Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Putki 2.7T:hen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Putki 2.7T:hen?

    Putkistoista puheen ollen, mistäpä saisi sellaiset putket (viri) jotka ei tule näkösälle? Omassani on putkistot taivutettu alas juuri ennen puskuria joten ulospäin ei näy mitään viittauksia pakoputkien olemassa olosta. Olenko erilainen "nuori", mutta haluaisin tuon myös pysyvän tuollaisena ja ei juurikaan innosta leikellä reikiäkään muoviin, varsinkaan kun peruutustutkan tunnistimet on siinä juuri hollilla.

    Joskus näin jonkun linkittämän kuvan moisista, mutta enpä nyt pikaisella search:llä löytänyt.

    Nim. Sleeper look kunniaan =)

    #2
    Mulla oli ex. A6:ssa bn-pipesin putket, saa esim. Kalskeen Tepon kautta. Hintaa tuli muistaakseni reilu 800?, saattoi olla enemmän. Putket ovat erittäin virtaavat, sen vuoksi myös kohtuullisen äänekkäät.

    Tässä pari kuvaa, ovat sitten ISOJA

    http://www.audiclub.fi/miikka/a6/kamera002.jpg
    http://www.audiclub.fi/miikka/a6/kamera014.jpg

    Comment


      #3
      Kiitoksia vinkistä, juuri tuollaisia kaipailinkin. Tosin äänekkyys huolestuttaa, mitenkäs matka-ajossa? Kiihdytyksissä ym. pieni murina on aina paikallaan, mutta muutoin äänitaso saisi olla kohtuu alhainen...

      Comment


      • #4
        Voithan myös ostaa vaikka Milltekin putken ja vaihdattaa siihen putkenpäät. Milltek on kohtuu hiljainen.

        Comment


        • #5
          En sanoisi (noita BN-pipesin) putkia mitenkään äänekkäiksi. Murina on sangen miellyttävä ainakin
          sisältä päin :) Itseäni ei ole siis ainakaan häirinnyt... Korviakin on erilaisia.

          Comment


            #6
            Miltek putkenpäät vaihdettuina. Tuosa putkessa (2x2,25") tosiaan viimeisten vaimentimien lähdöt on 2", et kaikenlaista putkenpäätä löytyy helposti. Minä tein itse, säästin...

            http://img.photobucket.com/albums/v2...t4/Kuva135.jpg

            Comment


              #7
              Passat 2.7T, en tiennytkään että tuollaisia on olemassa? Kiitoksia kaikille vinkeistä, nyt pitääkin sitten aloitella noiden hintojen tiedustelu...

              Comment


              • #8
                ^Eipä niitä olekaan mutta mikään ei estä ko. koneen laittamista Pasaatiin.

                Comment


                • #9
                  Niin, itelläkin ajankohtainen tuo putken vaihto jo lastutettuun 2.7bit:n. Tuota Milltekiä oon katsellut, ja kyselyä on menossa Bn Pipesin putkesta.

                  Ne joilla on kokemuksia Milltekistä, niin onko minkä laatuinen? Joku tuossa mainitsi, että on varsin hiljainen, onko jopa liian hiljainen? Eli sellainen matala murina on ihan jees, mutta jos tuo ko. valmistajan putki vain suhisee, niin kuin vakioputkikin, niin no thanks.

                  Mitään "teiniputkea" en siis ole hakemassa, vaan kohtuu hintaista ja hyvä- laatuista ja äänistä putkea.

                  Comment


                    #10
                    http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=6358

                    Välivaimennin pois ja suoraa putkea tilalle niin saa aika mukavat äänet, hiljainen (suhteellisen ainakin) tasakaasulla mutta murinaa kiihdyttäessä. Samalla voi laittaa isommat downpipet, vaikka RS4:sen, niin saa todellista hyötyäkin :) (Täällä downpipe keskustelua: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27017)

                    Comment


                      #11
                      2x2.25" milltek pelannut ok (a6 2.7t tarkoitettu putki, puolitoista vuotta ollut alla, prejutut vakio dpstä poistettu).

