Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 kaamee ääni starttaessa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Minun autossa oli samat oireet. Etsin varaosia vaikka mistä, ainoastaan marmoritiskiltä saa tuon nokka-akselin säätimen todella suolaiseen hintaan. Tilasin Saksasta alkuperäiset osat, samalla tuli nokka-akseleiden välinen ketju sekä jakopään kaikki tarvittavat osat. Säätimen käyttölaitteesta oli katkennut teräksinen tiivisterengas ja naarmuttanut säädintä, Öljynkierto oli sekaisin, eli nokan säätö ei toiminut.
    Hankin koko höskän,( säätimen ja käyttölaitteen ) kotiin tuotuna kaikki osat maksoivat suunilleen sen mitä marmoritiskillä pelkkä säädin. Nyt on kunnossa eikä rallata :-)

    Comment


    • #32
      Yksi syy meteliin kylmänä voi olla säädin. Tässä säädin avattuna:

      http://img202.imageshack.us/img202/3434/0nhn.jpg

      Kuvan oikeanpuoleisessa osassa on 5-sakarainen osa. Yhdessä sakarassa on tappi (sen alla lienee jousi) joka menee vasemmalla olevan osan reikään. Näin nokka-akseli on lukittu ketjupyörään. Lukitus on päällä tyhjäkäynnillä ja silloin, kun ei vielä ole öljynpainetta. Jos lukitus ei toimi, niin nokka-akseli "pomppii" vapaasti koko säätöalueen sisällä ennen öljynpaineen nousua. Se pitää meteliä. Tässä videossa näkyy kun lukitus ei toimi:
      https://www.youtube.com/watch?v=mBZxFCqzrl8

      Lukitus ei toimi, jos tappi on jumissa tai reikä on kulunut soikioksi, jonka pohja on vino.

      Toiminta lienee seuraavanlainen: Öljynpaine painaa tapin sakaran sisään ja kammioihin tulevan öljyn määrällä säädetään sakarapyörän ja runko-osan välistä kulmaa, jolloin myös nokka-akseli säätyy. Nokka-akselin kääntökulma mitataan akselin toisessa päässä olevalla anturilla.

      Comment


      • #33
        ------
        Viimeksi muokannut iluap; 20.12.2017, 08:25.

        Comment


        • #34
          Tuostahan se jouhtuu ALT 2.0 Moottorissa.
          Mutta miksi se ei säädä ? Mulla oli tiivisterengas poikki "käyttölaiteesta" joka tulee tuon säätimen sisään. Ei menny öljy reijästä säätimeen ja toisesta takas. Rengas oli lisäksi naarmuttanut senverran säätimen reikää,että vaihdoin molemmat osat.
          Reijät eroittaa toisistaan tiivisterengas, jos se on poikki ei öljy kierrä kuten pitäisi.

          Saattaa tietysti olla muitakin syitä, mutta minulla oli tuollainen vika.

          Comment


          • #35
            Mulla kans reilu 100tkm ajetussa 2.0 tfsi:ssä ihan samat ongelmat.
            Aiheuttajat lienee samat kuin tossa vaparissakin, vai?

            Comment


            • #36
              A4 käynnistäessä outo ääni..

              Hei,

              Neuvoja kavaitaan Audin kanssa.
              Kylmänä käynnistäessä muutaman sekunnin "kurahdus".
              Kyseessä A4 2.0 ALT 5d avant -07 aj.140000km
              Tehdyt huollot:
              - ketju+kiristin vaihdettu
              - Jakopääremontti.
              - Öljyjä vaihdeltu ja suodatinjalka puhdistettu.
              Lämpimänä käynnistäessä ei ääntä kuulu.

              Comment


              • #37
                Moro.
                Itsellä myös sama ongelma kylmäkäynnistyksessä,pärisee 2 sekuntia,kone myös 2.0 alt.Venttiilikopassa ei näy mitään jälkiä ketjusta ja kiristin oli kylmänä kireenä,myös liukupinnoissa ei näkynyt kulumaa.Sitten otin nokkaketjun säätimen irti kannen päädystä,sihti oli aivan puhdas ja mitään vikakoodeja ei ole tullut.Eli pääseekö öljy laskeutumaan jostakin takaiskuventtiilistä takaisin alas?

