auto ei suostu käynnistymään ollenkaan? Lämmöt eivät nousseet ajon aikana yli 90 ainakaan mittarin mukaan.

      Tänä aamuna taas samajuttu auto käyntiin ja sammui heti, nollasin tuon samaisen koodin ja auto laakista tulille, tälläkertaa vaan tuuletin lähti välittömästi huutamaan täysillä.

      Comment


        #4
        Uusi anturi tilalle, muista ottaa o-rengas ja sokka samalla.
        Jos ecu luule että auto lämmin seos lian laiha ja ei lähde käyntiin. Toki voi olla myös että luule että kone niin lämmin ja sen takia flekti huutaa täysillä.
        Voi olla myös flektin ohjauksessa ongelmia, mutta vaihda ensin anturi.

        Comment


          #5
          Ensiavuksi voit ottaa johdon irti anturilta. Ei tietoa on parempi kuin virheellinen tieto.

          Comment


          • #6
            Kokeillaan uutta anturia huomenna ja katsotaan mitä sanoo. Kävi kyllä mielessä että onko motti päässyt keittämään syystä tai toisesta, mutta nesteet ja öljyt löytyy ihan omista paikoistaan ja eilen reilu tunnin koeajon päätteksi ei mitään ihmeellistä ollut, eikä myöskään savuutellut kun normaalia pakokaasua, joten jos pelkällä anturilla selviäis niin hyvä niin.

            Ja tuohon bensatuloon mitä mietiskeli kuvittelisin että kun letku on irti niin vuotopumppu pyöräyttää aineet takaisin tankkiin tai jotain vastaavaa. Kun laitoin painemittarin kiinni ja virrat päälle niin johan oli paineet 4bar luokkaa.

            Samoin ihmetyttää tuo testerin toimiminen ja toimimattomuus, välillä yhdistää loistavasti ja välillä ei saa yhteyttä millään.

            Comment


            • #7
              Vika ratkaistu uudella anturilla ja taas mennään. Aika hyvästi kyykyttää tuo anturi BFB koneen näköjään jos vertaa vanhaan 1.8t AEB:hen

              Comment


              • #8
                Kaverilla ei lähteny aeb käyntiin kun sillä oli samainen anturi sökö. Tai lähti kun aikansa jaksoi startata.

                Comment


                • #9
                  Sen tarkemmin oikeasti tiedä mutta voivat varmaan hajota erilailla -kaverin autossa esim. näytti koneen lämmöiksi koko ajan jotain 130 ja ei oikein kovalla pakkasella sitten käyntiin lähtenyt, mutta voivat hajota antamaan erilaisia arvoja esim. anturi oikosulussa, poikki tai jopa jonnekkin sille välille jämähtänyt jolloin koneen käytöskin erilaista ja tähän sitten vielä ulkolämpötilan ero kun voi olla vaikka 50 astetta niin yleistää ei voi.
                  Jotain älyä anturin korvaamiseen ECUssa ilmeisesti on eli jos arvo sen mielestä mahdoton niin käytetäänkin jonkun muun anturin tietoa jollain tapaa, jossain muistaakseni jostain autosta tullut vastaan esim imuilman lämpöanturin...

                  Comment


                  • #10
                    1.8t BFB ei käynnisty - 17069 - ECM power relay control circuit P0685

                    Ongelman kohteena B6 1.8t bfb. Eilen teki ensimmäisen kerran sen, että ei lähtenyt käyntiin. Noin 5min yrittämisen jälkeen lähti lopulta käyntiin ja toimikin loppupäivän normaalisti. Tänään aamulla normaalisti käyntiin eikä ongelmia. Kunnes töiden jälkeen ei enää käynnistynytkään. Eikä lähde enää odottelun jälkeenkään.

                    Vikakoodina VCDS antaa:
                    "17069 - ECM power relay control circuit
                    P0685 - 004 open circuit - intermittent"

                    Ecun kotelo avattu ja päällisin puolin kaikki OK. Kotelon releet myös "herkistelty" ja käytetty irti -> Ei vaikutusta. Yleismittaria ei ollut tähän hätään saatavilla.

                    Sulaketaulu käyty läpi ja moottorinohjaukseen liittyvät sulakkeet vaikuttaa ehjiltä.