                      Comment


                        #12
                        Omasta kokemuksesta voin sanoa että 3" Milltek Cat-Back on Hiljainen, mutta en voi verrata vakioon kun putki oli autoa ostettaessa. S4 ÄÄNIÄ löytyy täältä kun lähtee selaamaan eteenpäin. Muutamista pätkistä Milltek on kyllä hiljaisin.

                        Comment


                        • #13
                          Kalle: mites ku tuon välivaimentimen poistaa, niin vaikuttaako mitenkään heikentävästi suoritusarvoihin?

                          Comment


                            #14
                            Ei varmasti vaikuta heikentävästi, päinvastoin.

                            Comment


                            • #15
                              No joo, eilen tuon vaimentimen poistin, ja jotenkin tuntui auto erilaiselta. Alhaalta tuntui vetävän hieman heikommin, mutta sitten ylempää potkaisee aika lailla.... Äänet tuli just sopiviksi, sisälle ei ääni lisääntynyt juurikaan, mikä on hyvä, mutta ulospäin murisee just sopivasti.

                              Oikea köyhänmiehen pakoputkiviritys. ;)

                              Comment


                                #16
                                Näinhän se menee, tosin en usko että tuo modi hirveästi paukkuja tuo mutta se minkä se tuo niin on varmaan aika lailla mitä Toni persdynolla huomasi. Alakertaan tuo modi ei kyllä pitäis vaikuttaa niin paljon että sen huomaisi mutta ehkä kuitenkin?

                                Comment


                                • #17
                                  No sehän tässä onkin (surku)hupaisaa, että kun ei ole ihan täyttä faktaa, vai onko se vain kuljettajan kuvitelmaa. ;)
                                  Sen verran tuo kuitenkin jäi vaivaamaan, että taidan tilata catback putken, niin ei ole sitten mitään mietittävää, että menikö huonompaan suuntaan vai ei.
                                  Ja enhän tuolla vaimentajan poistolla tehoja ollutkaan hakemassa, vaan pientä hifistelyä äänien suhteen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ettei vaan käynyt niin, että kuski oletti voimaa tulevan lisää, mutta kun sitä ei oikein huomannut niin aivot ryhtyivät pessimistiksi. :)

                                    Comment


                                      #19
                                      Se nyt on varma et tehojen suhteen ei mennyt huonompaan suuntaan, cat-back putki tosin on kyllä yhtälailla parempi vaihtoehto, kuinka paljon parempi on sitten taas täysin auki ;)

                                      Downpipet tuovat sitten kans mukavasti lisää menoa (parhaimmillaan 30-40 heppaa!), varsinkin ylärekisteriin joten jos lompakko antaa periksi niin kannattaa ehdottomasti funtsia niiden päivittämistä samaan syssyyn.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Pasi: tarkotin tuolla kommentillani sitä, että kun ei ole ihan faktaa, että häipyikö sitä alavääntöä vai ei. Tehoja en odottanut lisää.
                                        Ja eiköhän nuillakin tehoilla nyt pärjää ku vertaa edelliseen ajokkiin.... ;)

                                        Kalle: juu, tuo on tiedossa, mutta on vähän turhan iso homma. Esikatit on jo heivattu pois, eli jotain "parannusta" on jo sentään.
                                        Taidan kääntyä Milltekin puoleen tuon putkiasian suhteen....

                                        Menee ehkä vähän offtopiciksi, mutta onko porukka parannellu ilmansaantipuolta miten ässissä? Katselin, että mm. Dahlbäck racingiltä löytyisi valmis kitti!?

                                        Comment


                                          #21
                                          Alhaalta tuntui vetävän hieman heikommin
                                          vastaava tuntemus tuli silloin, kun esikatit lähti veke (vakio dpstä) (toki tuo ei itselle silleen haittaa, kun voimansiirto on mitä on).

                                          Comment


                                            #22
                                            Menee ehkä vähän offtopiciksi, mutta onko porukka parannellu ilmansaantipuolta miten ässissä? Katselin, että mm. Dahlbäck racingiltä löytyisi valmis kitti!?
                                            Vakioahtimilla ei mitään tarvetta, mikä on minun ihan oma mutu. Jos jollakin faktaa joka tuon mutun kumoaa niin tänne tietoa :)

                                            Mutta kuulerit vois päivittää, RS4:sen kuulerit suosittuja, asentuvat melko pienellä vaivalla ja toimivat hyvin. Omassa S4:ssa tiputtivat imuilman lämpöjä (n 18-20 asteen ulkoilmassa) noin 15 astetta + ahdistavat vähemmän kun orkkiskuulerit.