                Comment


                • #38
                  Selvisikö mistä ALT20 osti osat ja mitä maksoi?, ao. kohta:

                  Minun autossa oli samat oireet. Etsin varaosia vaikka mistä, ainoastaan marmoritiskiltä saa tuon nokka-akselin säätimen todella suolaiseen hintaan. Tilasin Saksasta alkuperäiset osat, samalla tuli nokka-akseleiden välinen ketju sekä jakopään kaikki tarvittavat osat. Säätimen käyttölaitteesta oli katkennut teräksinen tiivisterengas ja naarmuttanut säädintä, Öljynkierto oli sekaisin, eli nokan säätö ei toiminut.
                  Hankin koko höskän,( säätimen ja käyttölaitteen ) kotiin tuotuna kaikki osat maksoivat suunilleen sen mitä marmoritiskillä pelkkä säädin. Nyt on kunnossa eikä rallata :-)
                  Etenkin kiinnostaa mitä tämä osa maksaa:

                  Sitten kysymys asiantuntijoille tai jotka ovat purkaneet: Onko mahdollista vaihtaa säätäjä ilman että jakohihnaa tarvitsee irroitella/löysätä? Esim. periaatteella että imunokkaa löysää ja pakonokan antaa olla kireällä pukeiss? Eli onnistuuko että venttillikoppa irti, imunokkaa irti ja sääädin vaihtoon? Pääsisi huomattavasti helpommalla.

                  Jos antaa rallatella (siis vain käynnistäessä, ei mitään ääntä 2 sekunnin jälkeen) mitä voi aiheuttaa?

                  Kiitos kaikille tiedoista!

                  Comment


                  • #39
                    Itse en jakohihnaa irroittanut. Imunokan nostin pois pukeilta ja varmuudeksi ketjun nippusiteillä rattaille kiinni. Kiristimen alapää ei muistaakseni mahdu nousemaan jos nokkia ei nostata..

                    Tietääkö joku, että saako jostain ostettua erikseen niitä metallisia tiivisterenkaita, jotka tulevat anturilaipan ja nokka-akselin säätimen väliseen "tappiin"?? Ovat siis kosketuksissa säätimen sisäpintaan..
                    Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2016, 11:15. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                    Comment


                    • #40
                      Jos tarkoitat niitä mitkä on siinä kotelossa olevassa "tapissa" ja jotka tiivistää säätimelle menevän ohjauspaineen, niin ei pari vuotta sitten ainakaan marmorilta löytynyt. Piti ostaa koko pirun kotelo edulliseen yli 700e hintaan... 3 tiivisterenkaan takia.

                      Comment


                      • #41
                        mcpain - kiitos!
                        Eli säädin on imunokassa ao. threadin kuvan mukaisesti ja jakohihna on toisessa nokassa jota ei tarvitse irroittaa? Eli imunokka irti ja samalla moottorin takaa ne kolme pulttia auki ja nokka, säädin ja kiristin pitäisi nousta? Onnistuuko ilman erikoistyökaluja, esim työkalu jolla painetaan kiristintä alaspäin ketjun löysäämiseksi?

                        http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/s...e-on-inlet-cam

                        Comment


                          #42
                          Kyllä se vanha pois tulee ja purkautuu osiksi ellei ole puristettuna. Uudessahan tulee sitten työkalu mukana.

                          Comment


                          • #43
                            Kiristimeen voi laittaa lukitukseksi tavallisen 5mm pultin.

                            Mistä ihmiset ovat tilanneet näitä nokansäätimiä ja öljynpaine venttiileitä? Suomesta en edes ala kysymään hintoja.
                            Viimeksi muokannut Stiir; 21.7.2017, 09:19.

                            Comment


                            • #44
                              En tiedä olenko ensimmäinen joka tältä palstalta kokeilee tällaista vaihtoehtoa kuin vanhan osan korjaus. Lähetin säätimen ja öljynpaineventtiilin puolaan mehenker nimiseen firmaan korjattavaksi. Paketti oli viikossa siellä, kakspäivää korjasivat ja tänään lähettivät takaisin. Hintaa kertyi noin liki 250e, kaikki postit ja ulkomaan tilisiirrot mukaan laskettuna

                              Säätimeen oli tosiian tullut ura katkenneesta renkaasta, he sanoivat, että pystyvät korjaamaan sen. Mikä parasta mukana tulee myös uudet tiivisterenkaat öljynpaine venttiiliin + Säätimen uusi pultti. Koitan muistaa ilmoitella kuinka toimiva osasta tuli

                              tässä linkki:
                              http://mehenker.com/en/regeneration-...at-20-alt.html

                              Comment


                              • #45
                                Osat tulivat takaisin ja näyttivät uudenveroisilta, aikaa lähettämisen jälkeen kului noin 2vk kun tuotiin ovelle. Asentosäätimessä ei ollut enään urista tietoakaan. Öljynpaineventtiiliin oli laitettu uusi sähköservo tai mikä nyt onkaan, mutta renkaat olivat muoviset tai jotakin vastaavaa joustavaa materiaalia, tämä vähän epäilyttää en vielä ole kerennyt asentaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Eli renkaat ovat teflonia, tässä mehenkerin viesti kun kysyin miksi renkaat ovat muovia

                                  The rings are made of teflon which has ten times lower friction coefficient than the steel. This results in much lower wear of the adjuster unit. As you saw the original design is very poor so you should not believe so much in OEM parts..