                    Onko jollain ollut vastaavaa vikaa? Mistähän tästä lähtisi sitä ongelmaa paikallistamaan? Onko kuskin jalkatilassa vielä releitä joita käydä läpi? Onko jokin tietty johtosarja joka voisi tuon aiheuttaa? Pystyykö noiden releiden kunnon tarkistamaan mittarilla (ohmit?) tai ohittamaan ne hetkellisesti jotenkin?

                    Samaa ongelmaa on puitu ainakin ulkomaalaisilla foorumeilla jonkin verran, mutta eipä sielläkään kukaan koskaan ilmoita, että millä se ongelma on lopulta korjaantunut


                    Ps. Jos menee niin huonoksi, että joutuu turvautumaan korjaamopalveluihin niin onko Jyväskylässä korjaamoa joka näistä jotain ymmärtäisi?
                    Viimeksi muokannut Sprout; 19.5.2017, 19:31.

                    Comment


                    • #11
                      Olisiko bensapumpun rele joka pätkii? Helppo testata vaikaa uudella releellä tai hyppylangalla tai kansi pois ja sormella läppä alas. Tarkennuksena vielä, että (saattaa) antaa virtaa myös eculle jonka vuoksi tuo vikakoodi.

                      Comment


                      • #12
                        Tänään joku 3h romun kimpussa. Mittasin kaikki sulakkeet yleismittarilla. Releet sekä ecun kotelossa sekä kuskin jalkatilassa käyty läpi mittarilla. Kaikki näyttää järkevän oloisia ohmeja. Välissä kokeilin startata tuloksetta. VCDS:llä saa koko ajan yhteyden ecuun. Vikakoodeja käynnistysyritysten jälkeen on tietysti aina enemmänkin, mutta ainoa koodi joka palaa saman tien takaisin uudestaan on tuo "ECM power relay control circuit"

                        Ruuvailin kaikki osat paikalleen ja lopuksi "vitsillä" vielä koitin autoa käyntiin. Yllättäen se lähti. Nyt auto on omassa pihassa ja täytyy varmaan ensi viikolla alkaa soittelemaan korjaamoille ja kyselemään, että onko kokemusta vastaavasta viasta.

                        Comment


                        • #13
                          Vaihda se ECM rele, ei releitä pysty mitää mittamaan.Yleensä toimii ei toimi oireilee. mitä muita vikakoodeja sinne tulee?

                          Comment


                          • #14
                            Vaihdoin autoon tuon ECM releen ja vika näyttäisi poistuneen. Kohta 2 viikkoa ajeltu ilman ongelmia. Rele marmorilta noin 45€ hintaan, joten suht halvalla selvisin.

                            Comment


                            • #15
                              Sellaista vikaa, että välillä auto ei meinaa millään käynnistyä. Kuitenkin kun tarpeeksi kauan yrittää, niin lopulta pärähtää tulille. Auton käytöksessä ei muuten ole mitään outoa (kulkee tasasesti, tehot tallella yms). Vikakoodit luin ja näytti seuraavaa:
                              17633-17636 Polttoainesuutin, kaikki sylinterit: oikosulku maadoitukseen
                              17833 Säiliön tuuletusventtiili: oikosulku maadoitukseen
                              17525 Lambda-anturi 2, rivi 1, lämmitysvirtapiiri: oikosulku maadoitukseen
                              17843 Toisioilmapumoun rele: oikosulku maadoitukseen
                              17829 Toisioilmasuihkutusventtiili: piirin maavuoto
                              17697 Ahtopaineen ohjausventtiili: oikosulku maadoitukseen
                              Lambda-anturi 2, rivi 1: sisäinen resistanssi liian suuri
                              17700 Säätökäyrästöohjattu termostaatti: avoin virtapiiri
                              Ehdotuksia mistä lähteä liikenteeseen vian haussa? Autona siis A4 2006 1.8t BFB moottorikoodilla. Kiitokset vastauksista etukäteen!

                              Comment


                              • #16
                                Vika korjattu, bensapumpun releen vaihdolla lähti pelaamaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Heippa,

                                  Vikana sellainen että Audi A4 1.8TQ Bex 2004 298tkm ajettu. Viime viikonloppuna normaalisti toimi, ja aamulla yritin käyntiin eikä mitään. Sammui ja kävi normaalisti eli vika ilmeni siis yön aikana. Konetta pyörittää ja pyörittää mutta ei edes lupaa tai hörähdä.
                                  ​​​​​​
                                  Startatessa rikkoo toisioilmapumpun sulakkeen ECU:lta. (40A)

                                  Vikakoodina antaa P0341, nokka-akselinasentotunnistin.