                                            Comment


                                              #23
                                              vakio suodatin sekä virtaa että suodattaa hyvin. jos haluaa ääniä niin sitten voi asennella kartioita.

                                              vakio riittää yli 500hp tehoihin tai ainakin esim. mihnean 510hp S:ssä on vakio suodatin

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuli tuosta mieleen että luin Audiworldistä noita filtterijuttuja. Joku oli tehnyt jonkinlaisen intakemodin, ja verrannut sitten ilmamassan arvoja. Oli niissä käyrissä kyllä eroja. Eikös tuo ole aika hyvä (ja tieteellinen) tapa tutkia filttereiden eroja?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Tarinaa aiheesta. Vanha juttu jo, mutta kaikki ei varmaan ole lukenut tuota.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Eikös tuo ole aika hyvä (ja tieteellinen) tapa tutkia filttereiden eroja?
                                                    Kunhan kartiofiltterin ja maffin välissä on ne orkkisilmaboxin pyörteilyn rauhoitusristikot ja systeemit. Muuten voi maffi näyttää metsään, ja sitten on tieteellisesti osoitettu lähinnä mittausvirheen kasvu. Ja päätelty tuloksesta, että nyt se virtaus parani paljonkin.

                                                    Pidemmän linjan harrastelijana mielipiteeksi on muotoutunut, että kartiovirit kuuluu äänistä kiinnostuneille ja vaparimiehille. Turboissa niillä yleensä onnistutaan vain imemään esilämmitettyä ilmaa konehuoneesta. Mutta kukin tyylillään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Siinä jutussa mitä luin oli kartiofiltteri alkuperäisen kotelon sisällä. Eli se sai kyllä kylmää ilmaa, ja jos itse tekisin niin tietysti se pitäisi huolehtia niin ettei sieltä pakosarjan vierestä sitä imetä.

                                                      Ja niitä ristikoita ei tietystikään poisteta, paitsi on jenkit tenheet sitäkin :)

                                                      Löytyipä tuo aihekin mistä puhuin: http://forums.audiworld.com/s4/msgs/1189646.phtml

                                                      (on muuten syvältä lukea tuo forumi...)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        suodatinasioista hieman OT, mutta rs4:ssä (2.7t) on se läpällä varustettu putki putsarikotelon pohjassa, että vastaavanlaisen lisäilmatien virittely ei ainakaa huonontane motin ilmansaantia. Tiedä sitten toimiiko pelkkä reikä kotelon pohjassa vastaavasti mitä rs4:n putki (tuo putki saattaa vain estää vihellyksen pääsyn kotelosta).

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tuosta tulikin mieleen että minulla on sellainen osa. Pitäisi joskus modata se tuohon koteloon. Se putki saisi kyllä samantien olla vaikka isompikin. Toimiikos se ahtopaineen mukaan, vai miten sitä oikeasti ohjataan?

                                                          OT: Vähän muuten OT tämä filtteriasia tässä topicissa :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Toimiikos se ahtopaineen mukaan, vai miten sitä oikeasti ohjataan?
                                                            sehän taisi olla kerrottu siinä rs4 itseopiskelu prujussa miten ohjataan. Hassua, että pitänut läppä laittaa siihen, liekö sillä joku merkitys imupuolen "värähtelyihin" ja näin ollen esim. vääntöön.

                                                            Itsellä ollut noin halkaisijaltaan 2.5" 10 cm pitkä putki koteponpohjasta suurinpiirtein etuvaloumpion alle sunnattuna. En ole huomannut, että siitä mitään haittaa olisi, käsikopelolla tunnustellen putsarikotelo ja y -jakokappale koneen päällä tuntuu tosi viileiltä ajon jälkeen, et ei se varmaa isommin kisko lämpimiä ilmoja konehuoneesta sen kautta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X