                                  No onnistuin katkaisemaan toisen teflon renkaan koska unohdin laittaa tiivisteen väliin ja koitin vetää paineensäädintä ulos jolloin rengas jumittui. Renkaissa ei ole samanlaisia lukkoja kuin metallisissa vaan ne vaan niitä pitää hieman painaa niinkuin männänrenkaita kun ne laittaa sisään asentosäätimeen nokan päähän. ulosvetäessä rengas aukesi ja jäi kannen ja nokan säätimen väliin jumiin.

                                  Otin sitten yhteyttä, että saisinko uudet renkaat. Mehenker velotti minulta tästä 100PLN joka on noin 24e. Lähettivät sieltä tänään tuolla hinnalla kaksi teflonrengasta ja kaksi alkuperäistä metallista. Joten jos tarvit pelkkiä renkaita kannattaa olla tuonne yhteydessä. Kannattaa kysyä maksua paypalin kautta koska tilisiirrolla danskebank veloitti minulta 30e siirtokuluja aiemmassa tilauksessa

                                  Comment


                                  • #47
                                    Saikos siihen kannen päässä olevaan nokka-akselin säätimeen suomesta tiivisteitä?

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei saa. Ja jos on renkaat ollu poikki on ne todennäköisesti kaivertanut säätimeen loven.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tai riippuu mikä moottori. ALT moottoriin ei saa marmorilta mutta esim. 2.0tfsi moottoriin saa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alt-kone kyseessä.
                                          Onko tässä linkissä siis hinta korjatuista osista ja omat osat pitää lähettää sinne?
                                          http://mehenker.com/en/regeneration-...at-20-alt.html

                                          Comment


                                          • #51
                                            Sivulla lukee: Condition: New product
                                            Tuo kertoo, että kyseessä olisi uusi tuote, ei korjattu.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Taitaa olla juuri tuo. Kannattaa laittaa sinne sähköpostia. Osaavat hyvin englantia. Tuo uusi taitaa tarkoittaa uutta vastaavaa. Pyydä maksua paypalin kautta sitten, niin ei tuu tili siirtokuluja. Minulta danskebank otti 30e

                                              Ja pitää lähettää omat osat sinne. Maksoi jonku 30e lähetys
                                              Viimeksi muokannut Stiir; 29.11.2017, 18:14.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Aiheuttaako tuo rikkinäinen säädin muuta kuin meteteliä kylmäkäynnistyksessä? Esim et on tehot hukassa?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  En muista miten tehoihin vaikuttaa. Mutta kulutus oli muistaakseni aika korkea. Vikavalon kans sytyttää. Ilmeisesti voi jako myös hypätä jos se tappi katkeaa säätimen sisältä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ok. Taytyypi tutkia tuo härpätin kun vaihdan nokkien ketjun ja kiristimen et oisko tuossakin vikaa. Tehot tosiaan hukassa ja pärähtää kylmänä kun starttaa. Pitääkö tuo säädin lähettää tuonne Mehenkerille korjattavaksi vai saako sieltä suoraan uutta tilalle? Vaikuttaako tuo säädin myös muuttuva pituuksisen imusarjan ohjaukseen? Itellä se säätö ihan mykkä vaikka kortonki sisältä ehjä eli mekaanisesti ihan ehjä on. ALT motti kyseessä siis.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Olisko vinkkiä mikä (sopuhintainen) korjaamo Tampereen seudulla osaisi korjata tuon vapaasti hengittävän 2.0 ALT moottorin kylmäpärinän (imunokka-akselin päässä oleva säätimen vaihto?)?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Audi B6 A4:

                                                        Technical Service Bulletin Transaction No.: 2010294/5

                                                        Rattle/knocking noise from camshaft adjuster at engine start

                                                        Release date: Nov 21, 2008

                                                        Technical Background

                                                        The camshaft adjustment is hydraulically actuated and controlled by the engine oil pressure. If the engine has been turned off for a long time, the oil pressure drops down and the oil partially flows back into the oil sump.

                                                        To ensure an efficient camshaft adjustment right after an engine cold start, the oil pressure inside the camshaft adjusters must be built up as fast as possible. During this time, a rattle or knocking noise may be noticeable.

                                                        This noise is normal at engine start and will last until the oil pressure is fully built up, which takes about 1-2 seconds.

                                                        Production Solution

                                                        Not applicable.

                                                        Service

                                                        Do not replace the Camshaft Tensioner(s) or Camshaft Adjuster(s) for a noise concern as described above.

                                                        Replacing the Camshaft Tensioner(s) or Camshaft Adjuster(s) will not eliminate this noise.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tuo Technical Service Bulletin ei ilmeisesti koske 2.0 ALT -moottoria, sitä ei ole ainakaan lueteltu täällä:
                                                          https://vw-audi.oemdtc.com/TSB/15-08-16.pdf

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Sama toimintaperiaate, sama tekniikka, sama logiikka.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Miten kannen päässä oleva säädin irtoaa, ne kolme pulttia säätimestä irti, mutta säädin ei lähde kannesta irti. Vai täytyykö nokka-akseli irrottaa ensin?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X