                                  Tarkastettu ja vaihdettu:

                                  - Nokka-akselinasentotunnistin OEM, (liitin saa 5V virtaa)
                                  - Ei käynnisty apuvirralla (vika ei siis akussa), akku ladattu akkulaturillakin käyntiin
                                  - Saa bensaa, bensapumppuun tulee sähkö, antaa bensaa, startatessa surisee normaalisti
                                  - Suuttimet toimii
                                  - Kipinä tulee, tulpat toimii
                                  - Koitettu käyntiin ilman MAF, ei vaikutusta
                                  - Sulakkeet ja releet käyty läpi, naksahtavat
                                  - Akun maa tarkastettu
                                  ​​​​​​
                                  ​​​​​

                                  Comment


                                  • #18
                                    Onko tuo vikakoodi vielä päällä? Jostaki luin että pitkä starttaus yritys voi aiheuttaa myös tuon koodin.

                                    Onko luettu vcds:llä?

                                    Miten todettu, että bensaa menee sylinteriin/ruiskut toimii? Meinaan vaan, että jos kipinä tulee ja bensa tulee niin luulis yrittävän jos kuulostaa, että puristuksetkin löytyy.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ei ole enää vikakoodi päällä. Luettu VCDS:llä. Puristuksia ei tule sylintereihin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Venttiilit eivät aukea, voiko syynä olla liimaventtiilit, ja korjaantua pelkästään venttiilit ns "herkistämällä", ilman kannen yms. uusimista?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Olette varmaan jakohihnan jo tarkistanut? Tarkistaisin, että nokka pyörii startatessa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nokka pyörii startatessa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tosiaa nyt pitempää jo ihmetelty ku ei lähe käyntiin kyseinen auto, keskenkaiken sammui ajosta ihanku olis käyny vajailla pytyillä, sillon kokeiltiin puolat ja tulpat yks kerrallaa ei vaikutusta ja lopulta auto ei käynnistyny enää.

                                              Ei anna vikakoodeja vcds:llä, kampiakselin- ja nokkaakselien asentoanturit vaihdettu, bansapumppu, -rele ja -sulake vaihdettu mitattu myös että pumpulle tulee virta. Ainut ettei tunnu tekevän esipainetta pumppu ku virrat lyö päälle. Muuten starttaa ihan normaalisti mutta käyntiin ei lähde.

                                              Joten hyviä ehdotuksia otetaan vastaan mistä seuraavaksi etsiä vikaa..

                                              Comment


                                                #24
                                                Puristukset mitattu? Jakohihna ehjä? Ei se tee esipainetta kun pari kertaa ja jos ei tuu käyntisyklejä välissä ni lopettaa sen primeroinnin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tuleeko kipinä ? Suihkauta jarruspraytä suoraan imusarjaan, niin voi vähän haarukoida vikaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Pumppu pyörii kuitenkin startatessa?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kipinä tulee ainaki näkyy ku ottaa puolan ja tulpan irti ja kokeilee käynnistää. Jakohihna ehjä. Pumppu on uus ja ei oo ennekää hirveit ääniä pitäny, nyt startatessa jossai kohti kuuluu jotai pientä rohinaa. Tukille asti tulee ainetta kyllä

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Taas kerran jos lähtee purkamaan mitä se moottori tarvitsee käydäkseen: Ilmaa, polttoainetta, puristuksia ja kipinän. Ilmaa se varmaankin oletettavasti saa, jos kipinä on testattu toimivaksi ja suuttimille tulee polttoainetta niin jäljelle jää puristukset. Ne varmaan tarvis ny seuraavaksi mitata.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jooo ne puristukset on seuraavana listalla. Kuha nyt vähä enempi avasin tapausta.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jooo puristukset mitattu 1 ja 2 oli n.175psi ja 3,4 oli joku 200psi. Kipinä tulee mut nyt näyttää hyvin heikolta kyllä kipinät sen verra erottaa et jotai tulee mutta tuleeko tarpeeks. Tulpat vikana ??

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X